جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

سم زدایی دیجیتال: چگونه می‌توان از دنیای دیجیتال دوری کرد؟

آنچه که در این مطلب میخوانید
سم زدایی دیجیتال
خواندن 7 دقیقه
3.8
(4)

رسانه های اجتماعی یک راه سرگرم کننده برای برقراری ارتباط با دوستان و عزیزانمان است. اما وقتی بیشتر ساعات روز سرگرم رسانه‌های اجتماعی هستید، احتمالا بسیاری از جنبه‌های زندگی‌تان به گونه منفی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. ما در این مطلب در مورد نحوه سم زدایی دیجیتال صحبت می کنیم، روش‌هایی که می‌تواند به شما در کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی کمک کند.

یک سم زدایی دیجیتال 30 روزه برای تغییر شدید نیاز دارید

برای سم زدایی دیجیتال دوره 30 روزه عالی است و می‌تواند به کنترل زمان استفاده از رسانه های اجتماعی کمک کند. یک وقفه یک ماهه می‌تواند ذهن شما را آرام کند. اگر می خواهید از حساب‌های کاربری خود دور شوید، پس 30 روز به خود زمان بدهید و در این مدت به دوستان‌تان اطلاع دهید که در صورت لزوم از روش های دیگر با شما تماس بگیرند.

سم زدایی دیجیتال

برای شروع چند ساعت در روز رسانه‌ها را کنار بگذارید

برای محدود کردن دسترسی خود به رسانه های اجتماعی از یک برنامه مسدود کننده روی موبایل یا لپتاپ خود استفاده کنید. می توانید حساب های کاربری خود را مدت 2 تا 4 ساعت در روز مسدود کنید و برای سم زدایی دیجیتال در این ساعات کتاب بخوانید.

24 ساعت در روز از سر زدن به رسانه های اجتماعی دست بردارید

اگر فقط می خواهید ذهن خود را آرام کنید، یک راه آسان برای استراحت مطلق محدود کردن استفاده از رسانه های اجتماعی به مدت 24 ساعت است. اگر می خواهید در زندگی خود تغییر ایجاد کنید، 24 ساعت سراغ حساب‌های کاربری خود نروید.

زمان خاصی را به استفاده برنامه های رسانه اجتماعی اختصاص دهید

۱ ساعت از روز را برای به استفاده از شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید. مثلا می توانید در مسیر رفتن به محل کار به حساب های کاربری خود سر بزنید. یا می توانید تا آماده شدن قهوه چرخی در رسانه های اجتماعی بزنید، سپس دوباره به سراغ کارهای مورد علاقه تان بروید. کارهایی که مدت ها است انجام آن ها را به تاخیر انداخته اید.

کنترل زمان استفاده از رسانه های اجتماعی

چگونه می توانم از شبکه های اجتماعی بدون حذف آنها فاصله بگیرم؟

در این بخش بخوانید:

سعی کنید برنامه ها را از تلفن خود حذف کنید، اما حساب های کاربری را نگه دارید

می توانید حساب های خود را فعال نگه دارید، فقط برنامه ها را از تلفن خود حذف کنید. اگر حساب کاربری شما دم دست‌تان نباشید و نتوانید خیلی راحت وارد آن ها شوید، وسوسه استفاده بیش از حد آن نیز از بین خواهد رفت.

این روش به خصوص در سم زدایی دیجیتال 30 روزه موثر است.

یک برنامه یا مسدود کننده وب سایت دانلود کنید

با استفاده از این برنامه‌ها، می‌توانید دوره‌های زمانی تنظیم کنید تا نتوانید وارد برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی خود شوید این کار به کم کردن زمان استفاده از رسانه ها کمک می کند. در طول روز برنامه های رسانه های اجتماعی را مسدود کنید و آن وقت می توانید به ذهن خود استراحت بدهید.

کم کردن زمان استفاده از رسانه ها

اگر دوره‌های زمانی خاصی را برای استفاده (یا عدم استفاده) از رسانه‌های اجتماعی در روز مد نظر بگیرید می توانید شاهد نتیجه بهتری نیز باشید. همچنین اگر استفاده از آنها را 24 ساعت به تاخیر بی اندازید، بهتر نیز می شود.

چه چیزی می تواند جایگزین استفاده از شبکه های اجتماعی شود؟

این فعالیت‌ها را جایگزین استفاده از صفحات اجتماعی کنید:

برای سم زدایی دیجیتال یک سرگرمی جدید پیدا کنید

آیا وقت آن نرسیده که به فعالیت هایی که علاقه داشتید، فکر کنید؟ دوست داشتید چه چیزی را امتحان کنید که تا کنون فرصت آن پیش نیامده بود؟ اکنون که دیگر رسانه های اجتماعی نیست تا وقتتان را بگیرد، بهترین کار این است که به سراغ سرگرمی های سالم تر بروید.

مثلا برای کم کردن زمان استفاده از رسانه ها می‌توانید به کوهنوردی بروید، فوتبال بازی کنید، به دیدن مناظر طبیعی بروید، در دورهمی های دوستانه شرکت کنید یا به شنا بروید. همه این فعالیت‌ها می‌توانند بهترین جایگزین برای رسانه های اجتماعی و سم زدایی دیجیتال باشند.

به دیدن دوستان و اعضای فامیل بروید

شاید بهتر باشد چند روزی را به دیدن عزیزان‌تان بروید. یا از آن ها بخواهید شما را در یک سفر تفریحی همراهی کنند. اگر می خواهید سم زدایی دیجیتال را انجام دهید و مدتی از دنیای دیجیتال فاصله بگیرید، پس به طبیعت پناه ببرید و در کنار کسانی که دوستشان دارید، وقت بگذارانید.

سم زدایی دیجیتال

چگونه می توان فهمید که نیاز به استراحت از رسانه های اجتماعی دارید؟

با این نکات می فهمید که زمان ترک رسانه های اجتماعی رسیده است:

وقتی احساس می کنید در رسانه های اجتماعی غرق شده اید

در حالی که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ابزار مفیدی برای آگاهی شما از تحولات و رویدادهای جاری منطقه و جهان باشد، اما استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌تواند خلق و خوی شما را تغییر دهد و حتی تضعیف کند. اگر احساس می کنید ساعات زیادی غرق رصد رسانه های اجتماعی هستید، پس زمان استراحت رسیده است. سعی کنید برای مدتی از این فضا دوری کنید.

وقتی نسبت به خودتان احساس بدی پیدا می کنید

اگرچه احتمالا می‌دانید که مردم فقط بُعد خوب زندگی خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می گذارند اما خوب گاهی دیدن همین تصاویر نیز باعث ایجاد احساس بد در شما می شود.

اگر دیدن پست های دوستان و فالوورهایتان در مورد این که چقدر زندگی عالی دارند باعث ناراحتی شما می شود، احتمالا زمان سم زدایی دیجیتال فرا رسیده است. گاهی اوقات رسانه های اجتماعی خود دلیلی برای افسردگی و اضطراب است.

کم کردن زمان استفاده از رسانه ها

وقتی احساس تنهایی می کنید

برخلاف نام رسانه های اجتماعی در واقع این دنیای وسیع باعث افزایش احساس تنهایی و انزوا در افراد می شود. اگر به امید ایجاد ارتباطات مثبت در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می کنید، اما هر بار با احساس بدتری مبایل را کنار می گذارید، احتمالا باید چند روزی به خود استراحت بدهید.

وقتی زمان زیادی را صرف استفاده از گوشی می‌کنید  

هر فرد به طور متوسط حداقل 4 ساعت را صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می کند. اگر می‌خواهید زمان بیشتری را به فعالیت‌ها و روابط دوستانه واقعی خود اختصاص دهید، پس کنترل زمان استفاده از رسانه های اجتماعی را به دست بگیرید. باید زمان استفاده از شبکه های اجتماعی را کم کنید و بیشتر وقت خود را صرف دیدن دوستان و عزیزانتان کنید.

چرا ترک شبکه های اجتماعی سخت است؟

در این بخش بخوانید:

سم زدایی دیجیتال

رسانه های اجتماعی می توانند به یک مکانیسم برای مقابله تبدیل شوند

زمانی که احساس بی حوصلگی، افسردگی یا تنهایی می کنید، بیشتر از هر زمان دیگری به رسانه های اجتماعی رو می آورید. با این حال، رسانه های اجتماعی نه تنها نمی توانند این احساسات را کم کنند، بلکه باعث تقویت آنها نیز می شوند. در واقع استفاده از رسانه های اجتماعی مانند یک چرخه بی پایان است که خروج از آن می تواند سخت باشد، اما قطعا غیرممکن نیست.

رسانه های اجتماعی به معنای واقعی کلمه اعتیاد آور هستند

مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از رسانه های اجتماعی همان احساساتی را در ما ایجاد می کنند، یک تعامل با یک دوست ایجاد می کند. همانطور که ما بیشتر و بیشتر به استفاده از رسانه های اجتماعی رو می آوریم، به همان اندازه به استفاده از آن ها وابستگی بیشتری پیدا می کنیم. در نهایت، بیشتر و بیشتر به ماندن در آن اصرار می کنید تا جایی که مانند مواد مخدر به استفاده از آن ها معتاد می شویم.

شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان