جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.6
(8)

اگر شما هم جزء افرادی هستید که هر شب به سختی به خواب می روید، پس تنها نیستید. خبر بد اینکه برنامه خواب شما بر روند کاهش وزن‌تان تاثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید رژیم کاهش وزن تاثیر بهتری بر بدن شما داشته باشد، باید به خواب‌تان توجه کنید. داشتن خواب با کیفیت یکی از روش های موثر در کنار رژیم لاغری است. اگر به دنبال لاغری هستید  برنامه شبانه قید شده در این مطلب را دنبال کنید.

موبایل و همه وسایل الکترونیکی دیگر را خاموش کنید

موبایل تان را خاموش کنید

موبایل، تبلت و تلویزیون همه جا هست، اما متاسفانه تماشای برنامه‌های مورد علاقه تان هیچ کمکی به خواب شما نمی کند. اثر محرک استفاده از صفحه نمایش وسایل الکترونیکی باعث بی خوابی می شود. حتما دو تا سه ساعت قبل از خواب از موبایل، لپ‌تاپ و تلویزیون دست بردارید. در عوض، زمان خود را صرف خواندن کتاب یا انجام فعالیت فکری کنید.

برای شما: 5 ماده غذایی مغذی که صبحانه رژیمی فوق العاده ای هستند!

رسیدگی به خودتان را فراموش نکنید

صرف نظر از فعالیت های روزانه تان، باید مراقبت خودتان نیز باشید. قبل از خواب برنامه رسیدگی به خود را فراموش نکنید. کمی برای خود وقت بگذارید تا انرژی از دست رفته روز را به دست آورید. برای این کار ابتدا دوش آب گرم بگیرید یا یک حمام کامل انجام دهید تا از شر کثیفی و عرق خلاص شوید. سپس روتین پاکسازی صورت را شروع کنید. در آخر مسواک و مرطوب کننده بزنید. حتی می توانید شمع معطر روشن کنید و به صورت‌تان ماسک بزنید. بعد تا خشک شدن ماسک، با استشمام عطر خوشبوی شمع به اتفاقات خوب زندگی خود فکر کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رژیم های لاغری 2023: موثرترین رژیم ها که به سرعت وزن کم کنید

15 دقیقه حرکات کششی سبک انجام دهید

انجام 15 دقیقه حرکات کششی قبل از خواب یک راه عالی برای تنظیم مجدد ساعت بدن، شل کردن ماهیچه ها و کمک به کاهش درد بدن است. شما می توانید دو ست 60 تا 90 ثانیه ای حرکات پایین را انجام دهید.

  • حرکت کششی کودک
  • حرکت کششی فلکسور هیپ
  • حرکت کششی همسترینگ
  • کشش گلوت

خواندنی: فواید یوگا بر رابطه جنسی: اگر به دنبال رابطه جنسی بهتر هستید این 5 حرکت یوگا را انجام دهید!

دو تا سه ست تنفس شکمی انجام دهید

تنفس دیافراگمی یا شکمی راه خوبی برای آرامش قبل از خواب است. برای انجام تنفس شکمی، به پشت دراز بکشید و پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهید و زانوهایتان را به سمت بالا خم کنید. دست‌های‌تان را روی یکدیگر و روی شکم قرار دهید. سپس چشمان‌تان را ببندید. شروع کنید و از طریق بینی نفس عمیق بکشید، بعد به آرامی و با سرعت متوسط بازدم را انجام دهید. اجازه دهید قفسه سینه و شکم به طور طبیعی به حالت اول خود قرار بگیرد. به تنفس خود ادامه دهید تا بتوانید 2 الی 3 ست 10 تایی تکرار کنید.

برای شما: 5 صبحانه ناسالم که باید از برنامه غذایی تان حذف کنید!

تمام لامپ ها را خاموش کنید

لامپ ها را خاموش کنید

برای روتین شبانه در برنامه کاهش وزن خود قبل از خواب همه لامپ ها را خاموش کنید. چه لامپ خواب باشد یا لامپ بالکن باید همه را خاموش کنید و پرده‌ها را کامل بکشید تا هیچ نوری از بیرون وارد اتاق نشود. برای داشتن خواب باکیفیت، خوابیدن در تاریکی مطلق بهتر از خوابیدن در اتاقی پر نور است. به طور کلی، هرچه از صفحه نمایش وسایل الکترونیکی دور باشید و نور اطراف خود را کمتر کنید، می توانید راحت تر بخوابید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان