یافته‌های یک مطالعه جدید: غذاهای فرآوری شده باعث سرطان روده بزرگ در مردان می شود!

سرطان روده بزرگ در مردان

غذاهای فرآوری شده می توانند باعث ایجاد بیماری های زیادی در مردان شوند، از جمله سرطان روده بزرگ. متاسفانه، اکثر افراد در سراسر جهان هر روز از این غذاها مصرف می کنند زیرا راحت و آسان آماده می شوند. اما در نهایت بهای سنگینی برای سلامت خود می پردازند. مصرف غذاهای آماده پیروی از عادات غذایی سالم را دشوار می کند. با این حال محققان دانشگاه تافتس و دانشگاه هاروارد امیدوارند یافته های آن ها بتواند مردم را به خوردن غذاهای مغذی تر تشویق کند. مطالعه آنها ارتباط قوی بین مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده و افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در مردان را نشان داده است.

لینک مرتبط: ۱۶ درمان خانگی برای پاکسازی روده بزرگ + راهکارها و عوارض جانبی

افزایش ریسک سرطان روده بزرگ با مصرف غذاهای فرآوری شده

تیم تحقیقاتی این مطالعه دریافتند مردانی که به طور مکرر غذاهای فرآوری شده زیاد مصرف می کنند، 29 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند. با این حال این نتیجه برای زنان یکسان نیست. سرطان کولورکتال جزء سرطان هایی است که تا حدی به مصرف غذاهای فرآوری شده مربوط می شود.

بر اساس این مطالعه آنها با این فکر که سرطان کولورکتال یا روده بزرگ می‌تواند در مقایسه با سایر انواع سرطان، بیشترین تاثیر را از رژیم غذایی داشته باشد، تحقیق خود را شروع کرده بودند. گوشت های فرآوری شده، که بیشتر آنها در دسته غذاهای فوق فرآوری شده قرار می گیرند. یک عامل خطر قوی برای سرطان روده بزرگ هستند. غذاهای فوق فرآوری شده همچنین دارای قندهای افزوده بالا و فیبر کم هستند. ویژگی که به افزایش وزن و چاقی کمک می کند. چاقی نیز یک عامل خطر ثابت برای سرطان روده بزرگ است.

مطلب مرتبط: سم زدایی روده بزرگ با ۱۵ راهکار موثر خانگی

غذای فرآوری شده چگونه می‌تواند منجر به سرطان روده بزرگ شود؟

تجزیه و تحلیل ها در این تحقیق نشان داد که مردان و زنان غذاهای فرآوری شده را به طور متفاوت مصرف می کنند که منجر به تغییرات در خطر بالقوه سرطان می شود. در میان 206000 داوطلبی که به مدت بیش از 25 سال تحت بررسی قرار داشتند. این تیم 1294 مورد سرطان روده بزرگ را در مردان و 1922 مورد را در زنان ثبت کرد.

این تیم دریافتند که قوی‌ترین ارتباط بین سرطان روده بزرگ و غذاهای فرآوری شده در مردان وجود دارد. همچنین این محصولات شامل برخی از گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و ژامبون هستند.

از طرفی مصرف بیشتر قند، مانند نوشابه، نوشیدنی‌های میوه‌ای و نوشیدنی‌های حاوی شیر، منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در مردان می‌شود.

لینک مرتبط: ۶ نشانه خاموش سرطان روده بزرگ که هرگز نباید نادیده بگیرید!

بر اساس نتیجه این تحقیق غذاهای فوق فرآوری شده بر خطر سرطان روده بزرگ در زنان تاثیری ندارد.

کلام پایانی

در حالی که غذاهای فوق فرآوری شده معمولا به رژیم غذایی بی کیفیت اشاره می کنند. سایر عوامل مرتبط با این غذاها خطر سرطان را افزایش می دهند. به عنوان مثال، افزودنی‌های غذایی می توانند بر میکروبیوم روده تاثیر منفی بگذارند و منجر به التهاب مزمن شوند. فراموش نکنید که محصولات جانبی حاصل از فرآوری مواد غذایی می‌توانند باعث رشد سرطان شوند.

به طور کلی پزشکان هماره توصیه می‌کنند در انتخاب مواد غذایی دقت به خرج دهید. تا جایی که امان دارد از غذاهای فراوری شده دور کنید. مواد غذایی طبیعی و همچنین غذاهایی که در منزل تهیه می‌شوند، بهترین گزینه برای برنامه غذایی هر فردی هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *