6 روش فوق العاده برای کنار آمدن با رییسی که مدیریت ذره بینی دارد!

سر و کله زدن با رییسی که مدیریت ذره بینی دارد

در اکثر دفاتر یک رئیس یا مدیر وجود دارد که سعی می کند عملکرد تیم را به شدت زیر ذره بین قرار دهد. در این نوشتار ما نمی گوییم که با یک مدیر چگونه باید رفتار کند. بلکه از نحوه برخورد و سر و کله زدن با رییسی که مدیریت ذره بینی دارد، حرف می زنیم.

می دانیم که گاهی ساعت‌ها مجبورید نگاه های خیره و ذره بینی رئیس خود را تحمل کنید تا کار به پایان برسد. اما در این مطلب به شما چند روش امتحان شده را معرفی می کنیم که باعث می شود با رفتاری مثبت از سر و کله زدن با چنین رییسی در امان بمانید!

مطلب مرتبط: ۶ عبارت از زبان مدیران که انگیزه کارمندان را به نابودی می‌کشاند!

1. از رییس خود بپرسید، دوست دارد چطور کار کنید

منتظر نمانید تا ببینید خواسته رئیس شما چیست. بلکه با کمی زیرکی مستقیم از او در مورد هدفش بپرسید. با پرسیدن هدف و منظور او هم شما راحت می شوید و هم او دیگر برای پایان کار استرس و نگرانی نخواهد داشت.

2. دیدگاه رئیس‌تان را درک کنید

دانستن دیدگاه رئیسی که مدیریت ذره بینی دارد، قدم بعدی است. به رفتار خود نیز دقت کنید، زیرا گاهی او این کار را انجام می‌دهد چون رفتار شما یا تیم چنین چیزی را ایجاب کرده است.

لینک مرتبط: رهبران اثرگذار چه ویژگی هایی دارند؟

3. اگر از چنین رفتاری خسته شده اید حتما با او صحبت کنید

به جای این که رفتارهای ذره بینی مدیر خود را ببینید و دم نزنید، و نسبت به او احساس تنفر کنید، به  او بگویید که چقدر از رفتارش خسته شده اید. البته نباید بگویید که رفتار او اذیتتان می کند، زیرا حتما از خود دفاع خواهد کرد. بلکه با او صحبت کنید و یک راه حل پیدا کنید.

4. برای سر و کله زدن با رییسی که مدیریت ذره بینی دارد، علت اصلی را پیدا کنید

گاهی اوقات این تیم نیست که باعث چنین رفتاری می شود. بلکه خود رئیس با کارمند خود رفتارهای نادرست و نامناسبی دارد. در اکثر فضاهای کاری این رئیس است که فضای دلخوری را ایجاد می کند. البته ممکن است تجربه‌های گذشته، باعث شود که مدیرتان نتواند به کارمندان خود اعتماد کند. بنابراین بهتر است قبل از احساس تنفر از رئیس خود، علت اصلی را بدانید.

پیشنهاد می شود بخوانید: ۶ قانون بهره وری ایلان ماسک که هر کسب و کاری را دگرگون می کند

5. فضایی بر پایه اعتماد ایجاد کنید

ایجاد اعتماد، زمان می برد. تصمیمات و وعده‌های شما باید باعث ایجاد اعتماد شود. باید طوری رفتار کنید که مدیر به شما ایمان بیاورد. این اعتماد نیز زمانی به وجود می آید که کارها و مسئولیت های خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهید. با ایجاد اعتماد، انجام درست کارها و هماهنگی خوب تیم، می توانید خیلی راحت با رئیس تان کنار بیایید.

6. برای کار اضافه آماده باشید

اگر می‌خواهید از مدیریت ذره بینی رئیس خود نجات پیدا کنید و اوضاع بهتر شود آماده هر اتفاقی باشید. گاهی اوقات با این که کار خود را تمام کرده اید، رئیس مسئولیت جدیدی به شما می دهد. در چنین مواقعی عصبانی نشوید یا شکایت نکنید، بلکه سعی کنید با صبر بیشتری آن کار را نیز تمام کنید. به این فکر کنید که او نیز چنین مسئولیت هایی داشته و حالا به مدیریت و ریاست سازمان رسیده است. پس چرا شما هم این مسیر را طی نکنید؟ بی حوصله نشوید، بلکه منطقی رفتار کنید و خیلی مرتب کار خود را به پایان برسانید. با این کار از سر و کله زدن با رییسی که مدیریت ذره بینی دارد، خلاص خواهید شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *