طرز تهیه کراکت سیب زمینی خوشمزه در چند مرحله بسیار ساده!

توسطامیر مهرابی

اسفند ۲۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اسفند ۲۸, ۱۴۰۱ , ,
طرز تهیه کراکت سیب زمینی

کراکت سیب زمینی از ان دست غذاهایی است که در عین سادگی، جلوه فوق العاده‌ای به میز غذای‌تان می‌دهد. به علاوه با وجود اینکه مواد اولیه زیادی نمی‌خواهد، طعم فوق العاده‌ای دارد و هر کسی از خوردن آن لذت می‌برد. اگر هنوز طرز تهیه این غذای خوشمزه را بلد نیستید، با ما در این نوشتار همراه باشید. ساده‌ترین طرز تهیه کراکت سیب زمینی را در بخش دستور پخت و آشپزی خبرنامه خواهید یافت!

مواد لازم برای پخت کراکت سیب زمینی

750 گرم سیب زمینی به اندازه مکعب های 1.5 سانتی متری خرد شده

125 گرم پنیر چدار رنده شده

1 تخم مرغ متوسط هم زده، به اضافه 1 زرده تخم مرغ

طرز تهیه کراکت سیب زمینی

70 گرم آرد سوخاری خشک

750 میلی لیتر روغن آفتابگردان یا گیاهی، برای سرخ کردن (اختیاری)

سس دلخواه برای سرو

طرز تهیه کراکت سیب زمینی

  • ابتدا سیب زمینی‌هارا در یک تابه بزرگ قرار بدهید و روی آنها آب سرد بریزید. کمی صبر کنید تا آب به جوش بیاید. پس از جوش آمدن، حرارت آن را کم کنید و به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی‌ها نرم و پخته شوند، صبر کنید. در آخر سیب زمینی‌ها را آبکش کنید و بگذارید کامل خنک شوند.

طرز تهیه کراکت سیب زمینی

  • بعد همه سیب زمینی‌هارا به تابه برگردانید و پنیر، مقداری ادویه دلخواه و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. سیب زمینی‌هارا کامل پوره و له کنید تا یکدست شوند. مزه آن را بچشید و اگر نمک یا دیگر چاشنی دلخواه شما را کم دارد، به آن اضافه کنید و برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید.
  • طرز تهیه کراکت سیب زمینی: وقتی مخلوط به اندازه کافی خنک شد، با دست های مرطوب به 16 بخش کوچک تقسیم کنید. تخم مرغ هم زده را در یک کاسه کم عمق و آرد سوخاری را در یک بشقاب دیگر بریزید. هر کراکت را در تخم مرغ آغشته و سپس در آرد سوخاری به آرامی ‌بغلتانید. همه کراکت های آماده را روی سینی فر قرار دهید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.
  • کراکت‌ها را می‌توانید در فر بپزید یا در روغن سرخ کنید. اگر می‌خواهید کراکت سیب زمینی را در فر بپزید، فر را با دمای 180/160 درجه سانتیگراد گرم کنید و به مدت 20 تا 25 دقیقه زمان بدهید تا کاملا طلایی و ترد شوند.

طرز تهیه کراکت سیب زمینی

  • همچنین اگر می‌خواهید از روغن برای سرخ کراکت سیب زمینی استفاده کنید، روغن را در یک قابلمه بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود، برای این که بفهمید آیا روغن به اندازه کافی داغ شده می‌توانید یک مکعب نان را درون روغن سرخ کنید، اگر در طول 30 ثانیه نان قهوه ای شد، روغن شما آماده است. سپس کراکت‌هاداخل روغن بگذارید و به مدت حدود 3 دقیقه هر کدام را سرخ کنید تا اطراف کراکت‌هاطلایی شوند. همچنین کراکت های پخته شده پس از این که کامل سرخ شوند، روی سطح روغن شناور می‌شوند. حالا همه آن‌ها را روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود.
  • اکنون نوبت سرو کراکت های سیب زمینی است تا با سس دلخواه تان میل کنید. آن‌ها را درون ظرف سرو بچینید و یک کاسه سس کنارش قرار دهید. همچنین می‌توانید از چند برگ جعفری برای تزئین غذای تان استفاده کنید.

طرز تهیه کراکت سیب زمینی: نوش جان! امیدواریم از خوردن این فینگرفود خوشمزه لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *