علت چربی موی سر: با 11 دلیل چرب شدن موی سر آشنا شوید!

توسطفاطمه عزیزی

بهمن ۱۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : بهمن ۱۶, ۱۴۰۱ , ,
علت چربی موی سر

اگر شما هم جزء افرادی هستید که همیشه به دنبال علت چربی موی سر خود می گردید، باید این مطلب را مطالعه کنید. همه ما می دانیم که تجمع بیش از حد چربی روی پوست سر می تواند موهای شما را چرب، شکننده و کثیف کند. همچنین زمینه رشد قارچ ها را نیز فراهم می کند. علاوه بر این پوست چرب سر و موهای چرب باعث تولید شوره سر، کثیفی پوست سر می شود. حتما متوجه هستید که موهای چرب روی صورت شما پوست شما را مستعد آکنه می کند. برای جلوگیری از این وضعیت می توانید موهای خود را دم اسبی ببندید.

علت چربی موی سر

سوال این است که چگونه باید از شر موهای چرب خلاص شوید؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید علت چرب شدن موی سر خود را پیدا کنید. پس از آن پیدا کردن روش درمانی مناسب آن پیدا خواهد شد.

در این مطلب 11 دلیل چرب شدن موی سر مطالعه کنید تا از شر آن خلاص شوید.

مطلب مرتبط: سرم موی خانگی: با این مواد ساده موثرترین سرم مو را در خانه بسازید

علت چربی موی سر

موهای خود را بیش از حد می شویید

شستن موهای چرب می تواند روشی آسان برای رفع چربی بیش از حد موها باشد. با این حال، شستشوی بیش از حد موها می تواند منجر به تولید بیش از حد روغن برای جبران روغن طبیعی که توسط شامپو پاک شده است، شود.

علت چربی موی سر، استفاده بیش از حد از نرم کننده است

آیا از نرم کننده مو نیز استفاده می کنید؟ کمی دقت کنید، اگر موهای نازک و مجعد دارید نباید از نرم کننده استفاده کنید، زیرا موهای شما مستعد جذب و حفظ رطوب است. بنابراین استفاده بیش از حد از نرم کننده ها می تواند ریشه موها را چرب کند. سعی کنید از نرم کننده فقط برای نوک موهای خود استفاده کنید تا هنگام شستشو کامل از روی موهای شما پاک شود.

بیشتر بخوانید: درمان شوره سر با آب پیاز (معرفی 5 ترکیب فوق العاده موثر)

موهای شما چرب است چون والدین شما موهای چرب دارند

اگر والدین شما هم موهای چرب داشته باشند، پس ممکن است شما هم موهای چرب داشته باشید.

عدم تعادل هورمونی

تغییرات ناگهانی هورمونی نیز می تواند منجر به افزایش تولید سبوم شود. بلوغ، بارداری یا یائسگی همه می تواند باعث نوسانات هورمونی شود که تاثیر مستقیمی روی مو و پوست شما دارد. حتی در برخی موارد، این تغییرات هورمونی به بروز بیماری های زمینه ای نیز اشاره دارد.

استفاده بیش از حد از محصولات مراقبتی مو

ژل‌های حالت دهنده، شامپوهای از بین برنده چربی پوست سر و دیگر محصولات مراقبتی مو می‌توانند موهای شما را در صورت عدم شستشوی صحیح چرب نشان دهند. همچنین محصولات مبتنی بر الکل می توانند منجر به مشکلات بزرگ تری شوند. این محصولات وقتی با سبوم موجود مخلوط می شوند، بیشتر به موهای شما آسیب می زنند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی کیست مویی؛ با ۱۴ روش موثر از شر این کیست دردناک خلاص شوید!

برس زدن بیش از حد می تواند علت چربی موی سر باشد

برس زدن یا شانه کشیدن مو گردش خون را بهبود می بخشد و باعث رشد سریع مو می شود. با این حال، افراط در آن می تواند روغن های پوست سر را به طول موهای شما انتقال دهد. به همین دلیل است که گاهی تنها پس از یک روز بعد از شستشو، موهایتان همچنان چرب به نظر می رسد.

علت چرب شدن موهای سر

از برس آلوده استفاده می کنید

آیا لابه لای دندانه شانه شما مو، خاک و روغن گیر کرده است؟ آیا برس خود را هفته وار می شویید یا خیر؟ پاسخ به این دو سوال به شما می گوید که چرا موهایتان خیلی چرب است. یک برس موی آلوده، تارهای موی تمیز را نیز آلوده می کند همچنین موهای شما را چسبناک و بدبو می کند.

غذاهای ناسالم مصرف می کنید

خوردن بیش از حد غذاهای روغنی، سرخ شده یا فرآوری شده می تواند تولید سبوم اضافی را تحریک کند و علت چربی موی سر باشد. مصرف ناکافی مواد غذایی مغذی نیز منجر به عدم تعادل هورمونی می شود و می تواند علت چرب شدن موهای سر باشد.

مطلب مرتبط: بهترین رنگ‌های موی پاییزی 2022 برای خانم های خوش سلیقه!

زندگی در آب و هوای مرطوب

فراموش نکنید که آب و هوای مرطوب نیز باعث تحریک بیش از حد غدد چربی سر می شود. اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید، موهای شما بیشتر از قبل مستعد چرب شدن است.

فایده ماست برای مو علت چربی موی سر

دست کشیدن بیش از حد به موها

آیا شما هم جزء کسانی هستید که آگاهانه یا ناخودآگاه زیاد به موهایتان دست می کشید؟ انجام این کار نه تنها روغن ترشح شده توسط دستان شما را به موهایتان منتقل می کند، بلکه چربی پوست سر را نیز به طول موها پخش می کند.

استفاده بیش از حد از حالت دهنده های مو

استفاده روزانه از ژل ها، کرم ها، کرم های فر کننده، اسپری های مو یا صاف کننده های مو همه این مواد پوست سر شما را مستعد چربی می کنند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از مو در زمستان: ۱۲ نکته مهم که باید رعایت کنید!

همه این 11 مورد، دلایل اصلی چرب شدن موهای سر شما است. بنابراین اگر می خواهید چربی موی خود را کاهش دهید، سعی کنید از انجام این کارها اجتناب کنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *