جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
2.8
(4)

افراد برای زیبایی ظاهر دست به هر کاری می‌زنند، به خصوص اگر با آکنه و جوش سر و کار داشته باشند. اکثر مردم به دنبال یافتن ترفندهای زیبای و آرایشی هستند، به همین دلیل به سراغ ویدیوهای تیک تاک، یوتیوب و دیگر صفحات اجتماعی می‌روند. این اواخر استفاده از ماسک آسپرین در صفحات اجتماعی محبوب شده است. به گفته استفاده کنندگان، ماسک آسپرین برای درمان جوش و آکنه موثر است.

اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که می‌خواهید این ماسک را امتحان کنید ابتدا باید این سوال را از خود بپرسید! آیا استفاده از ماسک صورت آسپرین برای پوست شما بی خطر است؟ اگر می‌خواهید به جواب این سوال برسید، با ما در این نوشتار همراه باشید!

آسپرین معمولا برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

همانطور که می‌دانید آسپرین یک مسکن برای تسکین درد است و برای درمان طیف گسترده ای از بیماری‌های التهابی، استفاده می‌شود.

آسپرین حاوی اسید استیل سالیسیلیک، مشتق مصنوعی اسید سالیسیلیک، یک داروی موضعی برای آکنه است. این ماده در اثر واکنش شیمیایی بین اسید سالیسیلیک و اسید استیک ایجاد می‌شود.

با این حال، آسپرین یا اسید استیل سالیسیلیک با اسید سالیسیلیک و بالعکس یکسان نیست. با این که اسید استیل سالیسیلیک می‌تواند التهاب را کاهش دهد، اما نباید آن را روی صورت استفاده کنید، به خصوص نباید به عنوان ماده شوینده روزانه از آن استفاده کنید.

ماسک آسپرین برای درمان جوش و آکنه

دلیل اصلی آن نیز خشن بودن بیش از حد اسید استیل سالیسیلیک برای پوست است که باعث سوزش می‌شود. این اسید می‌تواند پوست را تحریک کند و اگر میزان آن بالا باشد سبب قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود.

همچنین، این ماسک پوست را تحریک و حساس تر می‌کند. بنابراین اگر پوست مستعد آکنه دارید، هرگز از مواد شوینده خشن استفاده نکنید.

آیا ماسک آسپرین برای درمان جوش و آکنه موثر است؟

متخصصان پوست استفاده از آسپرین برای درمان آکنه را توصیه نمی‌کنند. هرچند می‌تواند التهاب را کاهش دهد اما نمی‌تواند از ایجاد آن‌ها جلوگیری کند یا آنها را درمان کند.

التهاب زمانی با آکنه ایجاد می‌شود که منافذ پوست توسط سلول‌های مرده پوست، باکتری‌ها و سبوم مسدود می‌شوند. آسپرین آکنه را درمان نمی‌کند، بلکه فقط می‌تواند التهاب را کاهش دهد. در عوض، “می‌تواند پوست را خشک کرده و منجر به ایجاد جوش‌های بیشتر شود.”

در صورت استفاده از ماسک آسپرین عواقب طولانی مدتی در انتظارتان خواهد بود. این ماده پوست را به شدت تحریک کرده و حتی احتمال ایجاد جای زخم نیز وجود دارد.

راه‌های ایمن تر برای درمان آکنه

هرچند آسپرین مناسب استفاده برای پوست صورت نیست اما خوشبختانه، راه‌های بسیار ایمن تری چه درمان‌های پزشکی یا خانگی برای درمان آکنه وجود دارد. اکثر داروهای موضعی تاثیر فوق العاده بر درمان آکنه دارند.

اگر آکنه مزمن و مداوم دارید، ابتدا باید بدانید آکنه از چه نوع است، چه چیزی باعث بروز آن می‌شود و شیوه درمانی مناسب آن چیست؟!

آسپرین

  • برای جوش‌های سر سفید و سر سیاه

جوش‌ های سرسیاه و سرسفید اغلب از طریق رتینوئید یا بنزوئیل پراکسید، آزلائیک اسید یا اسید سالیسیلیک درمان می‌شوند. همچنین از بنزوئیل پراکسید در ترکیب با یک آنتی بیوتیک موضعی برای از بین بردن آکنه استفاده کنید.

  • برای جوش

جوش‌های خفیف یا متوسط را می‌توان با بنزوئیل پراکسید، رتینوئید، آزلائیک اسید و بنزوئیل پراکسید با رتینوئید یا آنتی بیوتیک موضعی درمان کرد. علاوه بر این، داروی کنترل بارداری می‌تواند برای درمان آکنه استفاده شود.

  • برای آکنه‌های شدید

آکنه شدید، عمیق یا دردناک ممکن است منجر به زخم شود. ندول‌ها یا کیست‌های آکنه بهتر است با داروهای تجویزی پزک، هورمون درمانی یا ایزوترتینوئین درمان شوند.

همچنین درد و اندازه آکنه شدید با تزریق کورتیکواستروئید تسکین و درمان می‌شود. با این حال، این نوع درمان به دلیل عوارض جانبی خیلی کم استفاده می‌شود.

نحوه استفاده ایمن از آسپرین

برای استفاده از آسپرین سعی کنید آن را پودر کنید و با آب مخلوط کنید تا خمیر یک دستی به وجود بیاید. سپس می توانید از این خمیر روی آکنه ها بمالید تا التهاب آن ها کاهش یابد.
استفاده موضعی از خمیر آسپرین ممکن است به درمان درد پس از بثورات ویروسی نیز کمک کند. با این حال، محققین بر این باوراند که این خمیر التهاب را کاهش می دهد اما برای درمان آکنه مناسب نیست.
با این وجود، افرادی که مایلند خمیر آسپرین را به عنوان روشی درمانی برای آکنه امتحان کنند، ابتدا باید تست پچ انجام دهند.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان