جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

استرچ غذایی با توضیحی ساده تر در واقع همان روکش های سلفونی بر روی غذاست و باید گفت که در دنیای امروزی این محصول در همه ی ابعاد ، چه در صنایع بزرگ و چه در منازل مورد استفاده قرار می گیرد، اما چرا؟
فیلم استرچ غذایی به دلیل دارا بودن شفافیت و استحکام گزینه ی خوبی برای بسته بندی مواد غذایی است ، همچنین چسبندگی این محصول به مراتب بیشتر از دیگر استرچ هاست و علت اصلی آن هم این است که مواد خوراکی بسته بندی شده را به طور کامل کیپ می کند و مانع ورود گرد و غبار به آن میشود از سوی دیگر به عنوان مانع برای اکسیژن عمل نمی کند و در نتیجه محصول کاملا تازه می ماند.

اما در ادامه میخواهیم بیشتر از قابلیت های ویژه ی سلفون غذایی رول پلیمر به شما بگوییم.

علل اصلی جایگزین استرچ غذایی به جای دیگر محصولات پلاستیکی

در مرحله اول باید یا دآوری کنیم که مصرف مواد غذایی ارتباط مستقیمی با سلامتی ما دارد. فیلم استرچ غذایی با مواد غذایی به صورت مستقیم در ارتباط است و به همین دلیل به نحوی تولید میشه که در آن از کربن بسیار کمتری استفاده میشه نسبت به محصولات دیگر تا ضرر آن تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.

چسبندگی عالی
 چسبندگی که استرچ غذایی دارد بسیار زیاد است و طراحی آن به صورتی است که چه با دستگاه و چه به صورتی دستی، محصول خوراکی مورد نظر را کاملا در بر میگیرد  و راه های نفوذ‌ آلودگی ها و میکروب ها را پرمیکند.

استقامت
مقدار استحکامی که این محصول دارد به عنوان یک استرچ غذایی بسیار تحسین برانگیز است چرا که برخلاف نازک بودنش دارای اتحکام بالاییست و به خوبی می تواند از مواد خوراکی حفاظت کند.

کشسانی و منعطف
به علت دارا بودن مواد اولیه مناسب و ارزنده ، کشش این محصول بسیار عالی است و در هر ۱ متر ، به طول ۱۰ متر کش می آید ، حتی با وجود ضخامت نازک آن.

ضد رطوبت
موردی که در بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم است این است که رطوبت وارد بسته بندی نشود زیرا مواد غذایی را خیلی سریع تر از حالت عادی خراب میکنند.اما خوشبختانه به علت ساختار شبکه ای مهندسی شده ی این استرچ این امکان وجود ندارد که رطوبت و انواع آلودگی وارد این بسته بندی شود.

شفافیت
به علت این که در تولید این استرچ از مواد مرغوب استفاده میشه آن شفافیتی که باید نشان بده بسیار صاف تر و واضح تر نمایان میشه و از قابلیت های لذت بخش و ساده ی این محصول همین مورد است چرا که شما قادر خواهید بود که مواد غذایی داخل بسته بندی را از یکدیگر تشخیص بدید و آن ها را به راحتی منظم و طبقه بندی کنید.

رنگبندی متنوع
خط های تولیدی استرچ غذایی شرکت رول پلیمر بدون محدودیت انواع رنگبندی این سلفون ها را تولید می کنند. اما سوال اینجاست که آیا تاثیری هم روی قیمت ایجاد می کند؟
بله قطعا تاثیراتی روی قیمت اعمال می شود اما این تغییرات بسیار جزعی هستند زیرا برای رنگ دهی به این استرچ ها تنها از انواع مختلفی از مستربچ ها استفاده میشود که قیمت خیلی مناسبی دارند.

استرچ غذایی مواد تازه

استرچ غذایی برای چه مواد خوراکی قابل استفاده است؟

تمامی مواد پروتئینی مانند مرغ و گوشت
غذا های آماده خانگی و رستوران ها
شکلات ها و شیرینی جات
انواع میوه ها و سبزیجات
لبنیات گوناگون
خشکبار ها
و…

مواد اولیه استرچ غذایی و تاثیرات بسزای آن بر کاربرد این استرچ

استرچ های غذایی اکثرا از pvc و پلی اتیلن ساخته می شوند. چرا که این دو ماده از نظر مقاومت و انعطاف پذیری حرف اول رو در صنعت پلیمر میزنند.در تولید این استرچ ها از مواد بسیار نو و با کیفیت استفاده میشود و به دلیل تماس مستقیم با مواد غذایی از فود گرید ها در آن به کار برده می شود تا خطری نداشته باشند در حالی که در تولید دیگر استرچ ها از مواد نایلونی استفاده می شود. شیوه تولید ااسترچ غذایی به گونه ای است که این پلی اتیلن یا پی وی سی مورد نظر با درصد کربن بسیار کم ساخته می شود و در کنار آنها از موادی استفاده میشه که سرطان زا و به طور کل بیماری زا نیستند. دستگاه های تولید این نوع استرچ ها دارای قابلیتی هستند که در حین تولید مانع ورود آلودگی ها به این سلفون می شوند و به طور اختصاصی این محصول رو برای استفاده در خصوص مواد غذایی تولید می کنند.

برخی از مواد اولیه این محصول عبارتند از:

روغن دی اکتیل ادیپات
گرانول پی وی سی
رزین اپکسی
رول مقوایی
استابلایزر

استفاده از استرچ در خانه

استرچ غذایی چه فرقی با استرچ صنعتی دارد؟

استرچ های غذایی و صنعتی هر دو در ظاهر ، کاربردی شبیه به هم دارند اما وقتی که دقیق تر به این قضیه نگاه می کنیم متوجه میشویم که در باطن عملا تفاوت هایی بین این دو محصول وجود دارد و بی دلیل نیست که طرز تولید آن ها چه از نظر دستگاه های مورد استفاده و چه از نظر مواد اولیه فرق می کنند!

مقدار انعطاف پذیری و کشش

قطعا کشسانی استرچ های صنعتی به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن برای بسته بندی های بزرگ و انواع پالت ها بیشتر است چرا که برخی کالا ها از نظر ابعاد بزرگ هستند و خواه ناخواه سلفون را واردار می کنند که بیشتر کش بیاید تا محکم تر بسته بندی شوند و به همین دلیل است که اکثرا در تولید استرچ های صنعتی از پلی اتیلن استفاده می کنند. از این سو استرچ غذایی را عملا برای کاربرد های صنعتی بزرگ نمی توان استفاده کرد و نوع ساخت آن همان طور که توضیح دادیم ، برای مواد غذایی است و طبیعی است که کشش و انعطاف پذیری کمتری داشته باشند. اما باز هم این کشش در برابر نوع استفاده ای که دارد کاملا مناسب است و تمام نیاز های بسته بندی های مواد خوراکی را برطرف می کند.

مقاومت و استحکام

مقاومت این دو استرچ دارای تفاوت های زیادی نیستند اما خالی از لطف نیست که بگوییم استرچ های صنعتی به دلیل نوع استفاده آن عملا استحکام نسبتا بالاتری نسبت به استرچ های غذایی دارند. ولیکن نکته قابل توجه این است که استرچ های غذایی مقاومتی نزدیک به استرچ های های صنعتی دارند و با این استحکام تا به امروز توانسته اند بر صنعت بسته بندی مواد غذایی حکمرانی کند.

میزان چسبندگی
در این مورد استرچ غذایی برتری خودش نسبت به استرچ های صنعتی ثابت کرده ،البته این امر همونطور که اشاره کردیم نیاز اساسی این استرچ است و باید این قابلیت را داشته باشد

ویژگی های خاص
 در این مورد قطعا ویژگی های استرچ غذایی بیشتر است اما نباید آنرا به مصابه برتری اون نسبت به استرچ صنعتی در نظر گرفت چراکه این ویژگی ها بر اساس نوع استفاده ای که از آن ها میشه به وجود می آیند.
برخی از این ویژگی ها عبارت اند از خاصیت ضد رطوبتی ، امکان جذب اکسیژن به مواد غذایی و استفاده از مواد اولیه بی خطر.

کلام پایانی

با مطالعه مواردی که توضیح دادیم قطعا شما می توانید قدرت و آگاهی تصمیمات خود را در رابطه با خرید این محصول کامل کنید
و بهترین استرچ غذایی را تهیه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان