جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

قهوه عربی نوشیدنی مورد علاقه اعراب است. اگرچه قهوه عربی شامل قهوه ترک نیز می‌شود، اما بر اساس سنت‌های عربی تهیه می‌شود و صدها سال است که در شبه جزیره عربستان نوشیدن آن رایج است. این قهوه معمولا از دانه‌های قهوه عربیکا شود که 80 درصد از تولید قهوه در جهان را تشکیل می دهد، تهیه می‌شود.

تاریخچه قهوه عربی

بر اساس افسانه ها، قهوه ابتدا توسط چوپانان عربستانی کشف شده است. بزها با جویدن این دانه جست و خیز بیشتری داشتند. بعدها اعراب شروع به استفاده از این دانه ها برای تولید نوشیدنی‌های انرژی‌زا کردند.

قهوه عربی چیست

اعراب قرن ها قبل از غربی‌ها استفاده از قهوه را شروع کرده بودند. بر اساس گزارش یونسکو، قهوه از شبه جزیره عربستان سرچشمه گرفته است. یونسکو با تاکید بر اهمیت حفظ این سنت ها، قهوه و مجلس عربی را در سال 2015 به فهرست میراث فرهنگی ناملموس خود اضافه کرد.

چگونه قهوه عربی درست کنیم؟

قبل از شروع، برای درست کردن قهوه به این مواد نیاز دارید:

مواد لازم:

  • قهوه
  • ادویه جات ضروری و البته اختیاری “هل، میخک، دارچین، زیره، زعفران و …”

قهوه عربی

نکات مهم:

  • از دانه‌های قهوه با کیفیت عالی استفاده کنید.
  • در طرز تهیه قهوه عربی دانه های قهوه تازه آسیاب شده استفاده کنید. اگر هاون دارید می توانید از آن استفاده کرده و دانه های قهوه را آسیاب کنید.
  • برای دم کردن قهوه از یک ظرف مناسب استفاده کنید.
  • مطابق به سنت عربی، آنها قهوه را در فنجان های کوچک سرو می کنند.
  • اگرچه ادویه جات ضروری نیست، اما برای قهوه عربی از ادویه هایی مانند هل، میخک، دارچین، زیره و زعفران استفاده می‌شود. شما نیز به دلخواه از این ادویه ها استفاده کنید.
  • طعم قهوه تا حد زیادی به بو دادن دانه ها به همراه تازگی و کیفیت آن بستگی دارد. درجه برشته شدن دانه های قهوه از منطقه ای به منطقه دیگر فرق می کند. مثلا شما می توانید دانه های قهوه را خیلی کم یا به طور کامل برشته کنید. در امارات، قهوه را با دانه های کمی برشته شده آماده می کنند.
  • از آن جایی که قهوه بدون فیلتر سرو می شود، آسیاب کردن دانه ها ضروری است. بنابراین اگر با دست و از هاون برای آسیاب قهوه استفاده می کنید، تا زمانی که پودر نشده اند، آنها را بکوبید.
  • حالا قهوه عربی تان را دم کنید.

نوشیدن قهوه عربی

دستورالعمل:

پودر قهوه و ادویه‌ها را آماده کنید

کیفیت دانه های قهوه و آسیاب کردن درست آنها برای آماده کردن یک فنجان قهوه عالی ضروری است. دانه های قهوه را پودر کنید. برای 60 میلی لیتر قهوه عربی به یک قاشق پودر قهوه نیاز دارید. سپس ادویه‌ها را انتخاب و پودر کنید.

آب را گرم کنید

قهوه جوش را آب کرده و بگذارید به جوش بیایید. وقتی آب به جوش آمد، آن را از روی اجاق بردارید و حدود 30 ثانیه صبر کنید تا کمی خنک شود.

قهوه را به قهوه جوش اضافه کنید

پودر قهوه را داخل قهوه جوش بریزید و دوباره بدون هم زدن محتویات داخل آن، روی اجاق قرار دهید. وقتی آب دوباره شروع به جوشیدن کرد، شعله را کم کنید و اجازه دهید 10 دقیقه بجوشد. وقتی کف قهوه بالا آمد قهوه جوش را از روی اجاق بردارید.

ادویه ها را اضافه کنید

مخلوط آسیاب شده ادویه ها را به قهوه جوش اضافه کنید و دوباره روی آتش بگذارید. سپس دوباره قهوه را حرارت دهید تا کف روی آن تشکیل شود.

قهوه عربی

قهوه را سرو کنید

بعد از به جوش آمدن دوباره قهوه، آن را بدون هم زدن از روی اجاق بردارید تا کف آن از بین رفته و ادویه های داخل آن نیز ته نشین شود. حالا با استفاده از یک صافی قهوه را درون فنجان بریزید. به طور سنتی قهوه عربی بدون شکر سرو می شود، اما اگر دوست دارید قهوه را کمی شیرین کنید، ضرری ندارد. اما نباید در قهوه عربی از شیر و خامه استفاده کنید.

امیدواریم از نوشیدن قهوه عربی لذت ببرید.

دانستی های جالب:

  • نوشیدن قهوه بین اعراب بیش از هر چیز دیگری یک امر اجتماعی است. قهوه جزء اجتناب ناپذیر گردهمایی های خانوادگی، جلسات کاری و مجالس عربی است. همچنین فراموش نکنید تهیه و سرو آن یک هنر محسوب می شود.
  • کسی که برای مهمانان قهوه سرو می کند Muqahwi نام دارد. یک Muqahwi باید بالغ و حداقل 15 سال سن داشته باشد تا قهوه را روی مهمانان نریزد و با آنها برخورد خوبی داشته باشد. او باید قهوه جوش (دالح) را در دست چپ و فنجان ها را در دست راست بگیرد.
  • قهوه را ابتدا برای مهم ترین افراد در مجلس یا مجالس، مانند یک عالم دینی یا یک شیخ، سرو می کنند. در مرحله بعد به فردی که سمت راست او می نشیند قهوه داده می شود و … . وقتی مهمان به اندازه کافی قهوه خورد، به آرامی فنجان را تکان می دهد تا به Muqahwi نشان دهد که قهوه اش تمام شده است.
  • در فرهنگ خاورمیانه نوشیدن قهوه با دست چپ بی ادبی تلقی می‌شود. برای گرفتن فنجان قهوه نیز باید از دست راست استفاده کنید. اغلب خرما و شیرینی همراه با قهوه سرو می‌شود.
دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان