از این 6 نوشیدنی برای تسکین گلودرد و تقویت سیستم ایمنی خود استفاده کنید!

بهترین نوشیدنی برای گلودرد

چای داغ با عسل و لیمو می تواند گلودرد را تسکین دهد. بهترین نوشیدنی برای گلودرد، نوشیدنی های آرام بخش مانند آب گرم با لیمو و عسل است. همچنین باید از چای زنجبیل، چای بابونه یا چای نعناع به عنوان داروهای گیاهی برای تسکین گلودرد استفاده کنید.

برای درمان گلودرد و دریافت مواد مغذی کلیدی برای تقویت سیستم ایمنی، می توانید از سوپ گرم با مرغ و سبزیجات یا اسموتی با میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان نیز مصرف کنید. خلاص شدن از شر گلودرد می تواند دشوار باشد. با این حال، نوشیدن مایعات مناسب می تواند تمام چیزی باشد که برای تسکین درد به آن نیاز دارید.

گلودرد به ویژه در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا شایع است و شما نیز برای تسکین گلودرد در خانه نیاز به مواد مغذی دارید تا با عفونت مبارزه کنید. برخی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند به شما در تسکین درد و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند. در این مطلب 6 بهترین نوشیدنی برای گلودرد معرفی می کنیم که می توانید هنگام سرماخوردگی مصرف کنید.

آب گرم را با لیمو و عسل بهترین نوشیدنی برای گلودرد

هر نوشیدنی گرم چه چای یا دمنوش برای سرماخوردگی همه می توانند به تسکین گلودرد کمک کند. آب گرم به خودی خود تسکین دهنده درد است و می تواند به تسکین گلودرد، سرفه و درمان آبریزش بینی کمک کند. نوشیدن آب لیمو گرم مخصوصا زمانی که گلودرد دارید مفید است، زیرا با این نوشیدنی می توانید ویتامین c را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. از طرفی ویتامین C می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و بر سرماخوردگی غلبه کنید.

همچنین اگر عسل را به آب لیمو اضافه کنید، می توانید گلودرد و سرفه را درمان کنید. عسل به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی می تواند به بهبود سریع گلو درد کمک کند.

چای زنجبیل

دمنوش مخلوط بهترین نوشیدنی برای گلودرد

چای زنجبیل نیز به تسکین گلودرد کمک می کند. دم کرده زنجبیل تازه به محافظت از شما در برابر ویروس سنسیشیال تنفسی – یک ویروس خیلی عفونی که معمولا کودکان خردسال به آن مبتلا می‌ شوند – کمک می کند. اگر احساس گلودرد می کنید، چای زنجبیل بنوشید. زنجبیل می تواند به تسکین گلودرد و کاهش احتقان کمک کند.

چای بابونه

دمنوش برای سردرد بهترین نوشیدنی برای گلودرد

اگر دوست ندارید، چای زنجبیل بنوشید، می توانید چای بابونه را از گل های خشک شده ماتریکاریا تهیه کنید. چای بابونه می تواند التهاب گلو را کاهش دهد. به علاوه، این چای سبب تقویت آرامش شما می شود و به بهبودی بیماری شما کمک می کند. افرادی که خواب کافی ندارند بیشتر در معرض سرماخوردگی و سایر عفونت ها قرار می گیرند.

همانند هر نوشیدنی گرم دیگر، با چنین نوشیدنی هایی می توانید درد گلوی خود را تسکین دهید، زیرا بخار به رفع احتقان کمک می کند. چای بابونه به طور طبیعی فاقد کافئین است و برخی تحقیقات نشان می دهد که بابونه به خودی خود ممکن است به خواب و آرامش مغز کمک کند.

چای نعناع

عوارض جانبی چای نعناع فلفلی بهترین نوشیدنی برای گلودرد

چای نعناع یکی دیگر از نوشیدنی‌های گرم است که افراد اغلب هنگام تلاش برای کاهش علائم گلودرد به نوشیدن آن روی می ‌آورند. نعناع دارای اثرات ضد التهابی است که می تواند تورم را کاهش داده و گلودرد را تسکین دهد. به علاوه، مانند هر نوشیدنی داغ دیگر، استنشاق بخار چای نعناع می تواند علائم دیگری مانند احتقان را درمان کند. با نوشیدن این چای می توانید راحت تر نفس بکشید.

سوپ گرم

طرز تهیه سوپ سبزیجات مخصوص بهترین نوشیدنی برای گلودرد

سوپ رشته مرغ یک درمان خانگی کلاسیک برای بیماری های رایج مانند سرماخوردگی و آنفولانزا است. تاثیر خوردن این سوپ مانند چای داغ و آب لیمو گرم است.

در واقع، هر نوع سوپ گرم – به خصوص سوپ حاوی پروتئین یا سبزیجات سالم – می تواند راهی عالی برای تسکین گلودرد و جذب مواد مغذی کلیدی برای درمان بیماری شما باشد. سوپ‌هایی که با آبگوشت تهیه می شود، می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و به بهبودی سریع شما کمک کند.

اسموتی بهترین نوشیدنی برای تسکین گلودرد

اسموتی کتو بهترین نوشیدنی برای گلودرد

وقتی بیمار هستید، اشتهای شما کاهش می یابد. با کاهش اشتها نمی توانید مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را جذب کنید و مبارزه با بیماری دشوارتر می شود. به همین یک اسموتی تهیه شده از مواد مغذی گزینه ای عالی برای مبارزه با بیماری ها است. در اسموتی خود میوه ها و سبزیجات مملو از آنتی اکسیدان ها استفاده کنید، این مواد به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. می توانید از میوه ها و سبزیجات مانند بلوبری، توت فرنگی، انبه، کلم پیچ و اسفناج غنی از آنتی اکسیدان در اسموتی خود استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *