جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

آیا به دنبال مهاجرت کاری هستید؟ آیا می‌دانید بهترین کشور برای مهاجرت کاری کدام است؟ ما در این مطلب پاسخ این سوال را داده‌ایم. واضح است که انتخاب روش مهاجرت کاری مزایای زیادی دارد. اما اگر کشور مقصدتان را به‌درستی انتخاب نکنید، ممکن است نتیجه دلخواهی برای شما به ارمغان نیاورد. در ادامه با ما همراه باشید…

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری در سال 2023

لیست زیر، بهترین کشور با شرایط مطلوب برای مهاجرت کاری را نشان می‌دهد. در تهیه این لیست عوامل مختلفی از جمله شاخص‌های شادی، هزینه زندگی، سهولت دریافت ویزای کار و تنوع فرصت‌های شغلی در نظر گرفته شده است. در یک نگاه کلی اما می‌توانیم بگوییم: راحت‌ترین کشورها برای کار آن‌هایی هستند که کمبود نیروی کار دارند، جمعیتشان رو به پیری می‌رود و نیاز به نیروهای متخصص و ماهر دارند. آلمان، استرالیا، امارات و کانادا در حال حاضر چنین شرایطی دارند.

استرالیا (Australia)

امکان کسب درآمد بالا در کنار فرهنگ کار فراگیر، از جمله دلایلی است که باعث شده استرالیا جزو بهترین مقاصد مهاجرت کاری معرفی شود. بالا بودن سطح حداقل درآمد در این کشور، باعث می‌شود تا هزینه‌های بالای زندگی در استرالیا جبران شود. استرالیا به‌عنوان یکی از مهمترین کشورهای جهان برای روش مهاجرتی تبادل نیروی کار است. شرایط ساده اخذ ویزا، یکی از دلایلی است که افراد این روش را برای مهاجرت به استرالیا انتخاب می‌کنند.

همچنین اغلب صنایع در استرالیا با کمبود نیروی کار ماهر و خبره مواجه هستند. به همین دلیل است که این کشور برنامه‌های متنوعی را برای مقاصد مهاجرت کاری ارائه می‌دهد. برای مثال، استرالیا روش ویزای تعطیلات کاری (Working Holiday) را ارائه می‌دهد که افراد خارجی می‌توانند به این کشور وارد شده و برای مدت 12 ماه در آنجا کار کنند. این تنها یکی از روش‌های متنوع مهاجرت شغلی به استرالیا است.

مهاجرت کاری

آلمان (Germany)

به‌عنوان یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان که در بین بزرگترین صادرکنندگان کالا قرار برشمرده می‌شود، مقصدی عالی برای مهاجرت کاری است. این کشور موقعیت‌های شغلی متنوع و عالی را برای اغلب مشاغل و به‌خصوص مشاغل مهندسی ارائه می‌دهد. همچنین شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در آلمان دفاتر و شعب خود را دارند که احتمال یافتن شغل مناسب در این کشور را بالا می‌برد.

علاوه‌بر سیستم اقتصادی قوی و پایدار، تعادل بی‌نظیری که بین کار و زندگی در آلمان وجود دارد این کشور را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار خارجی تبدیل کرده است. علاوه‌براین، طرح‌های جذابی مانند آوسبیلدونگ آلمان نیز برای کسانی که به دنبال ارتقای شغلی و کسب تجربه بیشتر هستند، ارائه می‌شود. در کنار انواع ویزای کار، ویزای جستجوی کار (Job Seeker) نیز توسط دولت آلمان ارائه می‌شود. از طریق این ویزا می‌توانید برای مدت معینی به آلمان رفته و به شکل حضوری به دنبال شغل مناسب خود باشید.

کانادا (Canada)

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که هرساله برنامه‌های متعددی برای جذب مهاجر ارائه می‌دهد. از طرفی ایرانیان زیادی هم این روزها مقصد خود را کانادا انتخاب می‌کنند. اما چرا؟ دلایل زیر را نگاه کنید:

  • مزایای جذاب کار از جمله مرخصی والدین
  • برخورداری از اقتصاد پررونق
  • داشتن بالاترین حداقل حقوق در آمریکای شمالی
  • هزینه‌های معقول زندگی
  • امنیت بالا

مهاجرت برای کار

یکی از مهمترین بخش‌های شغلی در کانادا که اغلب موقعیت‌های کاری متنوعی را برای جذب نیروی خارجی ارائه می‌دهد، مراقبت‌های درمانی و پزشکی است. اگر پس از بررسی مقصد مهاجرت به خارج کانادا را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید قبل از آن در وب سایت‌های رسمی دولت کانادا مشاغل مورد نظر خود را پیدا کنید. داشتن یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر (Job Offer) از یک کارفرمای کانادایی می‌تواند شانس شما برای مهاجرت کاری را افزایش دهد.

انتخاب بهترین کشورها مهاجرت کاری

کشورهای آلمان، استرالیا و کانادا که با هم بررسی کردیم، جزو محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت کاری در دنیا هستند. اما این کشورها تنها گزینه‌های ممکن نخواهند بود. در واقع برای انتخاب مقصد مهاجرتی به هیچ‌وجه نباید دید خود را محدود کرده و تنها به چند گزینه فکر کنید. برای مثال، کشورهایی مانند نیوزلند و کره جنوبی طرح‌های ویزای کاری را ارائه می‌دهند که شرایط نسبتاً ساده‌ای هم دارد.

بسیار مهم است که با بررسی انواع روش‌های اخذ ویزای کشورهای مختلف، روش‌های مهاجرت کاری، مزایا و شرایط محیط کار و… بهترین گزینه‌های ممکن را انتخاب کنید. کمک گرفتن از مشاوران مهاجرتی مانند کارشناسان موسسه پارسی کانادا (www.parsicanada.com) می‌تواند در مسیر مهاجرت کاری بسیار مفید باشد. زمانی که با وکلای مهاجرتی باتجربه مشورت کنید، تنها کافی است شرایط فعلی و شرایط مطلوب خود را به آن‌ها بگویید تا مناسب‌ترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنند. این کار، روند مهاجرت را نیز برایتان ساده‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

جمع‌بندی نهایی

مهاجرت کاری هدفی بزرگ و البته پر چالش است. خصوصا وقتی که می‌خواهید بین چند کشور، یکی را انتخاب کنید. ما در این مطلب چند نمونه از بهترین کشورها را برای مهاجرت کاری بررسی کردیم. در انتها شاید کشورهای آلمان، کانادا و استرالیا بهترین‌ها برای مهاجرت کاری باشند. اما اگر هنوز سوالی در ذهن دارید، از طریق راه‌های ارتباطی زیر با مجموعه پارسی کانادا در ارتباط باشید:

پست الکترونیک: info@parsicanada.com

آدرس (دفتر تهران) : خیابان ولیعصر، بین چهار راه پسیان و زعفرانیه، ساختمان آرته دیزاین – پلاک 1574

شماره تماس:  02143000071

آدرس (دفتر تهران) : شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان موج تقاطع توحید 3، پلاک ۴

شماره تماس: 02191003558

شعبه کانادا (ونکوور): 2411 Dollarton Hwy, North Vancouver, BC V7H 1W7

شماره تماس:  0016049732176

شعبه اصفهان: خیابان آزادی، خیابان سعادت آباد، هولدینگ پارس پندار نهاد

شماره تماس: 02191300007

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان