فواید ماساژور پا

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۲۷, ۱۴۰۱ به روز رسانی : دی ۲۷, ۱۴۰۱
فواید ماساژور پا

بی شک شما هم تا کنون جمله معروف “پا قلب دوم است” را شنیده اید. اما آیا دلیل آن را می دانید؟ روشن است که این جمله به اهمیت مراقبت از پا، به عنوان یکی از اعضای مهم بدن اشاره دارد؛ اما چرا؟ در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با پاسخ این پرسش و همچنین روش های صحیح مراقبت از پا، از جمله ماساژ و فواید ماساژور پا آشنا کنیم.

 

چرا می گویند پا قلب دوم است؟

پاسخ به این پرسش مهم عموما از دو دیدگاه بررسی می شود. دیدگاه اول از منظر آناتومی پا می باشد. همانطور که می دانید، اندام های بدن از طریق خونی که بدون وقفه از سوی قلب به سمت آن ها پمپاژ می شود، تغذیه می شوند. نکته مهم و حیاتی در رابطه با خونی که در بدن گردش دارد این است که این خون هیچ گاه نباید حتی برای ثانیه ای دچار رکود و توقف شود. زیرا در این صورت خطر ایجاد لخته وجود دارد.

خونی که از قلب به سمت پاها پمپاژ می شود، برای بازگشت مجدد به سوی قلب باید رو به بالا و خلاف جاذبه زمین حرکت کند. حال بیایید بررسی کنیم چطور؟ بله اینجا اهمیت این عضو حیاتی و مراقبت از آن روشن می شود!

در کف پا و طول ساق پا عضلات متعددی وجود دارد. این عضلات در نقش تلمبه هایی از جنس ماهیچه با انقباض خود این خون را به سمت قلب و رو به بالا حرکت می دهند. از سوی دیگر این عضلات دارای دریچه هایی (دریچه های لانه کبوتری) هستند که به سمت قلب یک طرفه می باشند. در صورتی که این دریچه ها عملکرد سالمی داشته باشند، مانع از بازگشت و تجمع خون در قسمت های تحتانی پا می شوند.

مزایای استفاده از ماساژور پا

یکی از بیماری هایی که می تواند درصورت عدم عملکرد صحیح این سیستم ایجاد شود، واریس است. شما با آگاهی از فواید ماساژور پا و استفاده صحیح از آن می توانید از خود در برابر انواع این بیماری ها مراقبت کنید.

دیدگاه دوم که جدا از آناتومی پا بررسی می شود، بحث شریان های انرژی و چاکراهای فراوان و مهمی می باشد که در ناحیه پا، خصوصا کف پا قرار دارند. یکی از روش های به جریان انداختن انرژی ها و پاکسازی این چاکراها، فعالیت هایی از قبیل ماساژ کف پا و راه رفتن با پای برهنه به روی زمین یا چمن می باشد. پس بهبود وضعیت چاکراها یکی دیگر از فواید ماساژور پا می باشد.

ماساژور پا چیست؟

همه ما روزانه به دلیل مشغله های زیاد، استفاده از کفش های غیر استاندارد و داشتن مشاغلی که باعث می شود به صورت طولانی مدت بخواهیم سرپا بایستیم، فشار زیادی به سیستم عضلانی و استخوانی پاهایمان وارد می کنیم.

ماساژورهای پا وسایلی هستند که با استفاده از سیستم های غلتکی و کیسه های هوا با ایجاد فشارهای قابل تنظیم سطحی و عمقی به لایه های مختلف پا، به ماساژ این عضو مهم و حیاتی می پردازند.

در بازار انواع زیادی از ماساژور پای برقی با برندهای مختلف وجود دارد. شما می توانید با آگاه شدن از فواید ماساژور پا، با در نظر گرفتن کارایی و بودجه مورد نظرتان آن ها را تهیه کنید. هر کدام از این ماساژورها می توانند ناحیه متفاوتی را پوشش دهند. به عنوان مثال بعضی از انواع ماساژوهای دستی یا برقی شبیه به غلتک هایی هستند که کف پا را ماساژ می دهند. بعضی دیگر عضلات مچ و ساق پا را هدف قرار می دهند و بعضی دیگر کل پا را به صورت کامل تا مفصل زانو پوشش می دهند.

انواع ماساژور پا

تاثیرات ماساژور پا

از مهم ترین اثرات و فواید ماساژور پا می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ماساژور پا با بهبود خون رسانی به عضلات، باعث رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات این ناحیه می شود. همچنین این امر باعث می شود تا عضلات پا و دریچه های آن ها با عملکرد بهتری خون تجمع یافته را به سمت قلب بازگردانند.
  • ماساژور پا با رفع تجمع خون در پاها، باعث کاهش درد و ایجاد آرامش در این ناحیه می شود.
  • ماساژ پا با به جریان انداختن انرژی های مسدود شده در چاکراهای کف پا باعث ایجاد تاثیراتی باور نکردنی همچون رفع استرس، تعادل و هماهنگی در کلیه سیستم های بدن از جمله چشم، گوش و سینوس ها، تقویت سیستم ایمنی، بهبود کیفیت خواب، کنترل فشار خون و… می شود. جالب است بدانید که یکی از شاخه های طب سنتی چینی که طب فشاری نامیده می شود، با ایجاد فشار در مسیر همین شریان های انرژی که در قسمت های مختلف از جمله کف پاها قرار دارد، به درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری های مهلک می پردازد.
  • یکی دیگر از فواید ماساژور پا این است که با ایجاد اثرات ترمیمی در بافت ها و سلول های آسیب دیده به رفع مواردی چون میخچه، پینه پا، التهاب کف پا و موارد مشابه کمک می کند.

دلایل مهم برای خرید ماساژور پا

شما می توانید برای بهره مندی از فواید ماساژور پا، عمل ماساژ دادن را به صورت دستی نیز انجام دهید؛ اما توجه داشته باید که این امر نیازمند صرف مقدار زیادی وقت و انرژی و همچنین کسب مهارت در این زمینه است. این در حالی است که با صرف هزینه ای معقول می توانید یک دستگاه ماساژور پا تهیه کنید. به این ترتیب خودتان و سایر افراد خانواده تان می توانید از فواید بی شمار آن به راحتی بهره مند شوید.

همه ما می دانیم که سبک زندگی پرمشغله امروزه، ما را در شرایطی قرار داده که مجبور هستیم به مقدار بیشتری کار و مقدار کمتری استراحت بپردازیم. اما نکته مهمی که نباید در میان این مشغله ها از یادمان برود، سلامتی ارزشمندمان است.

فروشگاه مستر رست یکی از برترین فروشگاه ها در زمینه فروش انواع دستگاه های ماساژور، از جمله ماساژور پا میباشد، شما میتوانید به منظور داشتن خریدی مطمئن و با کیفیت از وبسایت این مجموعه بازدید نمایید و یا خرید خود را از 3 شعبه اصلی فروشگاه مستر رست در تهران و قزوین انجام دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *