جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

لوگو های مشهور جهان: آیا داستان معروف ترین لوگو های جهان را می دانید؟

لوگو های مشهور جهان
خواندن 5 دقیقه
3.5
(10)

طبیعی است که شناخته شده ترین و معروف ترین لوگوها در جهان متعلق به شناخته شده ترین سازمان ها و برند ها باشند. این لوگو ها شاید طراحی پیچیده ای ندارند، اما اغلب تاثیرگذاری و مفهوم خاصی پشت آنها قرار دارد که باعث ماندگاری‌شان می‌شود. لوگو ها چه در زمان پیدایش برند، چه در جریان فعالیت سازمان ها ایجاد شده باشد، همیشه و به طور مداوم بارها و بارها بهینه سازی شده اند، حتی ممکن است به طور کامل تغییر داده شده باشند. در این مطلب ما چند لوگوی مشهور جهان را فهرست کرده ایم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

لوگو های مشهور جهان؛ نایک

لوگوی نایک

نایک اسوش که توسط کارولین دیویدسون طراحی شده است، یکی از بهترین لوگو های جهان به حساب می آید. اسوش تداعی کننده، بال الهه یونانی نایک در اساطیر یونان و نشان دهنده صدا و جنبش است. همچنین مانند یک علامت است که معنای انجام کار را نشان می دهد.

برای شما: نامگذاری بلوتوث: بلوتوث چگونه نام و نشان خود را دریافت کرد؟

المپیک

المپیک دارای لوگویی با 5 حلقه یعنی 5 قاره جهان است. حلقه های در هم تنیده هر کدام رنگ متفاوتی دارند. معنی این حلقه ها یعنی همه قاره ها با هم متحد هستند.

حلقه های المپیک

“حلقه های المپیک” نشان دهنده بازی های المپیک در سطح جهانی است. در مجموع، لوگوی المپیک نمونه ‌ای درخشان از طراحی میان فرهنگی است، به این معنی که طراحان لوگوی انتخاب کرده اند که بین همه فرهنگ ها مورد قبول واقع شود. آن ها با تحقیق سعی کرده اند رنگ ها، اشکال و نمادهایی را انتخاب کنند که در هیچ فرهنگ یا کشوری معنی یا مفهوم منفی ندارد. به همین دلیل حلقه های المپیک در میان بهترین لوگو ها قرار دارد.

خواندنی: ۸۰ معروف ترین و بهترین شعارهای تبلیغاتی تمام دوران ها که برای هر کسی الهام بخش هستند

لوگو های مشهور جهان؛ مرسدس بنز

لوگوی بنز

در ابتدای تاسیس شرکت مرسدس بنز، مالکان آن ستاره سه نقطه مرسدس را به عنوان نماد و لوگوی شرکت خود انتخاب کردند زیرا این نماد برای آن ها حکم خانواده را داشت. از طرفی این لوگو یعنی زمین، دریا و هوا.

حتی شاید آنها به این لوگو ستاره نگویند، اما خوب این نماد ساده و در عین حال ساده مانند یک ستاره است. طراحی ستاره مرسدس بنز دارای سایه های تاریک و روشن است که به هر بعد آن درخشش خاصی می بخشد. فرم فلز سه بعدی آن از تمام زوایا آنچنان به چشم می آید که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. همچنین دایره ای که سه نقطه ستاره به آن وصل است، یک نماد زیبا و کامل را ایجاد می کند.

خواندنی: واقعیت های جالب؛ 14 حقیقت عجیب که مغزتان سوت می کشد

مک دونالد

لوگو های مشهور جهان: مک دونالد لوگویی مینیمال و جذابی دارد. به طوری که هر کجای جهان وقتی رنگ قرمز و کمان طلایی را ببینید، می فهمید که این لوگو نشان مک دونالد است. مک دونالد به عنوان بزرگترین رستوران فست فود زنجیره ای لوگوی فوق العاده زیبایی دارد. اما فراموش نکنید، این لوگوی ساده که همیشه در یاد شما باقی می ماند بارها و بارها تغییر کرده تا به شکل امروزی اش در بیایید. شما با این لوگو هیچ وقت مک دونالد را فراموش نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید: استارتاپ های برتر جهان؛ چگونه دو نوجوان هندی شرکت 900 میلیون دالری پایه گذاری کردند؟

تسلا

لوگوی رسمی تسلا، شرکتی که تاثیر غیرقابل انکاری بر یکی از بزرگترین صنایع جهان گذاشت، به طرز شگفت انگیزی ظاهری آینده نگر دارد و در نگاه اول، فقط یک “T” جذاب به نظر می رسد. ایلان ماسک، موسس این شرکت معنی حرف T در این لوگو را این گونه توصیف می کند: این حرف نمایانگر یکی از قطب هایی است که از چرخانه موتور بیرون می آید. همچنین خطی که روی حرف T می بینیم، نشان دهنده بخشی از استاتور یا ایستانه است. این لوگو در عین سادگی جذابیت خاصی دارد که هیچ وقت از یاد نخواهید برد.

جذاب: از سرمایه 2 دلاری تا اخراج؛ آموخته های 4 سرمایه گذار جوان از فعالیت در دهه گذشته

لوگو های مشهور جهان؛ اپل

لوگوی اپل

از داستان آدم و حوا گرفته تا سیبی که بر سر اسحاق نیوتن افتاد، سیب همیشه بحث برانگیز بوده است. اما این که چرا اپل یک سیب را به عنوان لوگوی شرکت خود انتخاب کرده است، داستان و افسانه های فراوانی دارد. ابتدا باید گفت که برای انتخاب سیب این لوگو واقعا از سیب اسحاق نیوتن الهام گرفته شده است. حالا سوال این است چرا سیب گاز زده؟ راب جنف کسی که این لوگوی بی نظیر را طراحی کرده می گوید، ما سیب گاز زده را انتخاب کردیم زیرا یک سیب کامل با گیلاس اشتباه گرفته می شد. بنابراین ما فکر کردیم ترسیم سیب گاز زده مشخص می کند این میوه سیب است نه گیلاس. از طرفی مسئله مهم دیگر در طراحی این لوگو این بود که همه با دیدن یک سیب آبدار و قرمز اولین چیزی که به ذهنشان می آید گاز زدن از این میوه خوش طعم و خوش رنگ است. به همین دلیل طراحان شرکت این لوگوی فوق العاده خاص را طراحی کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان