جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(1)

در دنیای امروز، بررسی رزومه یک متقاضی شغل و انجام مصاحبه‌های استاندارد برای استخدام نیروی کارآمد کافی نیست. به همین دلیل است که کارفرمایان مجبورند از برخی ترفندها استفاده کنند تا به هدف‌شان دست پیدا کنند. اکثر این ترفندها به قدری ساده و پیش پا افتاده هستند که متقاضی حتی متوجه‌شان نمی‌شود. اگر به دنبال شغل هستیدُ این نوشتار مخصوص شماست! ‌با شناخت ترفندهای زیرکانه‌ای که مصاحبه‌گر در جلسه مصاحبه به کار می‌برد، پیروزی از آن شماست!

مصاحبه کننده به شما قهوه پیشنهاد می‌کند

اخیرا تست “فنجان قهوه” در بین کارفرمایان محبوبیت خاصی پیدا کرده است. در ابتدای مصاحبه، متقاضی به یک فنجان قهوه  دعوت می‌شود. پس از مصاحبه، کارفرما به دقت تماشا می‌کند تا ببیند متقاضی با فنجان قهوه چه خواهد کرد؟! آیا می‌پرسد که فنجان را کجا بگذارد، آیا آن را روی میز رها می‌کند و می‌رود یا خودش فنجان را به آشپزخانه می‌برد و می‌شوید.

ترفندهای زیرکانه در مصاحبه

ترنت اینس، رئیس شرکت توسعه نرم‌افزار حسابداری Xero Australia، که این روش را ایجاد کرده است، می‌گوید: “این ترفند بیشتر از پاسخ‌ فرد به سوالات اصلی مصاحبه، شخصیت و رفتار او را نشان می‌دهد. همچنین می‌تواند نشان دهد که متقاضی آن شغل چقدر زود می‌تواند خودش را با تیم و گروه کاری هماهنگ کند. بهترین کاری که می‌توانید در این لحظه انجام دهید، برداشتن و بردن فنجان به آشپزخانه است.

رئیس عمدا شما را منتظر نگه می‌دارد

زمانی خسته و کلافه می‌شوید که نه تنها زود به سر قرار رسیده اید بلکه کارفرما شما را منتظر نگه می‌دارد. مثلا مجبورید 10 دقیقه منتظر بمانید، سپس 10 دقیقه دیگر و بعد 15 دقیقه دیگر و انتظار همچنان ادامه دارد.

این ترفند برای تشخیص آستانه صبر و تحمل کارجو استفاده می‌شود. داوطلب باید بتواند در موقعیت‌های استرس زا احساسات خود را کنترل کند.

مصاحبه کننده ناگهان شروع به فریاد زدن می‌کند

بلند شدن صدای کارفرما، فریاد زدن و حتی استفاده از کلمات توهین آمیز راه دیگری برای ایجاد محیطی استرس زا است که به کارفرما فرصت بررسی توانایی داوطلب در برابر شرایط بحرانی را می‌دهد. در چنین مواقعی، خونسردی خود را حفظ کنید و تا حد امکان با آرامش کاملا سوالات را پاسخ دهید.

درخواست عجیب مصاحبه کننده!

یکی دیگر از سورپرایزهای عجیب و شاید ناخوشایند در جلسات مصاحبه امروزی، درخواست عجیب کارفرما از کارجو است، مثلا کارفرما از شما می‌خواهد که از پنجره بپرید. در این مورد، کارفرما می‌خواهد توانایی فرد را در شرایط بحرانی محک بزند، می‌خواهد بداند که کارجو چقدر می‌تواند خارج از چارچوب‌های معمول فکر کند.

مصاحبه شغلی

می‌توانید از این راهکارها برای خروج از چنین وضعیتی استفاده کنید:

مثلا می‌توانید: روی طاقچه رو به روی پنجره قرار بگیرید، اما روی کف اتاقی که در آن مصاحبه انجام می‌شود بپرید.

دقت کنید، مصاحبه کننده مشخص نکرده که کجا فرود بیایید. یا مثلا می‌توانید با پرسیدن یک سوال از گزینه برد – برد، رئیس را شوکه کنید، مثلا بپرسید: “شرکت از پرش من چه سودی خواهد برد؟”

کارفرما به طور ناگهانی شروع به رفتار عجیب و غریب می‌کند

ترفند دیگر در مصاحبه با رفتار عجیب مصاحبه کننده ظاهر می‌شود. مصاحبه کننده ممکن است با نگاه کردن به صفحه کامپیوتر خود یا پاسخ دادن به تماس تلفنی و خارج شدن از اتاق آن هم درست وسط مصاحبه، شما را نادیده بگیرد.

این ترفند برای این استفاده می‌شود تا کارفرما ببینید، کاندید چگونه می‌خواهد توجه مصاحبه کننده را دوباره به خود جلب کند یا از چه راه‌هایی برای رهایی از این وضعیت استفاده می‌کند. یکی از موثرترین گزینه‌ها این است که از مصاحبه کننده بخواهید مصاحبه را روز دیگر موکول کند.

کارجو به کل تیم کاری معرفی می‌شود

در مصاحبه‌های امروزی این امکان وجود دارد که رئیس بخواهد به متقاضی این فرصت را بدهد تا با دیگر همکاران احتمالی اش پس از مصاحبه ارتباط برقرار کند. این ملاقات می‌تواند داخل دفتر کاری یا بعد از ساعت کاری صورت گیرد. کارفرما از این روش برای دریافت نظرات کارمندان دیگر استفاده می‌کند.

سوالات چالشی مصاحبه استخدامی ترفندهای زیرکانه در مصاحبه

رئیس قلم خود را روی زمین می‌اندازد

آزمون دیگری که می‌تواند به کارفرما کمک کند تا کارمند ایده آل خود را انتخاب کند، انداختن خودکار و تماشای واکنش متقاضی است. اگر کارجو به طور غریزی خم شود و خودکار را بردارد، این احتمال وجود دارد که شغل را به دست آورد. اما اگر متقاضی صبر کند تا مصاحبه کننده آن را بردارد، ممکن است شغل مورد علاقه خود را از دست بدهد.

کلام پایانی

آیا تا به حال در مصاحبه ای با چنین اتفاقاتی رو به رو شده اید؟ اگر هنوز چنین اتفاقی برای شما نیفتاده است، خوش شانس بوده اید. حالا با یاد گرفتن این ترفندهای مصاحبه‌های شغلی که ممکن است در آینده داشته باشید، بهتر عمل خواهید کرد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان