طب فشاری برای درمان میگرن: با فشردن این نقاط سردردتان را درمان کنید!

توسطپناه امینی

بهمن ۲۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : بهمن ۲۵, ۱۴۰۱ , ,
طب فشاری برای درمان میگرن

برای برخی، تحریک نقاط فشار روی گوش، دست، پا و سایر نواحی ممکن است سبب تسکین میگرن شود. با این حال، هرچند ممکن است طب فشاری برای درمان میگرن برای همه ایمن و موثر نباشد اما می توانید با ماساژ نقاط فشار روی بدن، درد خود را کاهش دهید.

بر اساس مطالعه ای در سال 2017 تحقیق بر طب فشاری روی نقاط سر و مچ دست نشان داد که ماساژ این نقاط می تواند حالت تهوع مرتبط با میگرن را کاهش دهد.

طب فشاری برای درمان میگرن

میگرن بیماری مزمنی که سر درد ضربان دار یکی از علائم آن در نظر گرفته می شود. اما این تنها علائم میگرن نیست، نشانه های میگرن می تواند تهوع، استفراغ، اسهال، تاری دید، حساسیت به نور و حساسیت به صدا نیز باشد.

درمان سنتی میگرن شامل تغییر سبک زندگی برای جلوگیری از محرک‌ها، داروهای تسکین دهنده درد و درمان‌های پیشگیرانه مانند داروهای ضد افسردگی یا ضد تشنج بود که اکنون طب فشاری برای درمان میگرن نیز رایج است.

طب فشاری برای درمان میگرن

برای برخی از افراد مبتلا به میگرن، تحریک نقاط فشار روی بدن به تسکین درد کمک می کند. اگر دستان خود را روی نقطه فشار ماساژ دهید، به آن طب فشاری می گویند. در این مطلب همراه باشید تا بیشتر در این مورد بدانید.

نقاط فشار در طب فشاری برای درمان میگرن

طب فشاری برای درمان میگرن شامل نقاط فشاری است که روی گوش ها، دست ها، پاها و سایر اعضای بدن مانند صورت و گردن قرار دارند. با فشار دادن و ماساژ این نقاط می توانید سردرد خود را تسکین دهید.

جیان جینگ یا چاه شانه

همچنین به عنوان GB21 یا Jian Jing نیز شناخته می شود. این نقطه بالای هر شانه، نزدیک به گردن شما قرار دارد. با ماساژ این نقطه می توانید سردرد و سفتی گردن خود را کاهش دهید.

طف فشاری برای درمان میگرن

نقاط فشار گوش

نقاط فشار گوش عبارتند از:

دروازه گوش

برای کاهش فوری سردرد شدید میگرنی و دردهای تنشی می توانید نقطه ای بالای گوش نزدیک به شقیقه را ماساژ دهید. ماساژ این نقطه به درد فک و صورت کمک می کند. از انگشتان اشاره دست کمک بگیرید و این نقطه را به آرامی ماساژ دهید.

طب فشاری برای درمان میگرن

دروازه های آگاهی یا فنگ چی

ماساژ این نقطه نیز برای تسکین درد میگرن و تنش گردن موثر است. این نقطه در غضروف بالای دهانه مجرای گوش قرار دارد. برای ماساژ این نقطه نیز از انگشتان اشاره خود بگیرید.

راس گوش

این نقطه HN6 یا Erjian نیز نامیده می شود و در نوک گوش شما قرار دارد. نقطه فشار راس گوش به کاهش تورم و درد کمک می کند. اوریکولتراپی نوعی طب سوزنی و طب فشاری است که بر روی نقاط گوش متمرکز است.

نقطه فشار دست

نقطه فشار دست به نام هوگو یا LI4 نامیده می شود. این نقطه بین انتهای شست و انگشت اشاره قرار دارد. با فشار دادن این نقطه می توانید سردرد میگرن خود را کاهش دهید.

طب فشاری برای درمان میگرن

نقاط فشار پا

اگر دچار سردرد میگرن می شوید، می توانید با ماساژ نقاط مختلف انگشتان پاها سردرد خود را کاهش دهید.

موج بزرگ

این نقطه که به LV3 یا تای چونگ نیز معروف است، در گودی بین انگشت شست پا و انگشت دوم پا قرار دارد. ماساژ این نقطه به کاهش استرس، بی خوابی و اضطراب کمک می کند. سعی کنید به آرامی این نقطه را ماساژ دهید تا زمانی که سردرد میگرن شما کم تر شود.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *