جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.5
(35)

قارچ ناخن که اونیکومیکوزیس نیز نامیده می شود، نوعی عفونت قارچی شایع است که در ناخن رخ می‌دهد. از علائم قارچ ناخن تغییر رنگ ناخن به سفید، قهوه‌ای یا زرد است. خواه فصل پوشیدن صندل باشد و خواه نه، مطمئنا دوست ندارید ناخن‌های‌تان را با این شکل و شمایل ببینید. در صورتی که هنوز تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی برای درمان قارچ ناخن ندارید، بد نیست درمان‌های خانگی قارچ ناخن را امتحان کنید.

قارچ ناخن؛ روغن درخت چای

روغن درخت چای نوعی روغن معطر با خاصیت ضد قارچی و ضد عفونت است. بر اساس تحقیقات انجام شده روغن درخت چای تاثیر فوق العاده ای بر درمان قارچ ناخن دارد. روغن درخت چای را دو بار در روز با یک تکه پنبه مستقیم روی ناخن آسیب دیده خود بمالید.

برای شما: نشانه های ابتلا به دیابت: 6 عضو بدن که ابتلا به دیابت را نشان می‌دهند!

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی حاوی تیمول است. بر اساس مطالعات انجام شده، تیمول دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. برای درمان قارچ ناخن، روغن پونه کوهی را دو بار در روز با یک تکه پنبه روی ناخن آسیب دیده بمالید. برخی افراد نیز روغن پونه کوهی و روغن درخت چای را با هم ترکیب می کنند. هر دوی این روغن ها خواص بی نظیر برای درمان قارچ ناخن دارند. با این حال در استفاده از آنها احتیاط کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک یا واکنش آلرژیک و تشدید عفونت شوند.

قارچ ناخن در پا

عصاره برگ زیتون

اولئوروپئین یک ماده فعال در عصاره برگ زیتون است که خواص ضد قارچی، ضد میکروبی و تقویت کننده سیستم ایمنی را دارد. می توانید از عصاره برگ زیتون روی قارچ ناخن بمالید. همچنین می توانید کپسول آن را مصرف کنید. مصرف یک تا سه کپسول برگ زیتون در 2 وعده غذایی روزانه تاثیر فوق العاده ای در از بین بردن عفونت دارد. اگر از کپسول برگ زیتون استفاده می کنید، حتما در جریان روز آب بیشتری بنوشید.

بیشتر بخوانید: درمان جوش روی باسن؛ 7 راهکار طبیعی برای درمان و پیشگیری از جوش باسن

قارچ ناخن؛ سرکه

بر اساس تجربه افراد، سرکه برای درمان قارچ ناخن مناسب است. در واقع، این ماده یک روش درمانی مناسب و نسبتا ایمن برای این بیماری است که می توانید بدون هیچ نگرانی در خانه استفاده کنید. روزانه به مدت 20 دقیقه ناخن آسیب دیده را در محلولی از سرکه و آب قرار دهید. از یک قسمت سرکه و 2 قسمت آب برای آماده کردن این ترکیب استفاده کنید.

درمان قارچ ناخن

دهانشویه لیسترین

دهانشویه لیسترین حاوی منتول، تیمول و اکالیپتوس است که خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارند. شاید به همین دلیل است که مردم از آن به عنوان دارویی محبوب برای درمان قارچ ناخن استفاده می کنند. اگر به این بیماری مبتلا هستید، هر روز ناخن آسیب دیده را به مدت 30 دقیقه در ظرفی از لیسترین قرار دهید.

جذاب: درمان اسیدیته معده: با ۵ ماده غذایی موثر مشکلات معده را دور نگه دارید

سیر

حتما می دانید که سیر دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی است. اگر می خواهید از این درمان استفاده کنید، روزانه یک حبه سیر را خرد یا له کنید و به مدت 30 دقیقه روی ناخن دچار عفونت قرار دهید.

قارچ ناخن؛ رژیم غذایی مناسب انتخاب کنید

رژیم غذایی و سلامتی شما رابطه مستقیمی با هم دارند. بنابراین هرچقدر غذای سالم مصرف کنید، به همان اندازه به سلامتی خود کمک خواهید کرد. در همین حال اگر به دنبال درمان قارچ ناخن هستید، به غذا و رژیم غذایی خود توجه کنید. برای درمان این بیماری، مواد مغذی زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

  • ماست غنی از پروبیوتیک
  • پروتئین کافی برای رشد مجدد ناخن ها
  • آهن کافی برای جلوگیری از شکنندگی ناخن ها
  • رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب ضروری
  • غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D مانند محصولات لبنی کم چرب

خواندنی: درمان خانگی گل مژه؛ به کمک مواد طبیعی این توده دردناک را برطرف کنید!

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

قارچ ناخن ها

در بیشتر موارد، این بیماری تنها یک مشکل زیبایی در نظر گرفته می شود. در حالی که اگر به آن توجه نشود، عوارض جدی‌تری را به همراه دارد. اگر دیابت دارید، قارچ ناخن منجر به زخم یا سایر مشکلات نیز می شود. اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید یا مبتلا به دیابت هستید، نباید از درمان‌های خانگی برای درمان قارچ ناخن استفاده کنید، بلکه باید با پزشک خود تماس گرفته و از او مشورت بخواهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 35

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان