جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
3.2
(29)

اگر رابطه شما بر اساس دروغ بنا شده باشد، هرگز پابرجا نخواهد ماند. یک همسر دروغگو می‌تواند زندگی شما را از بین برد، به خصوص اگر قبلا هم فریب او را خورده باشید. داشتن رابطه با یک فرد سمی چالش برانگیز است، زیرا نمی توانید هرگز به او اعتماد کنید. وقتی متوجه می‌شوید که با فردی نادرست در رابطه هستید، باید از خودتان مراقبت کنید. شاید بخواهید چند دروغ کوچک را نادیده بگیرید امادر نهایت باید چاره‌ای پیدا کنید. در این مطلب نحوه رفتار با یک همسر دروغگو را خواهیم دید. با ما همراه باشید!

لینک مرتبط: ۶ مهمترین نشانه‌ های عشق واقعی و دروغین مردان در یک رابطه عاطفی

10 راه برای برخورد با شریک عاطفی دروغگو

اگر با همسری زندگی می کنید که مدام در حال دروغگویی است، باید حتما راه حلی پیدا کنید. هر چه بیشتر به طرف مقابل خود اجازه دروغگویی بدهید، وضعیت را بدتر می کنید. شما سزاوار زندگی بهتر هستید.

1. نحوه رفتار با یک همسر دروغگو: به او بگویید که می دانید دروغ می گوید

اگر احساس می کنید همسرتان در حال دروغگویی است. حتی اگر دروغ خیلی کوچک و برای موضوعی کاملا پیش پا افتاده باشد، باید به او بگویید که می دانید دروغ می‌گوید. وقتی به کسی اجازه می‌دهید به شما دروغ بگوید و از خودتان دفاع نکنید. به او این پیام را ارسال می کنید که با فریب و دروغگویی هیچ مشکلی ندارید. هر بار که آن ها به شما دروغ می گویند و شما همچنان بدون هیچ واکنشی گوش می کنید، بیشتر او را ترغیب به دروغ گفتن می کنید.

در این مطلب: دروغ در رابطه؛ ۸ اثر مخرب دروغگویی در زندگی زناشویی

2. این فریب و دروغ چه هزینه ای برای شما داشته است

آیا دروغی که می شنوید مربوط به شماست یا به خاطر کار دیگری دروغ می گویند؟ به عنوان مثال، آیا آنها برای این که دچار مشکل نشوند دروغ می گویند یا برای پنهان کردن خیانتی که نسبت به شما داشته اند؟ هر دروغی هزینه ای دارد و گاهی حتی باعث از بین رفتن ارزش هایی می شود که به آنها پایبند هستید.

اگر این دروغ‌ها مستقیم بر شما تاثیر می گذارند، باید راه حلی پیدا کنید. منطق پشت رفتارهای او را پیدا کنید تا تصمیم درستی بگیرید.

نحوه رفتار با یک همسر دروغگو

3. در نحوه رفتار با یک همسر دروغگو، خوب فکر کنید

فرد دروغگو می خواهد شما را عصبانی کند. می خواهد شما را عصبانی و حتی سرزنش کند. با این کار می تواند دروغ خود را پنهان نگهدارد. پس وقتی با همسر خود صحبت می کنید، سعی کنید در کمال آرامش بمانید و هرگز عصبانی نشوید. این بهترین راهکار برای رفتار با یک همسر دروغگو است.

مطلب مرتبط: چگونه گرما و علاقه را به رابطه برگردانیم؟

4. بر اقدامات نادرست فعلی تمرکز کنید، نه بر گذشته

وقتی با همسر دروغگو سروکار دارید، باید فقط روی کارهایی که انجام می دهد، تمرکز کنید. سعی نکنید اشتباهات گذشته او را که سالها پیش اتفاق افتاده، بازگو کنید. مهم نیست که چقدر احساس می کنید چنین رفتاری حق اوست. سعی کنید کمتر او را محکوم کنید.

اگر دلیل چنین رفتارهایی را پیدا کنید، بهتر می توانید قدم بعدی را بردارید. اکثر مردم برای مهم جلوه دادن خود و مخفی کردن اشتباهات‌شان دروغ می گویند.

بعد برای دروغ قبلی خود دروغ می گویند تا اشتباه قبل خود را پنهان کنند. آن ها انگیزه ای جز دروغ گفتن در مورد هر چیزی ندارند و حتی از روی عادت همچنان به دروغ گفتن ادامه می دهند.

5. با همسر دروغگو رک و راست باشید

برخورد با یک شریک زندگی سمی آسان نیست، بنابراین باید حتما با او رک و راست صحبت کنید. از این موضوع چشم پوشی نکنید و سعی در پنهان کردن چیزی نداشته باشید. اگر سوالی دارید حتما از او بپرسید و بگویید چه احساسی دارید. در رفتار با همسر دروغگو باید رک باشید.

بیشتر بخوانید: تست تشخیص دروغگو: آیا می توانید در ۵ ثانیه دروغگو را تشخیص دهید؟

6. به او اجازه ندهید که موضوع را بی اهمیت و کوچک نشان دهد

اگر برای دروغی که می شنوید شاکی شوید و از او حساب بپرسید ممکن است شریک عاطفی شما به طور خودکار حالت دفاعی بگیرد. یک فرد دروغگو برای پنهان کردن یک دروغ به سراغ دروغ دیگر می رود.

هرچه او موضوع را بی اهمیت و کوچک جلوه دهد و سعی کند به آسانی از آن عبور کند، شما ناخودآگاه فکر می کنید که راست می گوید. بنابراین به هیج عنوان از دروغی که می شنوید ساده عبور نکنید.

7. واکنش او را پیش بینی کنید، آیا او پشیمان است؟

همسر دروغگو برای خلاص شدن از یک دروغ به دروغ دیگر متوسل می شود. این که شما قبول می کنید یا نه به خودتان بستگی دارد. اگر سعی کنید از یک رابطه نادرست دست بردارید باید به او بفهمانید که می دانید دروغ می گوید. اگر شریک عاطفی شما به کار اشتباه خود اعتراف کند و برای جبران تلاش کند. خیلی متفاوت از همسری است که در صورت مواجهه با آن به دروغ گفتن ادامه می دهد.

مردان بد برای رابطه

مطلب مرتبط: ۹ نشانه هایی از یک رابطه سمی که همه باید بدانند

8. از یک دوست یا مشاور کمک بخواهید

همسری که اغلب دروغ بگوید و استاد فریبکاری باشد، قطعا باعث سردرگمی شما می شود. اگر احساس می کنید نیاز به کمک دارید، به یک روانشناس مراجعه کنید. نگاه فرد بی طرف از بیرون به رابطه شما می تواند به ترمیم و پیدا کردن راه حل موثر باشد. اگر یک شریک دروغگو دائما باعث اذیت شما می شود، حتما از یک مشاور کمک بگیرید.

9. در مقابله با یک همسر دروغگو، به قلب خود اعتماد کنید

شما غرایز درونی ای دارید که می تواند در مسیر زندگی به شما کمک کنند. باید یاد بگیرید که به این غرایز اعتماد کنید، تا در مسیر درست قرار بگیرید. اگر چیزی درست نباشد، اغلب احساسش خواهید کرد.

حتما این تجربه را داشته اید که در حین صحبت او حس کنید دارد به شما دروغ می گوید. همین احساس از غریزه شما سرچشمه می گیرد و اکثر اوقات هم درست است. پس به ندای قلب خود گوش کنید.

لینک مرتبط: ۵ زمانی که باید از یک رابطه دست بردارید!

10. در نحوه رفتار با یک همسر دروغگو، خودتان را مورد سرزنش قرار ندهید

اگر شریک عاطفی شما دروغ گفته باشد، سعی می کند تقصیر را به گردن شما بی اندازد. این طبیعی است، وقتی فردی اشتباهی می کند، سعی در مقصر دانستن کسی دیگر می کند. یک فرد پشیمان به اشتباهات خود اعتراف و در نهايت عذرخواهی می کند.

اگر همسرتان برای رابطه ارزش قائل باشد، مایل به مشاوره گرفتن خواهد بود تا مشکل را هر چه زودتر حل کند. اما اگر کسی تقصیر را به گردن شما انداخت، باید بدانید با فرد نادرستی رو به رو هستید که ارزش ادامه دادن رابطه را ندارد.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 29

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان