جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.8
(78)

این روزها یک معمای جذاب و فوق العاده دشوار در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. معمایی که 99 درصد افراد اشتباه جواب داده اند. حالا نوبت شما است تا خود را به چالش بکشید. آیا می توانید به معمای تخم مرغ پاسخ درست بدهید؟

سوال معما این است: “من 6 تخم مرغ دارم. 2 تخم را شکسته ام، 2 تخم مرغ دیگر را پخته ام و 2 تای دیگر را خورده ام. حالا چند تخم مرغ مانده است؟”

پاسخ را باید پیدا کنید. این سوالی است که با بیش از 1600 لایک و 400 ریتوییت، بیش از 495 هزار بار در توییتر بازدید داشته است.

معمای تخم مرغ

معمای تخم مرغ

به یاد داشته باشید که این چنین معماها، آزمون ها و سوالات هوش نیازمند توجه و دقت زیاد به خود سوال است. حل این نوع معماها می تواند سبب افزایش تمرکز شما شود. فراموش نکنید همان طور که جسم به ورزش و غذای سالم نیاز دارد، مغز نیز به ورزش و غذای مفید نیاز دارد. امروز با کمک معمای تخم مرغ می توانید مغز خود را به چالش بکشید و کمی هم سرگرم شوید.

برای شما: آزمون تشخیص قاتل پیرزن: چه کسی پیرزن را کشته؟

خوب بیایید تا جواب را پیدا کنیم؟!

این سوال کاربران اینترنتی را گیج کرده است. چطور می شود 2 تخم مرغ را بشکنیم، 2 عدد دیگر را بپزیم و 2 عدد دیگر را بخوریم و باز هم دنبال این باشیم که باقی مانده تخم مرغ ها چند دانه است؟

جواب معمای تخم مرغ چیست؟

خیلی ها زیرکانه به این معما پاسخ داده اند. بعضی ها نیز از روی سرگرمی یک عدد گفته و از آن گذشته اند. در حالی که این نوع معماها قدرت ذهنی و ضریب هوشی شما را نشانه می روند، پس مهم است که به جواب سوال خود دقت کنید.

برای شما: آیا می توانید الماس را در 7 ثانیه پیدا کنید؟

بیایید پاسخ بعضی از کاربران را بخوانیم:

پاسخ اول:

“برای پختن تخم مرغ باید ابتدا آن ها را شکست، چون تخم مرغ با پوست خورده نمی شود. پس اگر دو تخم مرغ شکسته شود، سپس پخته می شود و فرد آن را می خورد. در آخر 4 تخم مرغ باقی می ماند!”

پاسخ این کاربر 4 بوده، اگر شما هم فکر کنید به همین جواب می رسید، اما چرا جواب او اشتباه است.

پاسخ دوم:

یکی از کاربران در توییتی نوشته: 4 تخم مرغ باقی مانده است!

پاسخ سوم:

جواب کاربر بعدی عدد 4 است. مطمئنیم شما هم فکر می کنید، این معما ساده است و ما آن را سخت جلوه می دهیم. ولی باید دقت کنید.

برای شما: آزمون مار پنهان: اگر بتوانید مار پنهان شده در رودخانه را پیدا کنید، بینایی عالی دارید!

جواب 4 است اما بستگی به این دارد که از چه منظری به این سوال نگاه کنید:

6 عدد تخم مرغ، 2 عدد آن را شکسته، 2 تای دیگر را پخته و 2 عدد نیز خورده شده است. پس باقی مانده 4 است.

معمای تخم مرغ

ایده ال ترین پاسخ می تواند 4 باشد زیرا برای خوردن تخم مرغ باید ابتدا آن را شکست، پخت و در نهایت نوش جان کرد. اما همه این جواب ها اشتباه است.

شما چه فکر می کنید؟ آیا می توانید پاسخ درست را حدس بزنید؟ ما منتظر جواب شما می مانیم. کمی بیشتر فکر کنید!

.

.

برای شما: اگر بتوانید رقصنده متفاوت را 1 دقیقه ای پیدا کنید، دید میکروسکوپی دارید

.

پاسخ درست معمای تخم مرغ

هرچند به نظر شما این معما آنچنان هم سخت نبود، اما وقتی جواب کاربران توییتر را خواندید، مسلما شگفت زده شده اید و در عین حال به جواب خود شک کرده اید. حتما از خود پرسیده اید در صورتی که جواب باید 4 باشد، پس چرا درست نیست؟ ما به شما می گوییم که چرا جوابی که شما داده اید، درست نیست.

جواب درست عدد 6 است

به این نکته ظریف در معمای تخم مرغ دقت کنید!

به صورت مسئله نگاه کنید و یک بار دیگر عبارت سوال را بخوانید: در قسمت اول سوال نوشته شده است”من 6 تخم مرغ دارم. (این جمله برای زمان حال استفاده می شود)، قسمت های بعدی سوال برای زمان گذشته است، 2 تخم مرغ را شکسته ام، 2 تخم مرغ را پخته ام و 2 تخم مرغ را خورده ام.”

پس با توجه به قسمت اول سوال شما حالا 6 تخم مرغ دارید.

حالا شما بگویید آیا فکر می کنید پاسخ معمای تخم مرغ درست است؟

برای شما: تست دقت: آیا می توانید اشتباه را در 10 ثانیه تشخیص دهید؟

خوانندگان عزیز خبرنامه امیدوارم از معمای تخم مرغ لذت برده باشید. همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می‌توانید به جدیدترین تست‌ها، پازل‌ها، سوالات و معماها دسترسی داشته باشید. در صورت تمایل حتی می‌توانید این تست‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند! همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

تست هوش

تست‌های هوش اغلب برای تعیین ضریب هوشی افراد، انجام می‌شود. این آزمون میزان توانایی های شناختی یعنی توانایی استدلال منطقی و حل مسائل یک فرد را اندازه گیری می کند. این پازل ها و معماهای فکری نه تنها راهی عالی برای سنجس هوش، مهارت بینایی و قدرت ذهنی شما است، بلکه روشی سرگرم کننده و هیجان انگیز است که می توانید برای شور و هیجان بخشیدن به جمع دوستانه خود استفاده کنید.

فقط باهوش ها می توانند مشکل این تصویر را در 7 ثانیه پیدا کنند!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 78

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. what is the alpilean ice hack نیم‌رخ

    I’m often to blogging and i really appreciate your content. The article has actually peaks my interest. I’m going to bookmark your web site and maintain checking for brand spanking new information.

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان