7دمنوش گیاهی که به تسریع پریود شدن کمک می‌کنند

توسطفاطمه عزیزی

بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ , , , ,
دمنوش برای تسریع پریود شدن

گرفتگی عضلات بخشی از دوران قاعدگی و پریود است و درد شدید آن نیز باعث ایجاد اختلال در زندگی عادی شما می شود. با این حال قاعدگی بخشی طبیعی از زندگی زنان است و منظم بودن آن اهمیت زیادی دارد. به علاوه برخی از زنان به دلایل متفاوت تاخیر در پریودی را تجربه می‌کنند. در این نوشتار به ۷ دمنوش برای تسریع پریود شدن و همچنین تسکین درد قاعدگی پرداخته‌ایم.

دمنوش برای تسریع پریود شدن؛ چای زنجبیل

چای زنجبیل

دمنوش زنجبیل از ریشه تند این گیاه تهیه می شود. مردم سال‌هاست که از زنجبیل هم برای پخت غذا به عنوان ادویه و هم برای اهداف دارویی استفاده می‌کنند. امروزه، زنجبیل یک داروی خانگی برای تسکین درد قاعدگی به حساب می آید. این داروی گیاهی دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهندگی درد است که به کاهش نفخ نیز کمک می کند.

سعی کنید پودر زنجبیل را 2 تا 3 روز قبل از دوران قاعدگی به عنوان دمنوش دم کنید و در روزهای ابتدایی پریود خود نیز از آن بنوشید. این دمنوش برای درد قاعدگی و در عین حال شروع قاعدگی موثر است.

بابونه  

دمنوش بابونه از گل‌های خشک شده بابونه تهیه می شود و طعم ملایمی دارد. شاید فکر کنید بابونه تاثیر مستقیمی بر دردهای قاعدگی ندارد اما می توانید از این چای برای پریود شدن استفاده کنید.

همچنین به خواب بهتر و کاهش خستگی نیز کمک می کند. اکثر زنان برای درد شدید قاعدگی به کم خوابی یا اختلالات خواب دچار می شوند اما بابونه می تواند به رفع کم خوابی کمک کند.

یک هفته مانده به دوران قاعدگی خود، بابونه را دم کرده دمنوش آن را 3 بار در روز تا آخر پریود بنوشید.

چای نعناع فلفلی

دمنوش برای تسریع پریود شدن: چای نعناع از برگ های گیاه نعناع تهیه می شود. نعناع فلفلی سرشار از منتول است، ترکیبی با بوی تند که برای سلامتی شما مفید است.

اکثر مردم از اسانس نعناع برای درمان درد معده به ویژه مربوط به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) استفاده می کنند. منتول موجود در روغن نعناع به کاهش اسپاسم عضلات صاف و کاهش گرفتگی دردناک معده کمک می کند. نعناع فلفلی همچنین به پریود شدن کمک می کند. منتول موجود در نعناع فلفلی به کاهش انقباضات رحمی، گرفتگی عضلات و دردهای قاعدگی کمک می کند.

دمنوش برای تسریع پریود شدن؛ دمنوش دارچین

دمنوش دارچین

چای دارچین طعمی شیرین، تند و گرم دارد. این داروی گیاهی برای پریود شدن بهترین گزینه است زیرا طبع گرم داشته و می تواند به کاهش التهاب نیز کمک می کند. دمنوش دارچین نفخ ناراحت‌کننده‌ای را که اغلب همراه با چرخه قاعدگی همراه است، کاهش می دهد. دارچین همچنین به مدیریت سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که با تنظیم ضعیف قند خون و بی‌نظمی‌های قاعدگی مشخص می‌شود، کمک می کند.

چای سبز برای تسریع پریودی

دمنوش برای تسریع پریود شدن: هرچند چای سبز از برگ های خشک و جوان کاملیا سیننسیس تهیه می شود، مردم چای سیاه را از برگ های خشک و کهنه تهیه می کنند. رنگ چای سبز کم رنگ است و طعم ملایمی دارد. هزاران سال است که این گیاه بخشی از طب سنتی چینی است.

چای سبز سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است و اثرات ضد التهابی دارد که به کاهش نفخ کمک می کند. همچنین حاوی ترکیب L-theanine است که به احساس آرام شما در دوران قاعدگی کمک می کند. نوشیدن چای سبز نه تنها به کاهش درد قاعدگی کمک می کند بلکه جزء دمنوش برای پریود شدن سریع است.

چای آویشن بهترین دمنوش برای پریود شدن

آویشن یک گیاه محبوب در آشپزخانه ها است که فواید زیادی برای سلامتی شما دارد. اکثر افراد در سایر نقاط جهان عطر و طعم قوی این گیاه دارویی را دوست دارند و از نوشیدن آن لذت می برند. نتیجه مطالعه ای که روی 252 نوجوان اتیوپیایی انجام شد، نشان داد مه که نوشیدن چای آویشن می تواند به پریود شدن کمک کرده و 63.2 درصد درد قاعدگی را کاهش دهد.

دمنوش برای تسریع پریود شدن؛ چای اولانگ

چای اولانگ ترکیبی بین چای سبز و چای سیاه است که هر دو فواید منحصر به فردی برای بدن دارند. این دمنوش برای پریود شدن مفید است. همچنین می توانید با چای سبز درد قاعدگی را کاهش دهید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *