جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3
(7)

آسیا به عنوان بزرگترین قاره روی کره زمین، 60 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است و در مجموع 49 کشور را شامل می‌شود. این تکه از زمین دارای دو مورد از مهم‌ترین عجایب مشهور جهان (تاج محل و دیوار بزرگ چین) و تنوع زیست محیطی بزرگی است. با این حال عجایب آسیا تنها به این 2 ساختمان بزرگ خلاصه نمی‌شود. عجایب متعددی در آسیا وجود دارد که از شنیدن‌شان مغزتان سوت خواهد کشید. در صورتی که می‌خواهید عجایب قاره آسیا را بشناسید، با ما در این نوشتار همراه باشید.

توالت های اسکوات به سبک ژاپنی

اگرچه ژاپن در فناوری‌ کشوری پیشرفت است و توالت‌هایی با آب پاش اتومات و گرم کن دار، ساخته است، اما هنوز هم نوع سنتی توالت‌ها در این کشور وجود دارند که ممکن است برای مردم کشورهای دیگر عادی به نظر نرسند.

عجایب آسیا

توالت های سبک ژاپنی که با نام «واشیکی» نیز شناخته می شوند، توالت های اسکواتی هستند که معمولا در ژاپن، به ویژه در خارج از شهرهای بزرگ یافت می شوند. این توالت ها شبیه توالت های فرنگی به سبک غربی ساخته شده که بدن را در وضعیت بهتری قرار می دهد و هنگام اجابت مزاج، راست روده را صاف می کند. برخی از کارشناسان معتقداند که این توالت ها می تواند از سرطان کولورکتال پیشگیری کنند.

کره جنوبی یک روز ولنتاین جداگانه برای مجردها دارد

همانطور که می دانید روز ولنتاین (14 فوریه) به طور گسترده‌ای توسط زوج های عاشق در فرهنگ غربی جشن گرفته می‌شود و هدیه دادن یکی از ویژگی‌های محبوب این روز به حساب می‌آید. با این حال، در کره جنوبی، نه تنها 14 فوریه زنان به عنوان نماد عشق به مردانی که دوستش دارند، شکلات می دهند، بلکه در 14 مارس، مردان با دادن هدیه به زن مورد علاقه‌شان این روز را تلافی می‌کنند. این روز به نام “روز سفید” عنوان می‌شود.

عجایب جهان

اما این همه ماجرا نیست، مردم کره جنوبی یک روز هم به نام “روز سیاه” دارند که به مجردها اختصاص دارد. 14 آوریل روز تعطیل برای مجردهایی است که دور هم جمع شده و یک کاسه جاجانگیمون می‌خورند. جاجانگیمون یکی از غذاهای محبوب کره جنوبی است که کاملا با تم 14 آوریل مطابقت دارد.

عجایب آسیا: دونگ‌تائو مرغی با پاهای عجیب در ویتنام

همه ما به این واقعیت عادت داریم که یک مرغ معمولی پاهای نازکی دارد. اما در ویتنام، یکی از عجایب آسیا را می توانید ببینید، نژاد مرغی به نام دونگ تائو که بر خلاف تصور ما پاهای عجیب دارد. مرغ دونگ تائو به خاطر پاهای عجیب اش معروف است. با این حال غذای خوشمزه و گوشت لذیذی است که ویتنامی‌ها در روز سال نو آن را می پزند.

عجایب آسیا

پرورش جوجه های دونگ تائو می تواند کار دشواری باشد، زیرا پاهای بزرگ آنها جوجه کشی را سخت می کند. این نوع مرغ به تغییرات دما حساس است و همچنین پاهای بزرگش باعث شکستن تخم‌های‌شان می شود. به همین دلیل تخم‌های این مرغ‌ها معمولا در انکوباتور نگهداری می‌شوند.

در فرهنگ تایلند سر مقدس ترین قسمت بدن است

عجایب آسیا

در تایلند، سر مقدس‌ترین و پاک ترین قسمت بدن در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل دست زدن به سر یا موهای یک فرد، به ویژه نوزاد یا کودک، بی ادبی و بی احترامی محسوب می‌شود. بر اساس این باور اکثر کسانی که به تایلند سفر می‌کنند از سوی راهنمای تور می‌شنوند که اگر به طور تصادفی سر فردی را لمس کردند، باید فورا از او عذرخواهی کنند.

شما می توانید پیرترین دوقلوهای همسان جهان را در ژاپن ملاقات کنید

دو خواهر ژاپنی، رسما به عنوان مسن ترین دوقلوهای همسان زنده دنیا و مسن ترین دوقلوهای همسان جهان شناخته شدند که سن شان به 109 سال رسیده است. آن ها که جزء عجایب آسیا هستند، در سال 1913 در یک خانواده بزرگ 13 نفره در جزیره شدو به دنیا آمدند. اکنون Umeno و Koume در خانه سالمندان زندگی می‌کنند.

عجایب آسیا

امید به زندگی ژاپنی ها با بیش از 87 سال برای زنان و 81 سال برای مردان، بالاترین امید به زندگی در جهان است. از این رو این کشور دارای چندین رکورد متعلق به افراد با سن بیشتر از 100 سال است. مسن ترین فرد در ژاپن و دومین فرد مسن دنیا کین تاناکا بود که در سن 119 سالگی درگذشت.

شما نمی‌توانید آدامس به سنگاپور ببرید

عجایب آسیا

با این که شما می توانید هر کجای این دنیا با خود آدامس ببرید اما این کار در سنگاپور ممنوع است. در سنگاپور در سال 1992 مانند خیلی چیزهای دیگر مانند ریختن زباله، تف کردن هنگام پیاده روی، دمیدن بینی در ملاء عام و ادرار کردن خارج از توالت، جویدن آدامس نیز ممنوع اعلام شد. دولت سنگاپور با این کار می خواهد به حفظ پاکی محیط زیست توجه شود. به همین دلیل قوانین سخت گیرانه ای در این موارد دارد.

عجایب آسیا، این قاره خانه کوچکترین پستاندار جهان است

عجایب آسیا

شما نه تنها می توانید بزرگترین پستاندار جهان فیل، را در آسیا ببینید، بلکه می توانید خفاش خوک‌بینی کیتی، کوچکترین پستاندار را نیز در همین قاره پیدا کنید. این خفاش همچنین به عنوان خفاش زنبور عسل نیز شناخته می‌شود که در غارهای آهکی در کنار رودخانه‌های تایلند و میانمار زندگی می‌کند. اندازه این نوع خفاش 29-33 میلی متر و وزن آن تقریبا 2 گرم است. این خفاش یکی از 440 گونه خفاشی است که در آسیا زیست دارد. همچنین باید گفت که این نوع خفاش‌ها که از عجایب آسیا محسوب می شوند، بیش از یک سوم از گونه های خفاش جهان را تشکیل می‌دهند.

قد بلندترین و کوتاه‌ترین مردان جهان اهل آسیا هستند

کشاورز ترک، سلطان کوسن، یکی از بلندقدترین افراد تاریخ است. او با (246.5 سانتی متر یا 8 فوت قد) عنوان بلند قدترین فرد را به خود اختصاص داده است. قد بلند او ناشی از یک بیماری ژنتیکی است. سلطان کوسن علیرغم قدش، زندگی نسبتا معمولی دارد، به عنوان کشاورز کار می‌کند و با زنی که قد متوسطی دارد نیز ازدواج کرده است.

عجایب آسیا

در تصویر بالا همچنین می توانید چاندرا بهادر دانگی، کوتاه قدترین مرد تاریخ را بینید که در سن 75 سالگی درگذشت. چاندرا رکوردار جهانی گنیس است. او 54.6 سانتی متر قد داشت و وزن او به 14.5 کیلوگرم می رسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان