خداحافظی با درد شانه و کتف در کلینیک دکتر دست

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۵, ۱۴۰۱ به روز رسانی : بهمن ۵, ۱۴۰۱
خداحافظی با درد شانه و کتف در کلینیک دکتر دست

اگر بازوی شما درد می کند ممکن است اولین فکر شما این باشد که بازوی خود را زخمی کرده اید. درد در یک قسمت از بدن گاهی اوقات می تواند از جای دیگری منشاء بگیرد. درد شانه و کتف می تواند به این معنی باشد که شما آسیب استخوان یا مفصل، عصب فشرده شده یا مشکلی در قلب دارید. یکی از سوالاتی که برای بیماران کلینیک دکتر دست این است که علل درد شانه چیست و درمان فوری کتف درد در کلینیک دکتر دست به چه صورت است؟در ادامه به چند نمونه از علل ایجاد درد در شانه و بازوهای شما را توضیح می‌دهیم.

علل همراه با علائم

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است در بازوی چپ خود درد داشته باشیم، از جمله عوارض ناشی از آرتریت و سایر بیماری های مزمن. از یک فشار ساده تا یک مشکل قلبی، در اینجا چند دلیل ممکن وجود دارد که علارتند از:

  1. حمله قلبی

لخته شدن خون یا پارگی در شریان کرونر می تواند جریان خون را به بخشی از قلب شما متوقف کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، عضله می تواند به سرعت آسیب ببیند و بدون درمان، عضله قلب شروع به مردن می کند.

علائم اضافی حمله قلبی عبارتند از:

  • درد یا فشار قفسه سینه
  • درد در پشت، گردن، شانه یا فک
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • تنگی نفس
  • سبکی سر یا غش
  • عرق سرد ریختن
  • خستگی

برخی افراد علائم شدید دارند و برخی دیگر علائمی دارند که می آیند و می روند یا ممکن است خفیف باشد.

  1. آنژین

آنژین یکی از علائم بیماری عروق کرونر قلب است. این بدان معناست که عضلات قلب شما به اندازه کافی خون غنی از اکسیژن دریافت نمی کنند.

آنژین علائمی مانند حمله قلبی ایجاد می کند اما معمولا فقط چند دقیقه طول می کشد و معمولا زمانی که فعال هستید بدتر می شود و زمانی که استراحت می کنید بهتر می شود.

 

 

  1. بورسیت

بورسا کیسه ای پر از مایع بین استخوان و قسمت های متحرک مفصل است. هنگامی که بورس ملتهب می‌شود، بورسیت نامیده می شود. بورسیت شانه اغلب نتیجه حرکت های مکرر است و خطر بورسیت با افزایش سن افزایش می یابد.

درد معمولاً با حرکت یا دراز کشیدن روی بازو یا شانه افزایش می یابد و ممکن است نتوانید به طور کامل شانه خود را بچرخانید. علائم دیگر آن شامل سوزش و گزگز می‌باشد.

  1. شکستگی یا شکستگی استخوان

علی رغم درد، گاهی اوقات هیچ نشانه بیرونی از شکستگی یا شکستگی استخوان در بازو یا مچ دست وجود ندارد.

شکستگی استخوان در بازو، مچ دست یا دست می‌تواند باعث درد شود و با حرکت بدتر می شود. علائم دیگر شامل تورم و بی حسی است. حتی اگر بازوی شما طبیعی به نظر برسد ممکن است شکستگی استخوان یا شکستگی در بازو یا مچ دست شما وجود داشته باشد.

  1. فتق دیسک

دیسک ها پدهای بین استخوان های ستون فقرات هستند که ضربه گیر ستون فقرات شما هستند. فتق دیسک گردن، دیسکی است که پاره شده و به اعصاب فشار می آورد.

درد ممکن است از گردن شما شروع شود و سپس ممکن است به سمت شانه شما و پایین دست شما حرکت کند. همچنین ممکن است احساس بی حسی، سوزن سوزن شدن یا سوزش در بازوی خود داشته باشید و هنگام حرکت ممکن است درد شما افزایش یابد.

علل بسیار دیگری وجود دارد که با به وجود آمدن آنها شما در ناحیه‌ی شانه احساس درد می‌کنید. درد شانه می‌تواند علل بسیاری داشته‌باشد و حتی ممکن است نشانه‌ی خارجی ای نداشته باشد. هرگاه به درد شانه دچار شدید می‌توانید به یک پزشک حرفه‌ای در کلینیک دکتر دست مراجعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *