جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(3)

اکثر افراد معتقدند که در زمستان شرایط بدتری روحی نسبت به سایر فصول دارند. طبیعی هم به نظر می‌رسد چون شما با روزهای کوتاه تر و تاریکی بیشتری سر و کار دارید. برای بهتر شدن روحیه و مقابله با افسردگی در زمستان، آن هم زمانی که به دلیل هوای سرد نمی توانید از خانه بیرون بروید باید سعی کنید کارهایی انجام دهید که حس بهتری در شما ایجاد می کنند.

عادت های کوچکی که شاید فکر کنید تغییرات بزرگی در پی ندارد، اما می توانند خلق و خوی شما را بهبود دهند. مطمئنا با انجام آنها خوشحال تر خواهید بود.

برای شما: ۷ نشانه خستگی روحی روانی که باید جدی بگیرید!

بر اساس مطالعات انجام شده، برخی افراد دچار اختلال عاطفی فصلی می شوند – نوعی از افسردگی – که مربوط به تغییر فصول است. این نوع اختلال می تواند ناشی از کاهش نور خورشید باشد. برای برخی دیگر این اختلال عاطفی فصلی نیست که آنها را اذیت می کند، اما با این حال وضعیت روحی خوبی ندارند و احساس ناراحتی بیشتری دارند. اگر شما نیز از چنین وضعیتی رنج می برید به این 4 راهکار دقت کنید تا راه آسانی برای مقابله با افسردگی در زمستان پیدا کنید.

  1. مقابله با افسردگی در زمستان؛ افخنده و شوخی را فراموش نکنید

شاد باشید، زیرا این تنها کاری است که می توانید برای خوشحالی خود انجام دهید. فیلم های کمدی نگاه کنید. ساعاتی را به بازی و سرگرمی های فکری اختصاص دهید. حل معما، و پازل می تواند شما را از افکار منفی دور نگه دارند. کتاب بخوانید و موسیقی گوش کنید. این کارهای ساده به بهبود خلق و خوی شما کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: با شناخت نشانه‌های گس لایتینگ، دست سوء استفاده گران را کوتاه کنید!

  1. هر روز ورزش کنید

زنی که در خانه حرکات کششی یوگا انجام می دهد، حس شادی و سرزندگی بیشتری دارد. وقتی صحبت از احساس خوب می شود، ورزش نقش بسیار پررنگی دارد. دلیل ساده ای هم دارد، با ورزش جریان خون به مغز افزایش می یابد و ناخودآگاه تاثیر مثبتی بر خلق و خوی شما می گذارد.

این کاری است که می توانید در طول زمستان و در فضای داخل خانه انجام دهید. پس از آن چشم پوشی نکنید.

حتی 10 دقیقه ورزش در روز می تواند تاثیر مفیدی بر روحیه شما داشته باشد. برای مثال، می توانید یک برنامه ورزشی 10 دقیقه ای صبحگاهی برای خود برنامه ریزی کنید. سپس هر روز درست بعد از بیدار شدن از خواب، آن را انجام دهید.

فرقی نمی کند چه حرکاتی را انتخاب می کنید، اما برخی از تمرینات مناسب فضای خانه و اتاق خواب است که به تجهیزات تخصصی نیاز ندارند. مثلا دراز و نشست، اسکوات و خیلی حرکات دیگر مناسب هستند. حتی می توانید برای چند دقیقه و به اندازه یک آهنگ برقصید. در پایان از حس هیجانی که درون تان احساس می کنید، لذت خواهید برد.

از طرفی می توانید 10 دقیقه از صبح خود را به مدیتیشن اختصاص دهید. شاید هم بخواهید قبل از خواب برای آزاد شدن ذهن و فکرتان مدیتیشن کنید. اگر از اختلال عاطفی فصلی رنج می برید، حتی چند دقیقه کوتاه از نور خورشید لذت ببرید. بیرون بروید و زیر نور خورشید، قدم بزنید، این کار به سرزندگی شما کمک می کند. حتما شنیده اید که گرمای آفتاب زمستان لذت بخش است. قدم زدن زیر نور خورشید آن هم در روزهای سرد زمستان حس فوق العاده ای دارد که باید حتما تجربه اش کنید.

خواندنی: انگیزه تان را از دست داده اید؟ این ۸ نکته را بخوانید!

  1. مقابله با افسردگی در زمستان؛ تعامل اجتماعی داشته باشید

کار مهم دیگری که باید انجام دهید، تعامل اجتماعی است. دورهمی هایی را با دوستان و خانواده خود برنامه ریزی کنید. این که دور هم جمع شوید و از کنار هم بودن لذت ببرید،با این کار به شادابی روح خود کمک خواهید کرد.

این که برف می بارد و نمی توانید ساعات خوشی را در کافی شاپ مورد علاقه خود بگذرانید، مهم نیست. اگر حتی نمی توانید به خانه همدیگر بروید نیز مهم نیست. بیایید و کار را ساده تر کنید: به همدیگر تلفن کنید، تماس های گروهی بهترین نوع تعامل اجتماعی در چنین مواقع است. با هم چت کنید، تماس تصویری برقرار کنید و از هر اتفاق خوشی که شما را خوشحال می کند، با هم صحبت کنید.

برای شما: ۱۰ جالب ترین واقعیت ها درباره لبخند

  1. میان وعده های جدید را رژیم غذایی خود اضافه کنید

یافتن میان وعده های جدید می تواند به تغییر خلق و خوی شما کمک کند. می گویید چرا؟ پس این دلایل را به دقت مطالعه کنید: اول اینکه، داشتن یک رژیم غذایی متنوع و مغذی، به خودی خود، برای بهینه سازی سلامت روان مهم است. همچنین پیدا کردن یک میان وعده سالم در طول روز شما را سرگرم می کند. این که حتی برای یک ساعت به دنبال یافتن طعمی متفاوت برای غذای خود باشید، روح شما را وجد خواهد آورد. شما با این کار به خود اهمیت می دهید و همین امر باعث خوشحالی شما خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان