8 پاک کننده طبیعی که به شفافیت پوست شما کمک می کنند!

توسطپناه امینی

بهمن ۸, ۱۴۰۱ به روز رسانی : بهمن ۱۶, ۱۴۰۱ , ,
پاک کننده های طبیعی پوست

پس از یک روز طولانی در محل کار، حتما باید پوست خود را از هر آلودگی پاک کنید. به خصوص اگر آرایش می‌کنید. هرچند امروزه انواع خاص پاک کننده برای هر نوع پوستی در بازار پیدا می شود، اما بهتر است از پاک کننده های طبیعی پوست خود استفاده کنید.

اکثر مواد طبیعی برای از بین بردن آلودگی روی پوست موثر هستند زیرا سبب تمیزی و درخشندگی آن می شوند. ماست‌، زردچوبه، عسل یا شیر همه پاک کننده های ملایمی هستند که به پاکسازی، متعادل کردن pH و آبرسانی پوست کمک می کنند. این مواد طبیعی همچنین باعث کاهش قرمزی و تحریک پوست می شوند.

بیایید نگاهی به بهترین پاک کننده های طبیعی برای شفافیت پوست بیندازیم.

این مطلب: از کاهش التهاب تا جلوگیری از پیری زودرس؛ 5 فایده ماسک صورت زنجبیل

پودر نخود و زردچوبه

آرد نخود از قدیم به عنوان ماسک صورت استفاده می شد. همچنین زردچوبه با خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی خود بهترین ماده برای روشن شدن لکه های تیره روی پوست است که باعث کاهش آکنه و شادابی پوست می شود.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری پودر نخود

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

شیر

ماسک پاک کننده پوست

دستورالعمل:

آرد نخود، زردچوبه و شیر را با هم مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید. سپس 20 دقیقه صبر کنید و پوست خود را با آب ولرم بشویید. می توانید از این ماسک پاک کننده پوست دو بار در هفته استفاده کنید.

لینک مرتبط: مراقبت از پوست: ۶ بهترین انواع ماسک صورت برای انواع پوست

شیر

شیر یک پاک کننده موثر برای صورت است که باعث نرم شدن پوست می شود. حاوی ترکیباتی است که می تواند عملکرد سد دفاعی پوست را تقویت کند.

مواد لازم:

نمک

شیر

دستورالعمل:

نمک و شیر را با هم مخلوط کنید، سپس با یک تکه پنبه آن را روی صورت و گردن خود بمالید. از این ترکیب یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک پاک کننده پوست، خیار و کشک

کشک سبب تسکین پوست می‌شود و خیار به از بین بردن لکه هایی که با افزایش سن ایجاد می‌شوند، کمک می کند. این ترکیب شادابی پوست را به همراه دارد.

مواد لازم:

خیار تازه

کشک 2-3 قاشق غذاخوری

مطلب مرتبط: ۸ ماسک صورت خانگی متشکل از دو ماده که پوستی بی عیب و نقص برای تان فراهم می کند

پاک کننده های طبیعی پوست صورت

دستورالعمل:

خیار و کشک را با هم مخلوط کنید، سپس روی صورت و گردن خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید. پس از 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک پاک کننده یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

عسل

عسل خواص نرم کنندگی، مرطوب کننده و تسکین دهندگی دارد. این ماده نه تنها از بروز چین و چروک جلوگیری می کند، بلکه pH پوست شما را نیز تنظیم می کند. برای پوست درخشان و شاداب حتما از عسل استفاده کنید.

مواد لازم:

شیر تازه

2-3 قاشق چایخوری عسل

این مطلب: ۴ ماسک فوق العاده موثر و ساده برای برای زیبا شدن پوست صورت!

پاک کننده های طبیعی پوست عسل

دستورالعمل:

شیر و عسل را با هم مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید. پس از 30 دقیقه صورت خود را بشویید. بعد از آن پوست خود را خشک کنید و مرطوب کننده بزنید. در هفته 2 بار از این ترکیب استفاده کنید.

پاک کننده صورت بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر کلوئیدی یک پاک کننده شگفت انگیز است. این پاک کننده طبیعی صورت دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به از بین رفتن خشکی پوست کمک می کند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری دوغ

1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر

عسل

دستورالعمل:

همه مواد را با هم مخلوط کنید. سپس خمیر را به آرامی با حرکات دایره ای به صورت و گردن ماساژ دهید. در آخر صورت خود را بشویید. این ماسک را برای شفافیت پوست هفته ای یک بار استفاده کنید.

لینک مرتبط: ۸ ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت که تاثیر عالی دارند

پاک کننده های طبیعی پوست

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید لوریک و دارای خاصیت مرطوب کنندگی است. این روغن جزء بهترین پاک کننده های طبیعی پوست صورت به از بین رفتن خشکی پوست و شفافیت آن کمک می کند.

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری روغن نارگیل بکر

1 قاشق چایخوری عسل

1 قاشق چایخوری ماست

دستورالعمل:

ماست، عسل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. پس از آن 15 دقیقه صبر کنید و در آخر صورت خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک هفته ای 2 تا 3 بار استفاده کنید.

لینک مرتبط: ۱۰ ماسک سفت کننده پوست صورت که بسیار موثر هستند

ماست جزء پاک کننده های طبیعی پوست

ماست حاوی اسید لاکتیک است که به مرطوب شدن، رفع خشکی و کدر شدن پوست کمک می کند.

مواد لازم:

1-2 قاشق غذاخوری ماست

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چایخوری آب لیمو

پاک کننده های طبیعی پوست صورت

دستورالعمل:

ماست، عسل و آب لیمو را با هم مخلوط و روی صورت و گردن خود بمالید. 15-20 دقیقه صبر کنید تا ماسک کاملا روی صورت شما خشک شود. از این ترکیب هفته ای یک بار استفاده کنید.

لیمو

لیمو حاوی اسید اسکوربیک است که می تواند به از بین بردن رنگدانه ها و لکه های بیش از حد صورت کمک کند. این ماده تاثیر خوبی بر روشن و شفاف شدن پوست دارد.

مواد لازم:

1 عدد لیموی رسیده

پد پنبه ای

به روتین پوستی خود توجه کنید: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

دستورالعمل:

آب یک لیمو را بگیرید و یک تکه پنبه را داخل آن آغشته کنید. سپس پنبه را روی صورت و گردن خود بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و در آخر صورت خود را با آب بشویید. شما می توانید هفته ای 1 یا 2 بار از لیمو استفاده کنید.

کلام پایانی

قبل از امتحان هر یک از این ترکیب‌ها ابتدا تست پچ انجام دهید. به خصوص زمانی که از لیمو استفاده می کنید، حتما تست پچ انجام دهید زیرا لیمو ممکن است باعث تحریک پوست شود. همچنین بعد از استفاده از لیمو، هرگز بدون استفاده از کرم ضد آفتاب بیرون نروید زیرا آب لیمو پوست را به نور حساس می کند.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *