فواید شستن صورت با آب سرد: بهترین شیوه شستشوی صورت چیست؟!

توسطفاطمه عزیزی

اسفند ۲۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اسفند ۲۸, ۱۴۰۱ , , , , ,
فواید شستن صورت با آب سرد

شستن صورت در طول روز برای مراقبت از پوست مهم است. با این کار، ناخالصی‌ها مانند آلودگی، گرد و غبار و باکتری‌های روی پوست شسته و از بین می‌روند. شما نیز پوست تمیز و شاداب خواهید داشت. با این حال وقتی مطمئن نیستید که چند بار در روز باید صورت تان را بشویید، از چه محصولاتی استفاده کنید یا حتی از چه دمای آبی استفاده کنید، همه چیز پیچیده و سخت می‌شود. در این نوشتار به بررسی فواید شستن صورت با آب سرد، مزایا و معایب آب گرم می‌پردازیم. علاوه بر این نکاتی را در مورد شستشوی صورت به شما معرفی می‌کنیم که با رعایت و انجام آن مطمئنا پوست شاداب و درخشانی خواهید داشت.

آب سرد و پوست

شستن صورت با آب سرد تاثیر مثبتی روی پوست دارد. به عنوان مثال، پیشگیری از آکنه یکی از مزایای شستشوی پوست با آب سرد است. زیرا آب داغ چربی‌های روی پوست را که می‌توانند باعث ایجاد جوش‌ شوند را از بین می‌برد. در نتیجه، “ممکن است پوست شما را تحریک به تولید بیشتر چربی کند.” در این حالت، آب سرد می‌تواند به تنظیم سطح چربی روی پوست کمک کند.

آب سرد برای برخی بیماری‌های پوستی مانند روزاسه نیز مناسب است. آب داغ باعث می‌شود رگ‌های خونی بیشتر گشاد شوند و پوست شما را قرمزتر نشان دهند، در حالی که آب سرد این قرمزی را کاهش می‌دهد.

فواید آب سرد برای پوست صورت

آب سرد و صورت

فواید شستن صورت با آب سرد: قبل از استفاده از آب سرد برای شستن صورتتان به فواید آن توجه کنید:

  • آب سرد به ویژه برای پوست‌های خشک یا مستعد آکنه مفید است. اگر پوست شما خشکی مزمن دارد، آب داغ می‌تواند سطح سبوم (روغن) آن را از بین ببرد و این مشکل را تشدید کند، بنابراین آب سرد جایگزین خوبی است.
  • آب سرد به کاهش منافذ و پف صورت کمک می‌کند.
  • همچنین از فواید دوش آب سرد غافل نشوید، برای دوش آب سرد از دمای 21 درجه سانتیگراد استفاده کنید. مزایای حمام آب سرد – و هر نوع آب درمانی – شامل بهبود گردش خون، افزایش اندورفین و افزایش متابولیسم می‌شود.

مضرات آب سرد

هرچند آب سرد فواید زیادی برای پوست دارد، اما باید به معایب آن نیز توجه کنید:

  • از آن جایی که آب سرد باعث مسدود شدن منافذ شما می‌شود، باکتری‌ها و گرد و خاک را به دام می‌اندازد، نمی‌توانید خیلی راحت مثل استفاده از آب گرم از شر آن‌ها راحت شوید. حتما باید صورتتان را با آب گرم بشویید تا پوست کاملا تمیز شود.
  • ابتدا صورت تان را با آب ولرم بشویید تا هر گونه آرایش و آلودگی از روی پوست پاک شود. سپس، برای مسدود شدن منافذ و بهبود گردش خون و درخشندگی سالم پوست، صورت را با آب سرد آبکشی کنید.

فواید شستن صورت با آب سرد؛ آب سرد یا گرم

اگر هنوز برای استفاده از آب سرد یا گرم در شستن صورتتان تردید دارید، مزایا و معایت شستن صورت با آب گرم را نیز مطالعه کنید.

چرا شستن صورت با آب گرم  بهتر است؟

شستن صورت

  • آب گرم به پر شدن صورت کمک می‌کند و منافذ شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد، در حالی که آب سرد پف‌کردگی پوست و صورت را کاهش می‌دهد.
  • شما می‌توانید صورت تان را با آب ولرم بشویید. آب ولرم دمای مناسبی برای شستن انواع پوست است، زیرا استفاده از آب داغ چربی‌های محافظ حفظ رطوبت پوست را از بین می‌برد.
  • همچنین شستن صورت با آب گرم باعث جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست می‌شود.

فواید شستن صورت با آب سرد: این که چه تصمیمی‌برای انتخاب دمای آب برای شستن صورتتان می‌گیرید، مهم است. زیرا اگر پوست تان را در معرض دمای شدید آب قرار دهید، مانند تغییر یک باره دمای آب گرم به سرد، مویرگ‌های کوچک زیر پوست را در معرض خطر پارگی قرار می‌دهید. بنابراین سعی کنید، از یک دمای متعادل استفاده کنید.

در طول روز چند بار باید صورت تان را بشویید؟

  • به طور کلی، شما باید دو بار در روز صبح و شب صورت تان را بشویید. در واقع شستن بیش از حد صورت نیز می‌تواند باعث خشک شدن و تحریک پوست شود.
  • فراموش نکنید که مقدار قابل توجه ای از باکتری‌ها روی بالش تجمع می‌کنند، بنابراین شستن مرتب صورت بعد از بیدار شدن و استفاده از مرطوب کننده مهم است.
  • همچنین شستشوی روزانه به کاهش پف‌ صورت بعد از بیدار شدن نیز کمک می‌کند.
  • از طرفی شستن پوست قبل خواب تاثیر زیادی بر پاک کردن هر گونه آرایش و مواد زائد جمع شده در طول روز از روی پوست دارد.

فواید شستن صورت با آب سرد؛ نکاتی برای تمیز نگه داشتن پوست صورت

مزایا و معایت شستن صورت با آب گرم

  • با حرکات ملایم و از نوک انگشتان تان برای تمیز کردن صورت تان استفاده کنید و پس از آن با یک حوله نرم پوست را خشک کنید.
  • بعد از هر تمرین ورزشی صورت تان را بشویید زیرا عرق می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند.
  • با مصرف آب کافی در طول روز به هیدراته ماندن پوست صورت کمک کنید.
  • مواد شستشو دهنده صورت باید مناسب نوع پوست شما باشد. بهتر است از یک پاک کننده ملایم برای پوست تان استفاده کنید، سپس از سرم‌ها و لوسیون‌ها با مواد فعال مورد نیاز پوست مانند اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک، ویتامین C و غیره استفاده کنید.

فواید شستن صورت با آب سرد؛ کلام پایانی

فواید شستن صورت با آب سرد: اگر می‌خواهید پوستی زیبا، شاداب و درخشان داشته باشید، صورت‌تان را با آب سرد بشویید. مزایای شستن صورت با آب سرد خیلی بیشتر از شستشوی صورت با آب گرم است. زیرا باعث مسدود شدن منافذ، پیشگیری از بروز آکنه و کاهش پف صورت پس از بیدار شدن می‌شود.

با این حال، اگر هنوز بین انتخاب دمای آب سرد و گرم برای شستن صورتتان گیر کرده اید، آب ولرم به شما کمک خواهد کرد. همچنین می‌توانید با یک متخصص پوست صحبت کنید و از او برای سلامت پوستتان راهنمایی بخواهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نظر برای “فواید شستن صورت با آب سرد: بهترین شیوه شستشوی صورت چیست؟!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *