بهترین صبحانه‌ها برای رفلاکس اسید؛ معرفی ۷ صبحانه عالی که روزتان را پرانرژی آغاز کنید!

بهترین صبحانه‌ها برای رفلاکس اسید

اگر از رفلاکس اسید رنج می‌برید، حتما از خود پرسیده اید که صبح‌ها به عنوان صبحانه چه چیزی می‌توانید بخورید تا باعث تشدید مشکل شما نشود! اگر چنین است پس ما شما را از این فکر آزار دهنده نجات می‌دهیم. هرچند مقابله با رفلاکس اسید آسان نیست و باید برای تسکین آن از خوردن برخی مواد غذایی دست بردارید اما خوب در طول روز اذیت نخواهید شد. اگر ابتدای روز خود را با خوردن غذاهای سالم شروع کنید، مطمئنا حس بهتری خواهید داشت. ما در این مطلب به بهترین صبحانه‌ها برای رفلاکس اسید پرداخته ایم. با ما همراه باشید!

چگونه با رفلاکس اسید مقابله کنیم؟

برای جلوگیری از رفلاکس اسید، از خوردن غذاهای سرخ شده، گوشت و محصولات لبنی پرچرب جلوگیری کنید. اما همچنان می‌توانید از طعم غذاهای متنوع لذت ببرید. غلات کامل، میوه های شیرین و غذاهای خوش طعم که برای رفلاکس اسید مناسب هستند و می‌توانند بخشی از یک صبحانه عالی برای افراد مبتلا به رفلاکس اسید باشند.

برای شما: ۱۰ ماده غذایی موثر که سلامت قلب شما را تضمین می کنند!

بهترین صبحانه‌ها برای رفلاکس اسید؛ بلغور جو دوسر با پاپایا

بلغور جو دوسر یک غذای سالم برای قلب است. همچنین از آنجایی که جو دوسر اسید معده را جذب می‌کند، انتخاب خوبی برای کاهش علائم بیماری رفلاکس معده است.

بلغور جو دوسر را با پاپایا که حاوی آنزیمی به نام پاپائین است، به عنوان یک داروی طبیعی برای سوزش سر دل معرفی می‌کنند. پاپایا برای سلامت بدن، به خصوص درمان رفلاکس اسید ماسب است. بنابراین می‌توانید از خوردن آن بدون هیج نگرانی لذت ببرید.

مواد لازم در ترکیب صبحانه برای مقابله با رفلاکس اسید:

  • 1 فنجان جو دوسر داغ
  • ۲۰۰ میلی لیتر شیر بدون چربی یا آب
  • 2/1 فنجان پاپایای خرد شده (اختیاری)
  • نصف یک موز
  • 2 برش نان سبوس دار
  • 1 قاشق غذاخوری کره

نان سبوس دار ترد، صبحانه‌ای عالی برای افراد مبتلا به رفلاکس

در حالی که اکثر افراد مبتلا به رفلاکس اسید، لطافت بلغور جو دوسر و غذاهای نرم را مسکن دردشان می‌دانند، گاهی اوقات بافت ترد بیشتر به دهان آن‌ها مزه می‌دهد. نان تست سبوس‌دار را انتخاب کنید. آن را برشته کرده و رویش آووکادو یا کره بادام زمینی بمالید. سپس با هلو میل کنید. هلو میوه ای کم اسید است که می‌توانید در وعده صبحانه مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین صبحانه برای جوان ماندن که باید به برنامه غذایی خود اضافه کنید!

بهترین غلات صبحانه برای رفلاکس اسید

یکی از کلیدی ترین روش‌های کنترل ریفلاکس، خوردن وعده های غذایی کوچک است تا بتوانید از فشار بر اسفنکتر تحتانی مری خود جلوگیری کنید. بنابراین، یک کاسه کوچک غلات انتخاب خوبی است، اما باید قند کمی‌ داشته باشد. افزودن شیر بادام به این ترکیب باعث می‌شود تا از طعم آجیل آن بدون این که علائم رفلاکس اسید را تشدید کنید، لذت ببرید. برای شیرینی و پروتئین بیشتر، نصف مشت کشمش و 4/1 فنجان آجیل مورد علاق‌تان را میل کنید.

تخم مرغ آب پز از بهترین صبحانه‌ هابرای رفلاکس اسید

هرچند واکنش تخم مرغ آب پز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما اگر می‌خواهید از تخم مرغ به عنوان تسکینی در صبحانه برای رفلاکس معده مصرف کنید، بهتر است از تخم مرغ سرخ شده در کره یا روغن خودداری کنید. تخم‌مرغ‌ آب‌پز همراه با یک فنجان چای زنجبیل که به هضم غذای شما کمک می‌کند، بهترین انتخاب است.

اسموتی

اسموتی یکی از بهترین‌هابرای رفلاکس اسید است. راهی مطمئن برای دریافت ویتامین های کافی برای عملکرد بدن. روز خود را با ترکیب یک موز، میوه های منجمد با یک دور تند مخلوط کن شروع کنید. همچنین می‌توانید از توت فرنگی و سایر میوه های غیر مرکبات نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید مقداری جوی دوسر نیز به این اسموتی خوشمزه اضافه کنید. از طرفی با گنجاندن مقداری سبزیجات به اسموتی‌ها می‌توانید قدرت جذب و دریافت ویتامین‌ها را افزایش دهید.

خواندنی: رژیم غذایی گاستریت؛ بایدها و نبایدهای غذایی برای کسانی که التهاب معده دارند

مواد لازم برای تهیه اسموتی مناسب رفلاکس:

  • 2 فنجان توت فرنگی یخ زده یا میوه های دیگر
  • 1 عدد موز
  • 2 فنجان شیر بادام یا جو دوسر
  • 4/1 فنجان بیبی اسفناج
  • 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

ماست و میوه

لبنیات پرچرب اغلب باعث سوزش سر دل می‌شود، اما اکثر مردم متوجه شده اند که ماست کم چرب و بدون چربی به تسکین رفلاکس اسید کمک می‌کند. همچنین تعدادی ماست غیر لبنی مانند ماست نارگیل و شیر بادام نیز جایگزینه های خوبی هستند. روز خود را با کمی ‌شیر یا ماست کم چرب و میوه شروع کنید.

برای شما: مواد غذایی مضر برای آرتریت؛ معرفی ۶ گروه غذایی که باید از آنها دوری کنید!

نان تست آووکادو

آووکادو سرشار از چربی اما از نوع خوب آن است. این ماده غذایی کم اسید بوده و بافت صاف آن برای برخی از افراد مبتلا به رفلاکس اسید مفید است. همچنین فراموش نکنید که آووکادو مملو از آنتی اکسیدان هستند.

  • 2 برش نان تست گندم کامل
  • 1/2 آووکادو روی نان تست پخش کنید

سفیده تخم مرغ جزء بهترین صبحانه‌هابرای رفلاکس اسید

گاهی برخی از افراد مبتلا به رفلاکس معده متوجه می‌شوند که زرده تخم مرغ سبب تشدید علائم بیماری آن‌ها می‌شود. توصیه ما به آن‌ها خوردن سفیده تخم مرغ به جای زرده آن است. برای جلوگیری از کره و روغن، فقط سفیده یک تخم مرغ آب پز را میل کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 103

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *