جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.9
(9)

کم کم به روز ولنتاین نزدیک می‌شویم. روز معرف به روز عشاق که صدها سال است در بین مسحیان جهان و کشورهای غربی جشن گرفته می‌شود. ولنتاین هر سال در روز 14 فوریه برگزار می‌شود. افراد در سایر نقاط جهان با هدیه دادن شکلات و گل به عزیزانشان این روز را جشن می‌گیرند. اما تاریخ دقیق ولنتاین چه روزی است؟ تاریخ دقیق ولنتاین 1401 برابر است با 25 بهمن، تقریبا 18 روز دیگر!

در تقویم شمسی تاریخ دقیق روز ولنتاین در سال 1401

سه شنبه 25 بهمن 1401

25/11/1401

در تقویم میلادی تاریخ دقیق روز ولنتاین سال 2023

روز عشق

14 فوریه 2023

14/02/2023

همچنین تاریخ دقیق ولنتاین در تقویم قمری 1444

23 رجب 1444

23/06/1444

ولنتاین چه روزی است؟

هرچند جشن ولنتاین بیشتر در کشورهای غربی برگزار می‌شود، اما در سال‌های اخیر کشورهای آسیایی نیز این روز را جشن می‌گیرند. روز عشاق در همه جهان طرفداران خودش را دارد و آن‌ها با هدیه دادن به یکدیگر این روز را گرامی ‌می‌دارند.

با این حال ایران باستان نیز روز عشق مخصوص خود را دارد. ایرانی‌ها 20 قرن قبل از میلاد روزی را به نام عشق نامگذاری کرده اند. این روز برابر است با 29 بهمن سال 1401 که دقیقا 4 روز پس از روز ولنتاین غربی است. مردم ایران به این روز اسفندارمذگان یا سپندارمذگان می‌گویند. ایرانیان معتقداند که این روز، روز گرامیداشت از زن، زمین و دلدادگان است.

داستان جالب روز ولنتاین

گل رز

همه از داستان تاریخی جالب پشت رمانتیک‌ترین روز سال با خبراید. وقتی 14 فوریه، روز عشق فرا می‌رسد، عاشقان به افتخار این روز، نامه، شکلات و هدایای دیگر را بین هم رد و بدل می‌کنند. در حالی که این روز برای همه با خاطرات شیرین همراه است و با فکر سورپرایز و شام‌های رمانتیک می‌گذرد، اما تاریخچه روز ولنتاین بسیار تاریک و غم انگیز است.

بله این روز داستان ناراحت کننده ای دارد که مطمئنا می‌خواهید بدانید. حتما می‌دانید که روز ولنتاین به نام قدیس حامی‌آن، سنت والنتین نامگذاری شده است. اما در این مورد که نام این روز از نام”سنت ولنتاین” گرفته شده است، نظرات متفاوتی وجود دارد. حداقل دو مرد به نام ولنتاین وجود دارند که می‌توانند الهام بخش روز عشق باشند، یکی از آن‌ها کششی در قرن سوم بوده است. او از ممنوعیت ازدواج امپراتور کلودیوس دوم که فکر می‌کرد این امر حواس سربازان جوان را پرت می‌کند، سرپیچی کرد. به طور غیرقانونی عاشق شد و ازدواج کرد تا این که به دستور امپراتور دستگیر و محکوم به اعدام شد.

با این حال افسانه دیگری حاکی از آن است که ولنتاین به دلیل تلاش برای کمک به مسیحیان برای فرار از زندان روم کشته شد. در واقع او اولین پیام “ولنتاین” را خودش زمانی که زندانی بود، با امضایی “از ولنتاین شما” ارسال کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. thầu nhân công xây dựng نیم‌رخ

    I like the valuable info you provide in your articles. I will bookmark
    your weblog and check again here frequently. I am quite certain I will learn plenty of new stuff
    right here! Best of luck for the next!

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان