بهترین غذا برای سگ ها؛ معرفی فهرستی از مواد غذایی که برای سگ‌ها مفید هستند

توسطفاطمه عزیزی

بهمن ۱۲, ۱۴۰۱ به روز رسانی : اسفند ۱, ۱۴۰۱ , , ,
بهترین غذا برای سگ ها

انواع غذاها وجود دارند که باید در برنامه غذایی سگ‌تان بگنجانید. غذاهایی که می‌توانید خیلی راحت برای سگ‌ها آماده کنید در این نوشتار فهرست شده است. بهترین غذا برای سگ ها غذاهایی هستند که بتوانند به سلامت دستگاه گوارش آنها کمک کنند. همچنین غذاهایی که سرشار از مواد مغذی باشند نیز برای سگ‌ها مفید هستند.

آب استخوان و قلم گاو

آب استخوان فواید زیادی برای سگ‌ها دارد.

فواید آب استخوان:

  • بهبود هضم غذا در سگ ها و جلوگیری از بیماری های مرتبط با روده. همان طور که می‌دانید اکثر بیماری ها از آلرژی تا التهاب مزمن همه از روده شروع می‌شوند.
  • کمک به سم زدایی کبد کمک می‌کند. گلیسین موجود در استخوان یک پیش ماده قوی برای تولید گلوتاتیون است که با خاصیت سم زدایی قوی همراه است.
  • گلیسین و پرولین به دلیل خاصیت ضد التهاب قوی خود، باعث کاهش التهاب در سگ ها می‌شود.
  • سبب تقویت استخوان‌ها، مفاصل، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها می‌شود.
  • از تجزیه پروتئین ها در بافت عضلانی جلوگیری می‌کند و به حفظ آن کمک می‌کند (که به جلوگیری از آتروفی در سگ های پیر کمک می‌کند).
  • این ماده غذایی مواد معدنی فراوانی فراهم می‌کند و باعث افزایش قدرت جذب آن ها می‌شود. آب استخوان سرشار از مواد معدنی درشت (کلسیم و فسفر) و مواد معدنی کمیاب (منیزیم و روی) است.
  • می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی در سگ ها شود – زیرا فعالیت آنتی اکسیدانی را تقویت می‌کند و از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.

لیست بهترین لبنیات برای سگ ها

ماست برای سگ

بهترین لبنیاتی که می‌توانید در برنامه غذایی سگ خود اضافه کنید عبارتند از شیر، ماست و پنیر.

شیر

برخی از سگ ها به لاکتوز حساسیت دارند. بنابراین شیر حاوی لاکتوز را از برنامه غذایی سگ‌تان حذف کنید. شیر دارای لاکتوز باعث اسهال و استفراغ در سگ ها می‌شود. همچنین می‌توانید از شیر بز برای ااستفادو ه کنید.

بیشتر بخوانید: 10 ماده غذایی موثر که سلامت قلب شما را تضمین می کنند!

ماست

یکی از غذاهای خانگی برای سگ ها ماست است. ماست سرشار از کلسیم است و هضم آن نیز برای این حیوان خانگی آسان است. می‌توانید از ماست ساده کم چرب یا بدون چربی به سگ بدهید.

پنیر

پنیر بدون نمک و کم چرب به او بدهید.

سبزیجات مفید برای سگ ها

سبزجات برای سگ ها

به یاد داشته باشید، هر سبزیجاتی برای سگ مفید نیست. با این که بعضی از سبزیجات برای سگ شما مفید هستند اما برخی دیگر تاثیر بد و منفی روی آن ها می‌گذارند. اما می‌توانید سبزیجات فهرست شده در این لیست را به برنامه غذایی حیوان خانگی‌تان انتخاب کنید.

قارچ

قارچ ها حاوی برخی از منحصر به فرد ترین و قوی ترین داروهای طبیعی روی کره زمین هستند. این ماده خوراکی قرن ها است که در طب چینی استفاده می‌شود. برخی از بهترین قارچ ها که می‌توانید به سگ خود بدهید شامل دم بوقلمون، ریشی، کوردیسپس، یال شیر یا هریسیوم می‌شود.

قارچ های دارویی مملو از ویتامین ها و مواد مغذی از جمله بتا گلوکان، فلاونوئیدها، پری بیوتیک ها، آنزیم های گوارشی و آنتی اکسیدان ها هستند. یکی از بهترین خواص قارچ ها تقویت سیستم ایمنی در سگ است. از طرفی اگر می‌خواهید سگ‌تان دستگاه گوارشی سالم داشته باشید از قارچ استفاده کنید.

خواندنی: بهترین صبحانه برای جوان ماندن که باید به برنامه غذایی خود اضافه کنید!

هویج

هویج منبع مواد معدنی و فیبر است. همچنین حاوی ویتامین است که برای برنامه غذایی سگ های خانگی به آن نیاز دارید.

کدو حلوایی

کدو حلوایی با خواص بی نظیر یکی از غذاهای مفید برای سگهاست، به شرطی که آن را بدون شکر و ادویه بپزید. همان طور که می‌دانید کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن و فیبر است که به جلوگیری از اسهال و یبوست سگ ها کمک می‌کند.

گوشت بهترین غذا برای سگ ها

غذا برای سگ

انواع گوشت برای برنامه غذایی سگ‌ها ضروری هستند.

گوشت بره و گوشت گوساله

این دو نوع گوشت سرشار از پروتئین هستند که باید حتما در وعده های غذایی سگ قرار بگیرد. به خصوص گوشت بره که هضم آن خیلی آسان است.

گوشت مرغ

مرغ نیز از انواع گوشت است که می‌توانید به سگ‌ها بدهید. فقط گوشت خام به سگ‌ها ندهید زیرا ممکن است باکتری سالمونا داشته باشد و حیوان را مریض کند. اما هنگام پخت از ادویه یا پیاز استفاده نکنید.

فواید انواع گوشت برای بعضی از اعضای بدن سگ ها:

کبد: ویتامین A، B، آهن، فولات، روی، اسیدهای آمینه، اسید ریبونوکلئیک. تحقیقات نشان می‌دهد که گوشت برای ایجاد قدرت و مقاومت بدنی عالی است

کلیه: ویتامین A، B12، ریبوفلاوین، آهن

قلب: CoQ10، ویتامین B12، اسیدهای آمینه، کلاژن

غدد فوق کلیوی: ویتامین C

مغز: امگا 3، سلنیوم، روی، ویتامین B12

بیشتر بخوانید: 15 ماده غذایی که سبب افزایش طبیعی تعداد پلاکت ها در خون می شوند!

گوشت ماهی

گوشت ماهی سالمون، سفید و کاد بهترین انتخاب برای رژیم غذایی سگ ها است. سعی کنید ماهی را آب پز کنید و تمام استخوان و تیغ های آن را پاک کنید.

روغن امگا 3

روغن امگا 3 از جمله مواد غذایی ضروری برای سگ ها است. این روغن خاصیت ضد التهابی دارد. همچنین به بهبود عملکرد کلیه، سلامت قلب و سلامت پوست و چشم کمک می‌کند. به همین دلیل باید حتما ماهی ها را به برنامه غذایی سگ خود اضافه کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ به عنوان یک بمب تغذیه کامل ترین منبع پروتئین است. همچنین تهیه آن برای سگ‌ها نیز آسان است.

مواد مغذی مانند پروتئین و اسیدهای آمینه با کیفیت بالا، ویتامین های A، D، E ویتامین های گروه B، امگا 3، آنتی اکسیدان ها، کلسیم، سلنیوم و روی همه در تخم مرغ وجود دارد. یکی از مواردی که تخم مرغ را به غذایی مفید برای سگ ها تبدیل می‌کند، تاثیر آن بر سلامت قلب و عروق است.

خواندنی: 8 فایده کینوا که سبب شده افزودنی فوق‌العاده‌ای برای رژیم غذایی باشد!

سعی کنید تخم مرغ های ماشینی به سگ خود ندهید. تخم مرغ های محلی دارای دو برابر امگا 3، 3 برابر ویتامین E، 7 برابر بتاکاروتن، 60 درصد ویتامین A بیشتر و 98 درصد هستند. همچنین تخم مرغ باید خام باشد. اگر سگ‌تان بزرگ است یک تخم مرغ در روز برای او کافی است. اما اگر کوچک تر است نصف تخم مرغ به او بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *