جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
1.3
(3)

بارداری سالم را هر مادری می‌خواهد! اگر در روزهای سرد و برفی همچنان به فکر سلامت خود و نوزاد خود هستید باید به برنامه غذایی خود توجه کنید. زیرا مهم ترین بخش بارداری رژیم غذایی است که برای رشد کودک اهمیت زیادی دارد. تغذیه زنان باردار در زمستان خیلی مهم‌تر از دیگر فصل‌هاست، زیرا در این فصل احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا بیشتر است.

اگر رژیم غذایی پر از مواد مغذی، پروتئین و چربی های سالم دارید، نگران چیزی نباشید. در غیر این صورت حتما برنامه غذایی خود را بازبینی کنید و مواد مغذی قید شده در این نوشتار را در آن بگنجانید. زمستان بهترین میوه ها و سبزیجات را دارد که سرشار از مواد مغذی هستند. از این رو برای داشتن بارداری سالم در زمستان دست‌تان حسابی باز است.

برای شما: زنان باردار بخوانند: ۷ ماده طبیعی فوق العاده برای رنگ کردن موها در بارداری!

1. ماهی چرب برای زنان باردار در زمستان

ماهی یک افزودنی خوب برای رژیم غذایی زنان باردار است، چه بخارپز باشد و چه کبابی. اسیدهای چرب امگا 3، یکی از مهم ترین مواد مغذی هستند که مزایای زیادی برای بدن مادر و جنین دارند. به طور کلی اسیدهای چرب امگا 3 نه تنها در ماهی های چرب، بلکه در هر غذای دریایی به وفور یافت می شود. این ماده به رشد مغز و چشم کودک شما کمک می کند. پس اصلا مصرف ماهی چرب را فراموش نکنید.

2. تغذیه زنان باردار در زمستان با حبوبات

عدس، نخود، لوبیا و سویا همگی بخشی از این گروه غذایی هستند و طیف گسترده ای از مواد غذایی خوشمزه را تشکیل می دهند. در دوران بارداری بدن به این مواد مغذی بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل باید حتما حبوبات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. حبوبات برای تغذیه زنان باردار در زمستان عالی است. این دسته از مواد غذایی منبع عالی فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم هستند. یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های گروه B برای دوران بارداری، اسید فولیک (ویتامین B9) است. این ویتامین در سه ماهه اول بارداری و حتی قبل از آن، هم برای شما و هم برای جنین ضرورت دارد. هرچند حذف فولات از غذا به تنهایی دشوار است. شما دست کم به 600 میکروگرم فولات در روز نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن پس از زایمان امکان پذیر است؛ با این ۸ راهکار!

3. نخود سبز برای زنان باردار

نخود سبز یکی دیگر از غذاهای مناسب زنان باردار در زمستان است که باید حتما مصرف کنند. این نوع نخود نیز منبع غنی از اسید فولیک است. در صورتی که می خواهید از نقص مادرزادی مغز و ستون فقرات جلوگیری کنید، وعده ای از غذای خود را به نخود سبز اختصاص دهید. مصرف نخود سبز همچنین منجر به تولید شیر با کیفیت برای نوزاد می‌شود.

4. برگ شنبلیله

در میان مواد غذایی متفاوتی که برای بهبود تغذیه زنان باردار در زمستان ترتیب می‌دهید، برگ شنبلیله را فراموش نکنید. برگ شنبلیله سالم ترین گیاه خوراکی است که می توانید در فصل سرما مصرف کنید.

این نوع سبزی منبع خوبی از آهن به حساب می‌آید و از کم خونی در دوران بارداری جلوگیری می‌کند. آهن باعث انتقال اکسیژن به سلول های بدن از جمله سلول های جنین در حال رشد می‌شود. برگ شنبلیله همچنین سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، پروتئین و ویتامین C است که برای بارداری سالم اهمیت زیادی دارند.

خواندنی: کارهای خطرناک در بارداری؛ ۱۰ اشتباه که می‌تواند سلامت جنین را به خطر بیندازد!

5. سیب زمینی شیرین

مصرف سیب زمینی شیرین برای بارداری مفید است. سیب زمینی شیرین منبع کربوهیدرات های پیچیده است که می‌توانند انرژی پایداری را برای بدن تامین کنند. همچنین اگر نگران افزایش قند خون‌تان هستید، از این ماده غذایی استفاده کنید. این نوع سیب زمینی سرشار از ویتامین A است که برای رشد جنین نقش مهمی دارد.

6. تغذیه زنان باردار در زمستان؛ گردو

مغزها، معمولا بهترین منبع فیبر هستند. گردو ویتامین E بدن را تامین می کند و منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این مغز پرفایده همچنین شما را از سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل زمستان دور نگه می دارد. علاوه بر این، گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به رشد مغز جنین کمک می کنند. از این رو مصرف یک مشت گردو در روزهای سرد زمستان برای زنان باردار بهترین گزینه است.

برای شما: فشار خون بالا در دوران بارداری؛ ۵ نکته مهم برای کاهش فشار خون بالا در بارداری

7. ماست

در دوران بارداری، زنان باید مقدار زیادی کلسیم دریافت کنند، زیرا برای رشد و تکامل جنین به آن نیاز دارند. ماست در واقع سرشار از کلسیم است و همچنین به قوی شدن استخوان‌ها کمک می‌کند.

از طرفی ماست به عنوان یک مسکن عمل می کند، زیرا دارای باکتری های مفیدی است که از ناراحتی معده و عفونت های قارچی جلوگیری می کنند. بنابراین، یک زن باردار باید در ماه‌های زمستان به طور مکرر ماست بخورد.

بیشتر بخوانید: 

نشانه های سلامت نوزاد؛ با این ۸ نکته نسبت به سلامت فرزندتان اطمینان بیابید

خوردن غذاهای تند در دوران بارداری؛ خطرات، نکات مهم و ایمنی بدن

بچه دار شدن؛ پیش از تصمیم برای بچه دار شدن به این ۹ سوال پاسخ دهید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان