رهایی از شر یک خودشیفته ممکن است (معرفی 7 استراتژی رفتاری موثر)

توسطفاطمه عزیزی

بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ به روز رسانی : بهمن ۳۰, ۱۴۰۱ , ,

فرد خودشیفته باعث ناراحتی دیگر اعضای فامیل و اطرافیانش می شود. اگر شما هم کسی را می شناسید که دارای این ویژگی است سعی کنید ار داشتن ارتباط با او دست بردارید. رهایی از شر یک خودشیفته می تواند زندگی شما را تغییر دهد. در صورتی که می‌خواهید بدانید چگونه باید از یک خودشیفته خلاص شوید، در این نوشتار با ما همراه باشید.

سعی کنید از گرفتن تماس با او خودداری کنید

به خاطر داشته باشید، شما نمی توانید خودشیفته را مجبور به تغییر کنید، بنابراین جدایی و دوری از او بهترین راهکار است. شماره تلفن خود را مسدود کنید و حساب کاربری صفحات اجتماعی اش را ببندید.

اگر سعی کرد با شما تماس بگیرد، به تماس او پاسخ ندهید. شاید فرد خودشیفته اوایل رابطه بهتری با شما داشته باشد اما اگر ببیند که نمی‌توانند شما را به انجام خواسته‌های‌شان راضی کنند، خود واقعی شان را نشان خواهند داد. وقتی از او دور باشید، بهتر فکر می کنید و تصمیم درست تری می گیرید.

مدیریت یک همسر خودشیفته
رهایی از شر یک خودشیفته

از صحبت و استدلال خودداری کنید

استدلال کردن برای یک فرد خود شیفته معنایی ندارد. فرقی نمی‌کند با او تماس نگیرید یا سعی کنید متعادل‌تر با او رفتار کنید مهم این است که یک خود شیفته هرگز حرف شما را قبول نخواهند کرد. توضیح مشکل به آن ها هیچ چیزی را حل نمی کند فقط خودتان را به زحمت می‌اندازید.

اگر تصمیم به ترک و ندیدن آنها بگیرید، مطمئنا از شما می پرسند که چرا چنین رفتار می کنید، در پاسخ فقط بگویید که “نمی خواهید در این مورد صحبت کنید.” یا “متاسفم، ترجیح می دهم توضیح ندهم.” حتی می توانید برای ترک او یک نامه خداحافظی بنویسید.

سعی کنید حضوری با او دیدن نکنید

اگر تصمیم قاطع گرفته اید که برای همیشه رهایش کنید، پس هرگز به ملاقات با او فکر نکنید یا سعی کنید هیچ وقت او را نبینید. خودشیفته‌ها سعی می کنند با دیگران صمیمی شوند زیرا خواهان جلب توجه هستند.

نحوه برخورد با همسر خودشیفته

رهایی از شر یک خودشیفته

اگر از آن ها جدا شوید، خیلی زود برای شما و جلب توجه کس دیگری را جایگزین شما می کنند. اگر احتمال حضور او در یک مهمانی وجود دارد، شما به آن جا نروید. این بهترین تصمیمی است که می توانید برای رهایی از شر یک خودشیفته بگیرید.

با او مرزهای مشخصی داشته باشید

اگر برای فردی خودشیفته حد و مرزی تعیین کنید، بهتر می توانید کنترلش کنید. پس سعی کنید هرگز پا از چهارچوبی که ایجاد کرده اید، فراتر نگذارد. برای مهار رفتار او، بهترین کار ایجاد مرزی بین شما و اوست. اگر تصور می‌کنید این کار نیز شدنی نیست، پس به طور کامل ارتباط خود با او را قطع کنید. اگر در یک محل کار می کنید، سعی کنید انتقالی بگیرید یا استعفا بدهید.

تا می توانید از او دوری کنید

سعی کنید با او رو در رو نشوید، به او لبخند نزنید یا با او شوخی نکنید. برعکس باید خیلی جدی رفتار کنید تا او نتواند وارد بحثی دیگر شود. تا حد امکان جواب او را مکتوب بدهید. سعی کنید در جواب او قاطع و بلند صحبت کنید و با غرغر یا هوووم جوابش را ندهید. اگر با او همراهی نکنید در نهایت شما را رها خواهد کرد. این بهترین ترفند برای رهایی از شر یک خودشیفته است.

رهایی از شر یک خودشیفته

حتی اگر تحت فشار قرار گرفتید نیز مهربان و دوستانه رفتار کنید

یک خودشیفته معمولا با شما درگیری لفظی خواهد داشت. اگر آن ها باعث اذیت و آزار شما می شوند، سعی کنید فضای دوستانه ای ایجاد کنید اما اجازه ندهید وارد حریم شما شوند. ملاقات آن ها را به حداقل برسانید. با این کار او خودش خواهد رفت.

با دوست داشتن خودتان فرد خودشیفته از شما دور خواهد شد

اگر خودتان را دوست داشته باشید، با اعتماد به نفس رفتار کنید و به خود اهمیت بدهید، فرد خودشیفته خودش شما را ترک خواهد کرد. آن ها به سراغ کسانی می روند که از دست خودشان ناراحت هستند و به خودشیفته این فرصت را می دهند که خودنمایی کنند.

برعکس اگر شما طوری رفتار کنید که گویی فقط خودتان و تصمیمات و رفتارهای خودتان مهم هستند، آن ها خودشان شما را ترک می کنند. زیرا می فهمند شما کسی نیستید که بتوانند توجه‌تان را جلب کنند.

رهایی از شر یک خودشیفته

برای خلاص شدن از شر یک خود شیفته کمک بخواهید

با این حال اگر فرد خود شیفته برای شما مهم است و دوست دارید با او در ارتباط باشید پس درمان بهترین راهکار است. سعی کنید از روان درمانگر کمک بخواهید. اگر او همسر شما، دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده تان است و می خواهید کمکش کنید باید به سراغ روان شناس بروید. بهترین روش درمانی را روانکاو به شما پیشنهاد خواهد کرد.

شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 21

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *