چشم سوم و 14 راز دیگر درباره بدن که ثابت می‌کند انسان پر از شگفتی است!

چشم سوم

هیچ چیز شگفت انگیزتر از بدن انسان نیست و ثابت کردن آن نیز کاری ندارد. ما در واقع مانند ستارگان موجوداتی درخشانیم و حتی یک چشم سوم باورنکردنی نیز داشته‌ایم. حتی بهترین فیلم‌های علمی ‌تخیلی نیز نمی‌توانند موجوداتی به اندازه ما جادویی پدید آورند. امروز ما در این نوشتار می‌خواهیم ویژگی‌های انسانی باورنکردنی را به شما معرفی کنیم تا بدنتان را بهتر بشناسید.

انسان‌ها در گذشته چشم سوم داشتند

یک مطالعه پیشگام نشان داد که اجداد ما قبل از پستانداران در واقع یک چشم سوم یا به قول علم، یک چشم صنوبری داشتند که از آن برای تنظیم حرارت بدن استفاده می‌شد و از دست دادن آن به ما کمک کرد تا از یک گونه “خونسرد” به گونه‌ای “خون گرم” تبدیل شویم.

چشم سوم

وقتی دروغ می‌گوییم دماغ ما گرمتر می‌شود

اثر پینوکیو واقعی است، اما وقتی دروغ می‌گوییم، بینی ما به جای بزرگ شدن داغ‌تر می‌شود. هر بار که ذهن تلاش بیشتری برای تحلیل یک وضعیت انجام می‌دهد، بخشی از مغز ما به نام اینسولا فعال می‌شود و دمای اطراف بینی و گوشه‌های داخلی چشم را تغییر می‌دهد.

ما اطراف خودمان ‌هاله ای درخشان داریم

هرچند نمی‌توانیم ‌هاله درخشان اطرافمان را ببینیم، اما انسان‌ها بیولومینسانس خاص خود را دارند. محققان دریافتند که بدن انسان در طول روز می‌درخشد و نواحی پیشانی، گردن و گونه‌ها درخشان‌ترین قسمت‌های بدن هستند. زیرا که تنفس سلول‌ها منجر به تجمع رادیکال‌های آزاد می‌شود که در ترکیب با لیپیدها و پروتئین‌های شناور آزاد در هوا، یک فوتون – یا به عبارت دیگر، یک درخشش ایجاد می‌کند.

برخی افراد با دم به دنیا می‌آیند

اگرچه این اتفاق نادر است، اما برخی از افراد ممکن است با دم متولد شوند. تولد با یک دم نتیجه دیسرافیسم ستون فقرات است و تفاوتی که با یک حیوان دارد این است که انسان‌ها نمی‌توانند دم شان را تکان دهند. در چنین مواقعی اغلب زمانی که فرد هنوز کودک است این دم با جراحی برداشته می‌شود.

رشد ناخن‌ها از یک دست به دست دیگر متفاوت است

از آن جایی که شما بیشتر از دست غالب خود استفاده می‌کنید، به این معنی است که ناخن‌های آن دست سریعتر از دست دیگر رشد می‌کنند. مغز خون و مواد مغذی بیشتری را به دست غالب شما می‌فرستد که می‌تواند رشد ناخن را تسریع کند.

چشم سوم ویژگی‌های انسانی باورنکردنی

اثر انگشت را می‌توان بازسازی کرد

اگر هر روز به انگشتان تان آسیب می‌رسانید یا با مواد زبر کار می‌کنید، احتمالا اثر انگشت شما ناپدید می‌شود. اما نگران نباشید، انگشتان این قدرت را دارند که خیلی سریع خودشان را بازسازی کنند.

ما می‌توانیم خال‌های مادرزادی آبی داشته باشیم

خال‌های تولد می‌توانند 9 رنگ مختلف از جمله آبی داشته باشند. آن‌ها لکه‌های مغولی نامیده می‌شوند و معمولا در قسمت پایین کمر کودکان دیده می‌شوند و در سن 3 یا 4 سالگی ناپدید می‌شوند.

انسان قبلا دارای غشای nictating یا پلک سوم بود

غشای nictating یک پلک سوم شفاف است که اغلب در ماهی‌ها، دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران یافت می‌شود و زمانی بخشی از بدن گذشتگان ما نیز بوده است. در حال حاضر به بافت صورتی در کنار گوشه داخلی چشم ما، به نام plica semilunaris، تکامل یافته است.

رشد موها در سفر با هواپیما سریع‌تر است

فشار اتمسفر بالا که هنگام سفر با هواپیما یا هنگام غواصی در زیر آب وجود دارد، باعث رشد سریعتر موهای شما نیز می‌شود. در واقع، محققان اکنون در حال بررسی استفاده از پلاسمای اتمسفر برای درمان طاسی و آلوپسی آره آتا یا طاسی منطقه ای در آینده هستند.

25 درصد از استخوان‌های یک بزرگسال در پاهای آن‌ها قرار دارد

پاها قسمت کوچکی از بدن ما هستند که اهمیت زیادی دارند. در واقع پاهای ما شامل 26 استخوان و بیش از 100 عضله، تاندون و رباط است. حتی کوچکترین استخوان روی پای شما نیز مسئول استحکام، ثبات و تعادل بدن شماست.

چشم سوم

نوزادان می‌توانند همزمان هم نفس بکشند و هم غذا را قورت دهند

در بزرگسالی، اگر همزمان هم غذا قورت دهیم و هم نفس بکشیم، احتمال خفگی وجود دارد. اما برای نوزادان تا 3 ماه، این اتفاق نمی‌افتد. حنجره نوزاد در بالای حفره بینی قرار می‌گیرد و با افزایش سن، به سمت گلو پایین می‌آید.

وقتی چهره ما سرخ می‌شود، معده ما نیز قرمز می‌شود

دلیل سرخ شدن رنگ پوست، ترشح آدرنالین در بدن و افزایش فشار خون است. از آن جایی که معده ما شبکه موی رگی وسیعی دارد، قرمزی ناشی از مقدار زیاد خون نه تنها روی گونه‌ها بلکه در معده ما نیز قابل مشاهده است.

نوزادان نسبت به بزرگسالان استخوان‌های بیشتری دارند

نوزادان با 300 استخوان به دنیا می‌آیند، در حالی که بزرگسالان دارای 206 استخوان هستند. نوزادان دارای غضروف بیشتر و “فضاهای نرم” در سراسر بدن شان هستند، که با رشد آن‌ها به استخوان تبدیل می‌شوند. این فضاها به استخوان‌ها اجازه می‌دهند تا با هم ترکیب شوند. به همین دلیل ما ۹۴ مورد از آن‌ها را در بزرگسالی از دست می‌دهیم.

ما از غبار ستاره ای میلیاردها ساله ساخته شده ایم

ابرنُواَختَرها مسئول ایجاد سیارات هستند، اما همچنین تقریبا تمام عناصر موجود در بدن انسان مانند اکسیژن، کربن و هیدروژن را ایجاد می‌کنند. بنابراین باید بدانید که شما از نظر علمی‌ یک ستاره هستید و بی جهت نیست که گاهی به همین نام خودتان را صدا می‌زنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 13

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *