برای تازه نگهداشتن میوه‌ها و سبزیجات از این 9 روش موثر استفاده کنید!

نحوه تازه نگهداشتن میوه‌ها و سبزیجات کاهش وزن برای افراد بالای 40 سال

میوه‌ها و سبزیجات منابع ویتامینی ما در فصل زمستان و هر فصل دیگری هستند. با این حال، برخی از آن‌ها خیلی حساس هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند، مثلا پیاز را کنار سیب زمینی نگه دارید. همچنین راهکارهایی وجود دارند که در حفظ تازگی و طراوت سبزیجات بسیار موثر هستند. در این نوشتار قصد داریم نحوه تازه نگهداشتن میوه‌ها و سبزیجات را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید!

پیاز

برای نگهداری پیاز می‌توانید از روش قدیمی ‌مثلا جوراب شلواری یا تور استفاده کنید. پیاز برای تازه ماندن به رطوبت نه بلکه به هوا نیاز دارد.

واقعیت های عجیب و جالب پیاز تازه نگهداشتن میوه‌ها و سبزیجات

برخی افراد پیاز را کنار سیب زمینی نگه داری می‌کنند. شما این اشتباه را نکنید زیرا سیب زمینی به پیاز رطوبت می‌دهد و این به پوسیدن پیازها کمک می‌کند. اگر گاهی به روستا سفر می‌کنید، حتما می‌بینید هنوز هم اکثر خانه‌ها پیاز را در تور نگهداری می‌کنند. اگر شما نمی‌خواهید از جوراب شلواری استفاده کنید پس یک سبد زیبا برای نگهداری پیازها بخرید.

سیب زمینی‌

سیب زمینی برای تازه ماندن، نیاز به تاریکی و سرما دارد. بهتر است آن‌ها را داخل برگ بپیچانید تا با تولید فیتونسیدها از پوسیدگی سیب‌زمینی جلوگیری شود. هیچ وقت پیاز و سیب زمینی‌ها را کنار هم قرار ندهید، پیاز گازی منتشر می‌کند که منجر به خراب شدن سیب زمینی‌ها می‌شود.

چغندر

احتمالا چغندر تنها همسایه خوب سیب زمینی است. چغندر رطوبت اضافی را جذب می‌کند. به همین دلیل بهتر است چغندرها را روی سیب زمینی‌ها قرار دهید.

عوارض جانبی آب چغندر تازه نگهداشتن میوه‌ها و سبزیجات

سیب

برای تازه نگه داشتن سیب‌، باید این میوه را در مکانی تاریک و خنک، مانند یک انبار، در دمای 0 تا 6 درجه سانتی گراد نگهداری کنید. همچنین می‌توانید سیب را در یک جعبه مقوایی نیز نگهدارید، اما فراموش نکنید که سیب‌ها به تهویه هوای کافی نیاز دارند، پس سعی کنید اطراف مقوا یا کارتون را سوراخ کنید.

اگر انبار خنک نداشته باشید، بالکن هم جای مناسبی است فقط باید سرد باشد. در هوای سرد بالکن می‌توانید سیب‌ها را 2 تا 4 ماه نگهداری کنید. اگر می‌خواهید سیب را برای 6 ماه نگهدارید، هر دانه را داخل یک کاغذ بپیچید و همه آن‌ها را در یک جعبه قرار دهید.

یک روش موثر دیگر برای تازه نگهداشتن سیب این است که گلیسیرین را به هر دانه سیب بمالید، یا آن‌ها در محلول رقیق پرمنگنات پتاسیم بشویید.

تازه نگهداشتن میوه‌ها و سبزیجات: هویج

برای تازه نگه داشتن هویچ بهتر است آن را بین پوست پیاز، خاک اره یا ماسه قرار دهید. هر چیزی که رطوبت را جذب کند و اجازه ندهد سبزیجات با یکدیگر تماس پیدا کنند، به تازه نگهداشتن آن‌ها کمک می‌کند. بهتر است هویج را در زیرزمین یا آپارتمان تان در دمای 0 تا 1.6 درجه سانتی گراد نگهداری کنید. با این روش می‌توانید چند ماه هویج تازه داشته باشید.

عوارض جانبی هویج تازه نگهداشتن میوه‌ها و سبزیجات

همچنین بهتر است برای درست کردن سریع سوپ و خورش، هویج‌ها را پوست بگیرید، چرخ کنید و در پلاستیک بپیچید. سپس آن‌ها را درون پلاستیک و در فریزر نگهدارید.

سیر

نگهداری سیر چندان سخت نیست، فقط به هوا و مکانی تاریک و بدون رطوبت نیاز دارد. همچنین می‌توانید آن را در توری در آشپزخانه تان نگهداری کنید، یا می‌توانید آن‌ها را در جعبه‌های کم عمق قرار دهید. روی جعبه چند سوراخ برای تهویه هوا ایجاد کنید.

کلم

نگهداری کلم در خانه کمی ‌سخت است. برای تازه نگه داشتن سبزیجاتی مانند کلم، دمای 0 تا 1.6 درجه سانتی گراد مناسب است. ابتدا چند برگ روی کلم را بردارید و در کاغذ یا پلاستیک در 3 لایه بپیچانید. سعی کنید کلم‌ها با هم تماس نداشته باشند. همچنین برای جلوگیری از پوسیدگی، مرتب به آن‌ها سر بزنید.

تازه نگهداشتن میوه‌ها و سبزیجات مهم ترین خواص درمانی کلم

کدو حلوایی

اگر دمای مکان نگهداری کدو حلوایی کمتر از 20 درجه سانتی گراد باشد، می‌توانید حتی کدوها را زیر تخت تان نگه دارید. همچنین می‌توانید در بالکن گرم خانه تان نیز کدو نگهداری کنید. کدو حلوایی‌ها را روی چوب یا یا مقوا قرار دهید و روی آن‌ها را با روزنامه بپوشانید. اجازه ندهید کدو تنبل‌ها با یکدیگر تماس پیدا کنند. حتی می‌توانید روی آن‌ها یک پتو نیز بی اندازید.

هر نوع توتی را با سرکه بشویید

قبل از این که هر نوع توتی را در یخچال نگهداری کنید، چه توت فرنگی، تمشک و سایر انواع توت ها را با مخلوطی از سرکه و آب به نسبت 1:3 بشویید. یعنی 1 نسبت سرکه و 3 نسبت آب برای شستن این میوه مناسب است. سرکه میوه را ضد عفونی کرده و می توانید تا هفته ها توت را نگهدارید. سپس آن ها را با آب آبکشی کنید و بگذارید کامل خشک شوند.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *