10 نکته آرایشی که پوست را جوانتر نشان می‌دهد!

توسطفاطمه عزیزی

بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۱ , ,
راهکارهای جوانتر نشان دادن پوست

راهکارهای جوانتر نشان دادن پوست: حتما شنیده‌اید که می‌گویند سن فقط یک عدد است. با این حال خطوط ظریف و چین و چروک‌هایی را که در آینه به آن‌ها خیره می‌شوید، ممکن است حسابی حال‌تان را بگیرند. ویتامین C رتینول، کوآنزیم Q-10 و سایر درمان‌های ضد پیری می‌توانند از علائم پیری پیشگیری کرده و در صورت استفاده در یک دوره زمانی معین، از علائم پیری بکاهند؛ اما آرایش نیز می‌تواند تا حد زیادی به پنهان کردن علائم پیری مانند لکه‌های پیری و چین و چروک‌ها کمک کند. در این مقاله، 10 نکته آرایشی برای جوان نشان دادن پوست معرفی می‌کنیم که شما را شاداب تر و جوان تر نشان خواهد داد.

هرگز از مرطوب نگهداشتن پوست غافل نشوید

مرطوب کردن پوست شما در دهه 20 زندگی مهم است، اما با بالا رفتن سن، اهمیت رطوبت پوست ده برابر می‌شود. هیچ کس خواهان پوست خشک و براق که چین و چروک را بیشتر نشان می‌دهد، نیست.

بنابراین، همیشه قبل از استفاده از هر نوع آرایش، صورت خود را به درستی هیدراته و مرطوب کنید. رطوبت لکه‌های پیری، افتادگی و خشکی پوست را از بین می‌برد. اگر پوست مرطوب و نرمی داشته باشید، صورت شما جوان تر جلوه می‌کند.

بیشتر بخوانید: 8 نکته برای آرایش چشم‌های به هم نزدیک که زیبایی صورت‌تان را دوچندان می‌کند!

محصولات آرایشی با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی را انتخاب کنید

از آن جایی که مرطوب کننده و آبرسان پوست یکی از مهم ترین کارهایی است که در سنین بالا باید برای سلامت پوست خود انجام دهید، پس باید از محصولات آرایشی آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

باید به سراغ کرم‌های مرطوب کننده/آبرسان یا فونداسیون‌های مبتنی بر ژل بروید. چنین فونداسیون‌هایی به لطافت پوست کمک می‌کنند و پوست شما براق تر به چشم می‌آید. حتی استفاده از فونداسیون نیز باید با دقت و تاکید بیشتر بر روی نواحی افتاده یا چروکیده انجام شود. محصولات آرایشی پودری پوست را پیرتر از آنچه سن شما است، نشان می‌دهد.

از فونداسیون با پایه رنگی طلایی یا زرد استفاده کنید

یکی از ویژگی‌های مهم پوست افراد مسن با افتادگی و چین و چروک فراوان این است که بیشتر از محصولات بر پایه رنگ قرمز و خاکستری استفاده می‌کنند. در حالی که باید روش آرایشی خود را تغییر دهند و از فونداسیون‌های طلایی و زرد استفاده کنند.

فونداسیون طلایی نه تنها به عنوان یک اصلاح کننده رنگ عمل می‌کند، بلکه درخشندگی ظریفی روی پوست ایجاد می‌کند که به جوان نشان دادن پوست کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: بوتاکس مو، روشی فوق العاده موثر برای احیاء و زیباسازی موها!

از کانسیلر کرمی‌استفاده کنید

زیبایی پوست

وقتی پوست شروع به افتادگی و نشان دادن چین و چروک می‌کند، کانسیلر به یک وسیله ضروری در میان لوازم آرایشی شما تبدیل می‌شود. کانسیلر می‌تواند به محو کردن چین و چروک و افتادگی پوست کمک کند و در عین حال به پوست درخشندگی بیشتری ببخشد.

با این حال، انتخاب کانسیلرهای کرمی ‌خیلی مهم است. از کانسیلرهای پودری خودداری کنید زیرا خشکی و لکه‌های روی پوست را بیشتر نشان می‌دهد و پیرتر از سن‌تان دیده می‌شوید. بنابراین، استفاده از کانسیلر مبتنی بر کرم برای زیر چشم، برای از بین بردن لکه‌های تیره یا افتادگی پوست از موثرترین ترفندهای آرایشی است که می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: فیشیال صورت در خانه؛ دیگر از رفتن به آریشگاه بی نیاز خواهید شد!

برای شادابی چشم‌ها از خط چشم مدادی استفاده کنید

شما به یک مداد چشم نود یا قهوه ای روشن نیاز دارید تا روی لبه داخلی چشم‌ها بکشید و خستگی چشم‌هایتان را از بین ببرید. برای این که رنگ چشم‌هایتان برجسته شود، باید یک خط تیره روی خط مژه‌های بالایی نیز بکشید. استفاده از این دو رنگ روی چشم‌هایتان باعث می‌شود تمرکز افراد بیشتر به چشم‌ها جلب شود تا پوست صورت، پس حتما از مداد چشم استفاده کنید.

وازلین یا‌هایلایتر را روی استخوان برجسته صورت بمالید

با افزایش سن و افتادگی پوست، ساختار استخوان گونه شما برجسته تر می‌شود و این یک موهبت است. شما می‌توانید با استفاده از وازلین یا‌هایلایتر روی نقاط برجسته صورت بیشترین استفاده را از این واقعیت ببرید، تا تمرکز از افتادگی پوست دور شود.

یک‌ هایلایتر را با یک برس ظریف روی استخوان گونه، پل بینی، مرکز پیشانی و کمان کوپید بزنید.

مطلب مرتبط: ترفندهای مراقبت از پوست؛ 7 نکته که روتین پوستی شما را دستخوش تغییر می‌کند!

ابتدا از پایه سایه چشم استفاده کنید

زمانی که پوست شما پیر و شل می‌شود، ممکن است استفاده از سایه چشم با آن همه چین و چروک‌ها دشوار باشد. با این حال، هرگز اجازه ندهید سن شما را از انجام کاری که به آن علاقه دارید، دور کند.

به جای این که استفاده از سایه را کنار بگذارید، ابتدا یک سایه چشم پایه روی پلک‌ها بمالید. این سایه چین و چروک‌ها را صاف می‌کند. همچنین تیرگی دور چشم را از بین می‌برد. پس از اتمام استفاده از سایه چشم، چشمان شما جوان تر از همیشه به نظر می‌رسند.

رژگونه پودری را با رژگونه کرمی ‌عوض کنید

از رژگونه هلویی و صورتی استفاده کنید و پس از مالیدن روی صورت به خوبی محو کنید تا طراوت و درخشندگی را به چهره شما باز گرداند.

بیشتر بخوانید: از رژ لب مورچه‌ای تا آبرسانی با عسل؛ ۹ شیوه‌ای که مصریان باستان برای آرایش به کار می‌بردند!

پرکردن ابروها

خانم‌ها اغلب به پرکردن ابروهای خود اهمیت زیادی نمی‌دهند، اما ابروهای پرتر جلوه ای برابر با لیفت صورت دارند. برای از بین بردن اثر ضد پیری، از مداد ابرو با سایه روشن تر، مانند قهوه ای استفاده کنید.

رژ لب‌های خنثی یا صورتی استفاده کنید

رژ لب صورتی

رژ لب‌های صورتی ملایم، رنگ‌های مرجانی، سایه‌های خنثی، روی پوست با علائم پیری بهتر به نظر می‌رسند.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *