جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

رژیم لاغری اومد، برنامه غذایی که در آن تنها یک وعده غذا در روز مجاز است!

رژیم لاغری اومد
خواندن 4 دقیقه
1.5
(2)

اگر  به دنبال کاهش وزن هستید، احتمالا در مورد رژیم روزه داری متناوب شنیده اید، در این رژیم افراد یک تا دو روز در هفته یا ساعاتی خاص غذا نمی‌خورند. اما رژیم غذایی یک وعده در روز متفاوت است. رژیم لاغری اومد (OMAD)، مخفف “یک وعده غذایی در روز” است. در این رژیم شما باید برای 23 ساعت هیچ چیزی نخورید و سپس یک وعده غذایی کامل را در 60 دقیقه میل کنید. رژیم لاغری OMAD روشی برای کاهش وزن و همچنین راهی برای مقابله با بیماری های مزمن و سایر مشکلات سلامتی است.

رژیم غذایی یک وعده در روز

مانند اکثر رژیم‌های غذایی، رژیم یک وعده در روز نیز قوانین خاص خودش را دارد. در این رژیم باید غذا را در یک ساعت معین مصرف کنید و طبق یک برنامه ثابت غذا بخورید. هرچند می‌توانید در طول این 23 ثانیه نوشیدنی بنوشید، اما باید از نوع بدون کالری آن مانند قهوه سیاه یا آب بنوشید.

رژیم لاغری اومد

همچنین هنگام خوردن وعده غذایی، غذا را در بشقاب معمول و همیشگی تان سرو کنید. نباید از ظرف بزرگتر استفاده کنید. همچنین نباید خیلی زیاد داخل بشقاب غذا بریزید، در این رژیم نمی‌توانید در یک وعده هر چه می‌خواهید و هر اندازه که دوست داشته باشید، بخورید.

با رژیم غذایی OMAD، نیازی نیست کالری غذا را محاسبه کنید یا به یک اندازه تعیین شده مصرف کنید.

آیا رژیم لاغری اومد یا یک وعده در روز می تواند منجر به کاهش وزن شود؟

رژیم غذایی یک وعده در روز می‌تواند به عنوان سطحی شدید از روزه داری متناوب باشد. اما خاطرنشان می‌کنیم که برخی تحقیقات مثبت در مورد روزه داری نشان می دهد که روزه می‌تواند به کاهش وزن و پیشگیری از بیماری های مزمن کمک کند. بر اساس تحقیقات انجام شده روزه‌ داری متناوب به تنظیم سطح گلوکز خون که ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت یک درمان محسوب شود، کمک می‌کند.

با این حال، کاهش وزن یا هر تاثیر مثبتی که رژیم غذایی اومد بر سلامت شما می گذارد، احتمالا کوتاه مدت خواهد بود. همچنین نباید مضرات رژیم غذایی یک وعده در روز را فراموش کنید؛ نخوردن غذا آن هم برای 23 ساعت می تواند منجر به گرسنگی شدید، کمبود انرژی، خستگی و هوس غذایی غیر قابل کنترل شود.

رژیم لاغری اومد

علاوه بر این، فستینگ طولانی مدت ممکن است شما را چنان گرسنه کند که در نهایت در زمان خوردن غذا، هر چیزی بخورید از غذاهای پرچرب تا سرخ کردنی. هرچند خوردن چنین غذاهایی در رژیم لاغری اومد مجاز هستند اما مصرف غذاهای پرچرب و کم‌مغذی می تواند سبب جذب کالری بیشتری شود و نفخ و ناراحتی معده را در پی داشته باشد.

وقتی فردی به مدت 24 ساعت، از خوردن غذا محروم باشد، کنترل هوس غذایی اش را از دست می دهد و هنگام خوردن آن یک وعده، پرخوری می‌کند. به همین دلیل اکثر افراد در چنین رژیم غذایی بیشتر غذاهای ناسالم مصرف می‌کنند. به علاوه، دریافت مقدار کافی مواد مغذی مورد نیاز بدن در طول روزهای رژیم دشوار خواهد بود. پس سعی کنید مکمل مولتی ویتامین و امگا 3 مصرف کنید تا بدنتان مواد مغذی جذب کند.

چه چیزهایی باید در رژیم یک وعده در روز بخورید؟

اگر تصمیم به انتخاب رژیم غذایی اومد دارید، بهتر است در خوردن غذایی‌هایی که به آنها علاقه دارید، زیاده روی نکنید. زیرا در این رژیم غذایی هیچ محدودیتی نیست و هر چه دوست داشته باشید می توانید بخورید. با این حال سعی کنید وعده غذایی‌تان سرشار از کربوهیدرات های سالم، پروتئین و چربی‌های سالم باشد. از آن جایی که باید کالری کافی برای جبران کالری‌هایی از دست رفته در طول روز را دریافت کنید، می ‌توانید غذاهای حاوی مقدار زیادی چربی سالم مانند آووکادو، روغن زیتون و کره بادام زمینی را مصرف کنید.

رژیم لاغری اومد

همچنین تنوع غذایی را فراموش نکنید. بدن شما در رژیم لاغری اومد نیاز به جذب انواع مواد مغذی دارد که می توانید همه آن ها را از غذاهای مختلف دریافت کنید. پس سعی کنید همان یک وعده غذای تان در طول روز، کامل و سالم باشد تا مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

کلام پایانی

رژیم لاغری اومد برای همه افراد مناسب نیست. به خصوص که پس از 23 ساعت ناشتا بودن، میل به خوردن غذاهای پرچرب و حاوی سدیم بالا بیشتر می شود. اگر می خواهید رژیم روزه داری متناوب را امتحان کنید، به جای 23 ساعت غذا نخوردن، هر 16 ساعت یک وعده غذا بخورید. با این روش هم وزن کم می کنید و هم غذای سالم می خورید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان