جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

5 اشتباه مدیریتی که باعث بی انگیزگی در محیط کار می‌شود!

بی انگیزه گی در محیط کار زورگویی در محل کار
خواندن 3 دقیقه
2
(1)

کارمندان نیمی ‌از انگیزه شان را زمانی از دست می‌دهند که بدانند در محل کار هیچ ارزشی ندارند. یک مدیر خوب و موفق همیشه کارکنانش را برای دستیابی به اهداف سازمان و رسیدن به حداکثر بهره وری تشویق می‌کند. اما برخی از مدیران به روش‌ها و اقداماتی دست می‌زنند که انگیزه کارمندان را به طور ناخواسته از بین می‌برد. این کار منجر به مشکلاتی مانند عزت نفس پایین و بی انگیزگی در محیط کار در کارکنان می‌شود.

مدیر بی تجربه

هنگامی ‌که یک مدیر بی تجربه مجموعه را مدیریت می‌کند، کارمندان احساس می‌کنند هیچ استقلالی برای بیان ایده‌ها و رویکردهای جدید ندارند. مدیریت نامناسب توسط کارفرمایان، حس عدم اعتماد و اطمینان را به کارکنان منتقل می‌کند که منجر به کاهش رضایت شغلی و انگیزه آن‌ها می‌شود. رفتار اشتباه مدیر در عین حال می‌تواند خلاقیت و نوآوری آن را محدود کند.

اشتباهات شغلی بی انگیزگی در محیط کار

نادیده گرفتن نیازهای کارکنان

وقتی مدیران به نیازها و ترجیحات کارکنان شان توجه نمی‌کنند، زمینه را برای بی انگیزه شدن آن‌ها فراهم می‌کنند. هرچند برخی از کارمندان یک برنامه کاری انعطاف پذیر را ترجیح می‌دهند، برخی دیگر خواهان دستورالعمل‌ها و ساختار واضح در محل کارشان هستند.

نادیده گرفتن نیازها و ترجیحات کارکنان می‌تواند منجر به کاهش انگیزه و مشارکت آن‌ها در محیط کاری شود. مدیران باید برای درک نیازهای کارکنان شان وقت بگذارند و محیط کاری مناسب با نیازهای کارمندان فراهم آورند.

بی انگیزگی در محیط کار

عدم شناخت و قدردانی

کارمندان باید هر چند وقت یکبار احساس کنند که از کارشان قدردانی می‌شود. این کار باعث تقویت انگیزه کارکنان می‌شود. هنگامی ‌که کارکنان احساس می‌کنند تلاش و مشارکت آن‌ها برای تیم رهبری ارزشمند بوده، انگیزه بیشتری برای عملکرد بهتر پیدا می‌کنند. با این حال، زمانی که مدیران نتوانند تلاش‌های کارکنان شان را ببینید و از آن‌ها قدردانی کنند، کارمندان نیز هیچ تعلق خاطری به محل کارشان احساس نمی‌کنند.

مهارت‌های ارتباطی ضعیف

هنگامی‌ که مدیران در برقراری ارتباط موثر شکست می‌خورند، در تیم کاری باعث ایجاد سردرگمی‌ می‌شوند. ارتباط ضعیف می‌تواند منجر به ایجاد سوء تفاهم، فرصت‌های از دست رفته و عدم جهت گیری مناسب شود. به همین دلیل اگر ارتباط درستی بین مدیر و کارمند وجود نداشته باشد، کارمند نیز انگیزه ای برای کار نخواهد داشت.

بی انگیزگی در محیط کار

توقعات غیر منطقی

زمانی که مدیران انتظارات غیرواقع بینانه ای از کارمندان شان دارند، ناخودآگاه بار زیادی بر دوش آنها می‌گذارند. در چنین شرایطی نیز بی انگیزگی در محیط کار پدیدار می‌شود. این وضعیت نیز منجر به کاهش عملکرد تیم کاری خواهد شد.

مدیران باید انتظارات واقع بینانه ای از تیم داشته باشند که هرچند چالش برانگیز است اما در عین حال می‌تواند قابل دستیابی باشد. به جای تلاش برای دست یافتن به انتظارات دست نیافتنی، مدیران باید روی آنچه می‌توانند در انجام آن بهترین عملکرد را داشته باشند، تمرکز کنند.

برای پیشرفت شغلی تان می توانید مجموعه مطالب بخش کسب و کار خبرنامه را مطالعه نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان