جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(2)

میوه های خوشمزه و تازه، سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. می توانید میوه را کامل بخورید یا آب آن را گرفته و بنوشید. همچنین می توانید چندین میوه را با هم ترکیب کنید و چند قطره آب لیمو درون یک پارج آب ریخته و بنوشید. اما اگر برای سلامت بدن خود باید یکی را انتخاب کنید، کدام یک گزینه بهتر و مفیدتری است؟ به خواندن این مطلب ادامه دهید تا متوجه شوید که کدام یک بهتر است: میوه یا آب میوه؟

فواید خوردن میوه کامل

میوه کامل سرشار از فیبر است که می تواند نیاز بدن به این ماده مغذی را تامین کند. فیبر بر بهبود هضم، کنترل وزن و قند خون موثر است. خوردن میوه های تازه به شکل کامل، بدن شما را با مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و فیتوکمیکال ها تغذیه می کند. از طرفی مصرف میوه در مقادیر متوسط با کاهش خطر چاقی و بیماری های مزمن مرتبط است.

میوه یا آب میوه برای سلامتی

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی با میوه: میوه مورد علاقه شما در مورد تان چه می گوید؟

تاثیر میوه بر کاهش وزن

داشتن یک رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات به کاهش وزن سریع کمک می کند. میوه ها کالری کمی دارند و فیبر موجود در آنها به سرعت شما را سیر می کند. میوه هایی مانند توت، سیب، گلابی، مرکبات و انگور همه می توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. به طور کلی، باید از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه های کامل، سبزیجات فراوان، پروتئین بدون چربی و غلات کامل پیروی کنید.

مطلب مرتبط: فواید پوملو؛ 13 فایده شگفت انگیز میوه پوملو برای سلامتی + عوارض جانبی

فواید و مضرات آب میوه

آب میوه از گرفتن آب یک یا چند میوه تهیه می شود. در واقع آب میوه می تواند راهی مناسب و آسان برای مصرف میوه باشد. با این حال، آب میوه فاقد فیبر موجود در میوه کامل است و شاید تمام مواد مغذی و آنتی اکسیدان های میوه کامل را نداشته باشد. همچنین می تواند قند و کالری بالایی داشته باشد، به خصوص اگر آبمیوه های آماده را تهیه کنید.

مطلب مرتبط: 7 بهترین آبمیوه برای درمان یبوست به روش خانگی!

آیا برای کاهش وزن باید آبمیوه بنوشید؟

اگرچه نوشیدن آب میوه به عنوان نوشیدنی “سالم” برای کاهش وزن در نظر گرفته می شود، اما بر اساس تجارب افراد ممکن است آب میوه گزینه ایده آلی برای کاهش وزن نباشد. نوشیدن آب میوه به جای خوردن میوه کامل منجر به مصرف کالری بیشتر می شود. در این صورت به جای کمک به کاهش وزن می تواند روند کنترل وزن را دشوارتر کند.

فواید میوه یا آب میوه

بیشتر بخوانید: فواید خرمالو؛ ۵ فایده خرمالو, میوه خوشمزه پاییزی

میوه و آب میوه بخشی از رژیم غذایی سالم

هم میوه و هم آب میوه می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند. با این حال، میوه های کامل انتخاب بهتری هستند. اگر تصمیم به نوشیدن آب میوه دارید، حتما از آبمیوه تازه و بدون شکر اضافه مصرف کنید. بهتر است آب میوه را در خانه آماده کنید، در این صورت تا حد امکان می توانید محتوای فیبر آن را حفظ کنید. از میوه های کامل به عنوان میان وعده در سالاد استفاده کنید، زیرا این خوراکی مغذی باید جزء جدا ناپذیر رژیم غذایی شما باشد.

فراموش نکنید که اسید الاژیک و آنتی اکسیدان ها در اکثر میوه ها مانند توت فرنگی نقش مهمی در کاهش وزن دارند. التهاب مزمن یکی از دلایل افزایش وزن است زیرا هورمون هایی را که باعث لاغری شما می شوند را مسدود می کند. در حالی که میوه ها یک خوراکی ضد التهابی شگفت انگیز به حساب می آید، زیرا عملکرد هورمون های کاهش وزن را بازیابی می کنند.

مطلب مرتبط: فواید آناناس برای کبد؛ سلامت کبد را با این میوه مغذی بهبود دهید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان