محبوب‌ ترین مکان‌ های گردشگری دبی

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۲, ۱۴۰۲ به روز رسانی : فروردین ۲, ۱۴۰۲
محبوب‌ ترین مکان‌ های گردشگری دبی

سفر به شهر دبی خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد؛ چراکه در دبی تفریحات و مکان‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارند و تمامی مسافرانی که به دبی سفر می‌کنند به منظور استفاده و بهره‌وری از این امکانات اقدام به مسافرت می‌نمایند. در واقع به دلیل وجود همین مکان‌ها و جا‌های دیدنی که در این شهر گرد هم آمده‌اند، دبی به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در سال‌های اخیر شناخته شده است.

برای رزرو تور دبی کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید!

https://lahzeakhar.com/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A8%DB%8C

معرفی شهربازی آی‌ام جی

یکی از بهترین مراکز گردشگری و تفریحی در دبی شهربازی آی ‌ام جی نام دارد. این شهربازی در حدود ۱۴۰ مترمربع مساحت داشته و در طول روز در حدود ۲۰ هزار نفر از آن دیدن می‌کنند. در این شهربازی انواع و اقسام جاذبه‌های تفریحی و بازی‌های مهیج مانند ترن هوایی و وسایل تفریحی بسیار زیادی با کاراکتر‌های مختلف و معروف مانند کارتون نتورک و ابرقهرمان‌ها به چشم می‌خورد. علاوه‌بر تمامی این موارد در این شهربازی مغازه‌ها و فروشگاه‌های بسیار زیادی نیز در نظر گرفته شده‌اند و در آن یک سینمای بزرگ وجود دارد.

برای دسترسی به این شهربازی می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو استفاده کنید. به دلیل محل قرارگیری این شهربازی در بین دو فرودگاه بین‌المللی دسترسی به آن بسیار راحت است. در صورتی که قصد داشته باشید تا از ابوظبی به این شهربازی مراجعه نمایید باید از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهربازی قرار گرفته استفاده نمایید. این شهربازی به‌واسطه شرکت الیاس و مصطفی گله داری تأسیس شد و در حال حاضر در حدود ۳. ۶ میلیارد درهم ارزش دارد.

بزرگی و زیبایی دبی

مجمع الجزایر جهان

در شهر دبی ترکیبی از چند جزیره مصنوعی به چشم می‌خورد که به آن مجمع‌الجزایر می‌گویند. این جزیره‌های مصنوعی در واقع از شن‌های استخراج شده از خلیج فارس ساخته شده‌اند و نکته جالبی که در رابطه با آن وجود دارد این است که شبیه به نقشه زمین است. در صورتی که قصد بازدید از این مکان گردشگری در شهر دبی را دارید باید به ساحل محله جمیرای دبی مراجعه کنید.

ساخت این مجمع‌الجزایر چندین سال به‌طول انجامید که به علت برخی از مشکلات به‌وجود آمده در فرآیند ساخت، چندین بار متوقف شد. آب‌وهوای این مجمع‌الجزایر در اغلب موارد گرم است؛ اما در برخی از اوقات شاهد برف در این ناحیه خواهید بود. در حال حاضر مجمع‌الجزایر جهتن به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری دبی شناخته می‌شود.

مجمع الجزایر جهان

فواره دبی

یکی دیگر از مکان‌های گردشگری بسیار حائز اهمیت و مهمی که در دبی وجود دارد فواره‌های بسیار بزرگ در برج دریاچه است. ارتفاع این فواره‌ها به ۱۴۰ متر می‌رسد. فواره‌ها به‌واسطه شرکت کالیفرنیایی وت ساخته شده‌اند. این فواره‌ها در زمینی به وسعت ۱۸ برابر زمین فوتبال تعبیه گردیده‌اند و در آن حدود ۲۵ پروژکتور و ۶۶۰ چراغ برای روشنایی و نمایش رقص آب در نظر گرفته شده‌اند. در واقع نوری که برای این فواره قرار داشته به قدری زیاد است که از فواصل بسیار دور نیز قابل رؤیت خواهد بود. همین موضوع باعث شده تا این آب‌نما به عنوان درخشان‌ترین نقطه نورانی در خاورمیانه شناخته شود.

گاردن گلو دبی

این منطقه باغی از نور و سراسر چراغ است و همین دلیل باعث شده تا گاردن گلو به یک مکان بی‌نظیر تبدیل گردد. در این باغ شاهد انواع نمایش‌ها و موسیقی‌های زنده خواهید بود؛ به‌طوری که در بسیاری از شب‌های دبی عموم مردم و بازدیدکنندگان برای تماشای چراغ‌هایی که در تاریکی آسمان می‌درخشند به این مکان مراجعه می‌کنند. علاوه‌بر این امکان آموزش و سرگرمی‌های بسیار زیادی نیز در گاردن گلو وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پارک یخی و پارک دایناسور اشاره کرد. در این مکان گردشگری می‌توانید از انواع غذا‌های بین‌المللی نیز بهره‌مند شوید.

مسجد جمیرا

یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری دبی و از اماکن مذهبی که سالانه گردشگران و مسافران زیادی قصد بازدید از آن را دارند مسجد جمیرا در دبی است. در واقع افرادی که به مکان‌های مذهبی علاقه‌مند هستند می‌توانند برای دیدن این مسجد اقدام نمایند؛ اما توجه داشته باشید که در زمان ورود به این مسجد باید لباس مناسبی را بر تن داشته باشید.

علاوه‌بر این می‌توانید از راهنمای تور انگلیسی زبان در این مسجد نیز کمک بگیرید. دلیل اصلی محبوبیت این مکان برای گردشگران، معماری و نمای بیرونی آن است. در این مسجد دو مناره زیبا و یک گنبد بسیار بزرگ مشاهده می‌کنید و نکته جالب آن ظرفیت بسیار زیاد این مسجد بوده؛ به‌طوری که می‌تواند در حدود ۱۲۰۰ نفر را در خود جای دهد.

سفر به جزیره رویایی دبی

برج خلیفه

در حال حاضر بلند‌ترین ساختمان جهان و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری که در دبی می‌توانید از آن دیدن کنید برج خلیفه نام دارد. برای ساخت این برج چیزی در حدود سه سال زمان صرف شد؛ به‌طوری که در چهارم ژانویه سال ۲۰۱۰ این برج به‌طور رسمی افتتاح شد. نکته حائز اهمیت در رابطه با برج خلیفه دبی ارتفاع آن است. این برج در حدود ۸۲۸ متر ارتفاع داشته و به منظور ساخت یک سازه با ارتفاع بسیار بلند طراحی و اجرا گردید.

بسیاری از افراد برج خلیفه به عنوان یک شهر می‌شناسند؛ چراکه در این برج صد‌ها آپارتمان خصوصی و انواع امکانات مانند سالن بدنسازی و استخر وجود دارد. علاوه‌بر این به علت وجود رستوران‌های زیاد در برج خلیفه می‌توانید از انواع غذا‌های بین‌المللی نیز استفاده کنید. طراحی این برج در ۱۶۳ طبقه بوده و به عنوان یکی از برج‌هایی که با تلفیق فرهنگ و فناوری مدرن ساخته شده شناخته می‌شود.

این برج بهترین عملکرد را در شرایط آب‌وهوایی مختلف دارد. نکته دیگری که در رابطه با برج خلیفه وجود داشته این است که این برج در ابتدا به نام برج دبی معرفی شد؛ اما در سال ۲۰۱۰ که به‌طور رسمی افتتاح گردید نام آن به برج خلیفه تغییر یافت. کلمه خلیفه از نام شیخ خلیفه بن زاید آل مکتوم گرفته شده است.

جزیره نخل جمیرا

بسیاری از امکانات تفریحی و گردشگری دبی در جزیره نخل در جمیرا قرار گرفته است. این جزیره در بین تمامی افراد محلی و بومی دبی و همچنین در بین تمامی گردشگران و مسافران بسیار پرطرفدار و حائز اهمیت است. نکته جالب در رابطه با جزیره نخل جمیرا این بوده که این جزیره به شکل درخت نخل ساخته شده و همین موضوع سبب گردیده تا بسیاری از مسافران برای دیدن این مکان گردشگری به شهر دبی مسافرت نمایند.

موزه آینده دبی

این موزه در یک ساختمان مرتفع ۷۷ متری قرار گرفته است. در واقع پیش از این‌که این موزه تأسیس شود این ساختمان به عنوان یکی از عجایب معماری در جهان شناخته می‌شد و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهر دبی بود. بسیاری از مسافران و گردشگران بر این باور هستند که این ساختمان به عنوان زیباترین بنایی است که تا به حال دیده‌اند. در این ساختمان سبک‌های هنری قدیمی زیادی به چشم می‌خورند.

این موزه در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار مترمربع وسعت دارد و روی دیواره‌های این بنا اشعاری از شیخ محمد بن راشد نوشته شده‌اند. موزه آینده دبی دارای هفت طبقه بوده که هر کدام از این طبقات برای موضوع خاصی در نظر گرفته شده‌.

موزه آینده دبی

کلام پایانی

مطمئناً با شنیدن نام دبی به دنبال یک شهر مدرن و پیشرفته می‌گردید، به همین دلیل جای تعجبی نداشته که بتوانید محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری دبی را مشاهده نمایید. این شهر با وجود وسعت و مساحت کمی که دارد؛ اما به عنوان یکی از رکورددار‌ها در رابطه با مراکز و مکان‌های گردشگری و دیدنی در کتاب گنیس ثبت شده است. دبی بیش از ۴۰۰ مکان گردشگری را در خود جای داده؛ بنابراین در صورتی که به دبی سفر می‌کنید می‌توانید از انواع تفریحات و مکان‌های گردشگری این شهر استفاده نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *