نشانه های نادیده گرفتن سلامت روان، این 9 نشانه را دنبال کنید!

توسطفاطمه عزیزی

بهمن ۱۴, ۱۴۰۱ به روز رسانی : بهمن ۱۴, ۱۴۰۱ ,
نشانه های نادیده گرفتن سلامت روان

از نشانه های نادیده گرفتن سلامت روان تغییرات سریع نوسانات خلقی است. وقتی به سلامت روان و افکار خود اهمیتی ندهید، پس از مدتی با مشکل مواجه خواهید شد. همچنین عصبانیت شدید و ناگهانی، گریه های مکرر همه از نشانه هایی برهم خوردن تعادل سلامت روان هستند.

وقتی از ارتباطات اجتماعی دوری می کنید

این یکی از بزرگترین نشانه های مشکلات سلامت روان است. فرد از تعاملات و فعالیت های اجتماعی کنارگیری می کنید و از ایجاد هر نوع رابطه اجتماعی و تماس با مردم  صرف نظر می کند و از ایجاد هر نوع رابطه اجتماعی و تماس با مردم اجتناب می کند. انزوای اجتماعی بیماری روانی را شدیدتر و وخیم تر می کند.

مطلب مرتبط: 12 روش برای درمان نشخوار فکری که آرامش را به ذهن‌تان باز خواهد آورد!

وقتی انجام کارهایتان را به تعویق می اندازید

سطح بالای اضطراب باعث می شود فرد احساس کند که کامل نیست. این توهم کمال گرایی، فرد را مجبور می کند که انجام کارهایش را به تعویق بیندازند زیرا می ترسد که نتواند آن را به طور کامل و درست انجام دهد. چنین افرادی همیشه نسبت به انجام کاری احساس نقص و بی ارزشی می کنند.

نشانه های نادیده گرفتن سلامت روان

وقتی میزان اشتهای شما تغییر می کند

از نشانه های برهم خوردن تعادل سلامت روان ابتدا بر اشتهای افراد تاثیر می گذارد. اگر سلامت روان خود را نادیده گرفته باشید می توانید تغییرات واضحی را در سیستم گوارش خود مشاهده کنید. در چنین مواقعی بدون توجه به احساس گرسنگی یا سیری همچنان به خوردن ادامه می دهید، یا به کل اشتهای خود را از دست می دهید.

کاهش یا افزایش وزن شدید

افسردگی و اضطراب تاثیر مستقیم بر کاهش وزن یا افزایش وزن شما دارد.

بیشتر بخوانید: دلایل نشخوار فکری؛ ذهنی که جولان می‌دهد و کنترلی روی آن ندارید!

وقتی با یک موقعیت سخت رو به رو می شوید

در حالی که برخی از افراد می توانند به راحتی یک ضربه روانی را پشت سر بگذارند و به زندگی عادی برگردند، برای برخی دشوار است که با موقعیت کنار بیایند.

وقتی خودتان را سرزنش می کنید

یکی از عوارض سلامت روان تاثیر بد آن بر سطح اعتماد به نفس افراد است. وقتی با یک فرد زندگی می کنید و وضعیت روحی خوبی ندارید، پس از مدتی شروع به زیر سوال بردن توانایی تان می کنید. اگر خودتان را مدام سرزنش می کنید و توانایی هایتان را زیر سوال می برید، یعنی سلامت روان خود را نادیده گرفته اید.

نشانه های برهم خوردن تعادل سلامت روان

وقتی بیش از حد احساس ترس و اضطراب می کنید

هرچند وجود ترس، اضطراب و استرس بخشی از زندگی عادی همه افراد است، اما اگر به تدریج بر ماهیت مثبت زندگی شما تاثیر بگذارد، باعث می شود همه ابعاد شخصیتی شما تحت تاثیر قرار بگیرد.

وقتی نمی توانید تمرکز کنید

بیماری روانی می تواند توانایی فرد برای تمرکز بر کارهایی مانند خواندن، نوشتن یا حتی نواختن یک آلت موسیقی کاهش دهد.

مطلب مرتبط: اضطراب بخشی از شخصیت شماست، اگر این نشانه‌ها را دارید!

علائم اولیه مشکلات سلامت روان با فراموش کردن کارها و چیزهای ساده شروع می شود مانند این که کلید خانه را کجا گذاشته اید یا این که آیا قبض برق خود را پرداخت کرده اید یا نه.

وقتی همیشه احساس خستگی می کنید

از نشانه های نادیده گرفتن سلامت روان می توان به وضعیت سلامت جسمانی نیز اشاره کرد. اگر به طور مداوم احساس خستگی می کنید و به سختی می توانید غذایی را هضم کنید، یعنی به لحاظ روحی با مشکل مواجه هستید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *