آب پرتقال برای یبوست + معرفی 3 ترکیب بسیار موثر

آب پرتقال

باید بگوییم که آب پرتقال برای یبوست معجزه می‌کند! نوشیدن این آبمیوه یکی از آن راه حل‌های آسان و سریعی است که می‌توانید به محض احساس کاهش دفعات اجابت مزاج تان، آن را امتحان کنید. به طور کلی، اگر کمتر از سه بار در هفته دفع مدفوع دارید، یعنی دچار یبوست شده اید.

حتی بدون شمارش روزها، اگر احساس نفخ دارید و برای پاکسازی روده تان مشکل دارید، ممکن است مبتلا به یبوست شده باشید. در حالی که یبوست در کوتاه مدت باعث ناراحتی تان می‌شود، اما در دراز مدت می‌تواند منجر به عوارض مختلف بر سلامت بدن شما شود. بنابراین بهتر است در اسرع وقت با یبوست مقابله کرده و آب پرتقال بنوشید.

آیا آب پرتقال برای یبوست مفید است؟

آب پرتقال برای یبوست

آب پرتقال به رفع یبوست کمک می‌کند. زیرا این آبمیوه خوشمزه و مفید سرشار از فیبر است و همانطور که می‌دانید فیبر نقش مهمی‌ در تسهیل حرکت روده دارد. اگر در رژیم غذایی فیبر کافی دریافت نکنید، عملکرد سیستم گوارش تان مختل خواهد شد.

نوشیدن آب پرتقال همراه با پالپ آن، فیبر مورد نیاز شما را فراهم کرده و به تحریک روده‌های شما کمک می‌کند. آب پرتقال همچنین حرکات روده را با افزایش فعالیت پریستالتیک تحریک و به این ترتیب دفع مدفوع را از طریق روده بزرگ آسان می‌کند.

نحوه استفاده از آب پرتقال برای درمان یبوست

شما می‌توانید آب پرتقال را با مواد مختلف موجود در خانه تان ترکیب کنید و تاثیرات معجزه آسای آن را چند برابر کنید.

روغن زیتون و آب پرتقال برای یبوست

آب پرتقال برای یبوست

مواد لازم:

1 لیوان آب پرتقال (با پالپ)

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

دستورالعمل:

روغن زیتون را با آب پرتقال مخلوط کنید و آن را بنوشید. همچنین می‌توانید روغن کرچک، روغن بذر کتان یا روغن معدنی را نیز جایگزین روغن زیتون کنید و همچنان از تاثیرات مثبت آن بهره ببرید.

در صورت لزوم هرچند وقت یک بار از این ترکیب بنوشید. اما اگر همچنان با یبوست دست و پنجه نرم می‌کنید، حتما دارو مصرف کنید.

روغن زیتون یکی دیگر از درمان‌های خانگی عالی برای یبوست است. قوام و بافت آن باعث می‌شود، برای درمان یبوست کاربرد زیادی داشته باشد. همچنین به تحریک سیستم گوارشی کمک می‌کند. اگر روغن زیتون را به طور منظم مصرف کنید، می‌توانید از بروز یبوست در آینده نیز جلوگیری کنید.

ترکیب آب آلو و آب پرتقال برای رفع یبوست

آب پرتقال برای یبوست

مواد لازم:

½ فنجان آب آلو

½ فنجان آب پرتقال (با پالپ)

دستورالعمل:

آب این دو میوه را با هم ترکیب کنید و بنوشید. سعی کنید هرچند وقت یک بار از این نوشیدنی مصرف کنید. حتی در صورت نیاز پس از چند ساعت دوباره این ترکیب را بنوشید.

معمولا از آلو و آب آن برای درمان یبوست استفاده می‌شود. آن‌ها سرشار از فیبر و سوربیتولی هستند که مدفوع را نرم کرده و به دفع آسان آن از بدن کمک می‌کند.

آب پرتقال و آلوئه ورا برای یبوست

آب پرتقال برای یبوست

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

1 فنجان آب پرتقال

دستورالعمل:

ژل آلوئه تازه را از برگ گیاه جدا کرده و با آب پرتقال مخلوط کنید و بنوشید. زمانی که احساس نفخ و یبوست دارید، از این ترکیب مصرف کنید و حتی اگر همچنان با این مشکل رو به رو بودید، بعد از 4 تا 5 ساعت باز از آن بنوشید.

آلوئه ورا ظرفیت نگهداری آب در روده را داشته و مدفوع را نرم و روان می‌کند. با افزایش نوشیدن این ترکیب، دفع مدفوع را آسان کنید.

کلام پایانی

آب پرتقال برای یبوست

وقتی به دنبال درمان‌های خانگی و طبیعی برای یبوست هستید، به احتمال زیاد پرتقال را در این فهرست پیدا خواهید کرد. خوردن یک یا دو پرتقال هر شب قبل از خواب و هر صبح در وعده صبحانه می‌تواند به پیشگیری از یبوست کمک کند. به رژیم غذایی تان پرتقال و یا آب پرتقال اضافه کنید و به عملکرد بهتر سیستم گوارشی تان  کمک کنید.

تاثیر آب پرتقال برای رفع یبوست فوق العاده است، زیرا سرشار از فیبر غذایی است و ترکیبات زیست فعال مفید، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان دارد. این نوشیدنی هنگامی ‌که با سایر مواد طبیعی مانند روغن زیتون، ژل آلوئه ورا و آب آلو ترکیب شود، تاثیر فوق العاده مفیدی بر حرکات روده شما دارد.

این درمان‌های خانگی سیستم گوارش شما را تقویت می‌کند و با نرم کردن مدفوع به رفع یبوست موثر است. اگر می‌خواهید از یبوست نجات پیدا کنید، روزی یک بار پرتقال یا آب آن را مصرف کنید. اگر همچنان مشکل تان ادامه داشت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.1 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *