مروری بر کارنامه کاری بازیگران زن سریال «آکتور» به بهانه پخش سریال

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۶, ۱۴۰۱ به روز رسانی : بهمن ۶, ۱۴۰۱
مروری بر کارنامه کاری بازیگران زن سریال آکتور

طبق اخبار منتشر شده، تازه‌ترین محصول فیلیمو به نام «آکتور» در راه پخش است و نگاهی به عوامل و بازیگران سریال اکتور، توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

سازندگان آکتور در نخستین تجربه سریال سازی‌شان برای شبکه نمایش خانگی، به سراغ ترکیب تازه‌ای از بازیگران رفته‌اند که یک برگ برنده برای این اثر محسوب می‌شود. نوید محمدزاده، احمد مهرانفر و هومن برق نورد بازیگران مرد این سریال هستند و هانیه توسلی، هستی مهدوی فر و گلاره عباسی نیز ترکیب بازیگران زن این اثر نمایشی را تشکیل داده‌اند.

در کنار هم قرار دادن این بازیگران احتمالا نتیجه مطلوبی را هم برای تیم سازنده و هم برای مخاطبان در بر خواهد داشت و زمینه همکاری‌های بعدی آن ها را فراهم خواهد کرد. به همین بهانه مروری می‌کنیم بر کارنامه کاری بازیگران زن این سریال.

هانیه توسلی

هانیه توسلی در 21 سالگی با سریال «غریبه» پا به دنیای بازیگری گذاشت و بلافاصله بعد از آن برای بازی در فیلم «شام آخر» فریدون جیرانی انتخاب شد.

شهرت اصلی او به بازی در سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی برمی‌گردد که سریال مناسبتی ماه رمضان در سال 1384 تلویزیون بود. قصه پرکشش این سریال به گیرایی آن و در نتیجه، دیده شدن کاراکتر «هستی» با بازی هانیه توسلی کمک کرد. میوه ممنوعه، داستان عشق حاج یونس فتوحی به دختر جوانی به نام هستی را روایت می‌کرد که با توجه به مناسبتی بودن سریال، مورد توجه و استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفت.

این بازیگر در همان سال‌های ابتدایی کارش، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در «شب‌های روشن» از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد و در دوره 31 جشنواره فیلم فجر در سال 1391 به دلیل بازی در فیلم «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

او در تلویزیون با کارگردان‌های مشهوری مثل حسن فتحی، محمدحسین لطیفی و سامان مقدم همکاری داشته و در فریم سینما نیز مقابل دوربین کارگردانان بنامی همچون عباس کیا رستمی، کمال تبریزی، فرزاد موتمن، رسول صدرعاملی و نیکی کریمی قرار گرفته است. توسلی برای مدتی کم کار بود اما با سریال «گیسو» و بعد از آن «زخم کاری» در شبکه نمایش خانگی و همچنین با فیلم «جهان با من برقص» در سینما دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. باید دید نقش آفرینی این بازیگر در سریال آکتور و همبازی شدن با ستاره‌های این سریال، چه جهانی را پیش روی او خواهد گشود.

بازیگران زن سریال آکتور فیلیمو

هستی مهدوی فر

هستی مهدوی فر با سریال «جراحت» به عنوان بازیگر معرفی شد. جراحت نیز سریال مناسبتی ماه رمضان شبکه سه بود که با داستان و زمان مناسب پخش، مهدوی فر را به مخاطبان معرفی کرد. می‌توان گفت که سریال‌های مناسبتی تلویزیون سکوی پرتاب این بازیگر شد. او در دومین تجربه کاری خود در مجموعه تلویزیونی «مادرانه» نقش پر چالشی را ایفا کرد. بازی قابل قبول مهدوی فر در نقش یک دختر نوجوان که درگیر اعتیاد می‌شود، توجه کارگردانان را به سمت این بازیگر معطوف کرد و نقطه آغاز حضور او در سینما شد. فیلم‌های «سوت پایان» نیکی کریمی، «50 کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی و ماجرای «نیمروز؛ رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان از جمله فیلم‌های مهم این بازیگر در سینماست.

هستی مهدوی فر با حفظ چهره طبیعی‌اش این امکان را برای خودش ایجاد کرده که در باورپذیری کاراکترهای مثبت و منفی‌اش در تجربه‌های نمایشی خللی وارد نشود و در واقع مخاطب او را در هر چند طیف سفید، خاکستری و حتی سیاه، بپذیرد.
آکتور نخستین تجربه حضور این بازیگر در نمایش خانگی است که فرصت هم بازی شدن با چهره‌هایی مثل نوید محمدزاده، احمد مهرانفر، هانیه توسلی و گلاره عباسی را برای او ایجاد کرده است.

گلاره عباسی

گلاره عباسی از جمله بازیگرانی است که علاقمندی و تلاش‌هایش در حوزه بازیگری، در دهه سوم زندگی‌اش به ثمر نشست. او با سریال «شیدایی» محمدمهدی عسگرپور به شهرت رسید و به فاصله کمی از زمان شهرتش در دنیای بازیگری، پا به سینما گذاشت. می‌توان گفت که مدیوم سینما این بازیگر را به خوبی پذیرفت و با سرعت قابل قبولی او را به بازیگر ثابت فیلم‌های نرگس آبیار تبدیل کرد. بازی در فیلم «ابلق» نرگس آبیار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر را در سال 1399 برای عباسی به ارمغان داشت.

این بازیگر به واسطه حضور در سریال‌های موفق و پر ستاره‌ای مثل «شهرزاد» و «دراکولا» در فریم نمایش خانگی شناخته شده است. عباسی در جدیدترین حضورش در نمایش خانگی، یک قصه‌ی متفاوت را تجربه می‌کند. «آکتور» زندگی پر فراز و نشیب چند بازیگر مستعد تئاتر است که بعد از پیشنهادی که به آن‌ها می‌شود زندگی‌شان دستخوش ماجراهایی پیچیده می‌شود. اینکه حضور گلاره عباسی در آکتور چقدر مورد اقبال و استقبال مخاطبان قرار بگیرد را به بعد از پخش سریال موکول می‌کنیم اما نگاهی به تجربه‌های پیشینش در نمایش خانگی، نوید یک حضور خوب و قابل توجه را می‌دهد.

قابل ذکر است که حضور گلاره عباسی در وادی فرهنگ و هنر، به بازیگری ختم نمی‌شود. او موسس سوینا (سینمای ویژه نابینایان) است که برای اولین بار در ایران به توضیح دار کردن فیلم‌های سینمایی برای نابینایان کشور می‌پردازد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *