جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.7
(3)

ما در دنیای بزرگی زندگی می ‌کنیم، با فرهنگ‌ها و عادت‌ های بی‌شماری که ممکن است با شنیدن آن کمی تعجب کنید. اما اگر می خواهید در مورد این عادات عجیب کشورهای دنیا بدانید با ما در این مطلب همراه باشید.

1. عادات عجیب کشورهای دنیا، عجیب مردم ژاپن، سلامتی با دوش آب گرم

مردم ژاپن معمولا زندگی طولانی ‌تر و سالم‌ تری دارند. بر اساس تحقیقات انجام شده تنها دلیل طول عمر آن ها عادت به حمام آب گرم است. ژاپن خانه چشمه های آب گرم طبیعی است. چشمه‌های معدنی زیادی در این کشور وجود دارند که افراد از آب گرم آن ها برای حمام استفاده می کنند.

همچنین آن هایی که در این مناطق زندگی نمی کنند نیز با آب گرم دوش می گیرند. کارشناسان بر این باوراند که حمام آب گرم به بهبود گردش خون و سلامت کلی بدن کمک می کند.

مطلب مرتبط: با ۱۳ نماد زیبایی غیرمعمول در کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید!

2. آسیایی ها کفش های بیرون را در خانه نمی پوشند

در بیشتر کشورهای آسیایی مانند هند، ژاپن و حتی برخی از کشورهای اروپایی مانند هلند، کفش های که خارج از خانه به پا می شوند، همان جا بیرون از در نیز گذاشته می شوند. زیرا آن ها فکر می کنند میکروب ها و کثیفی های بیرون را نباید وارد خانه کرد. به خصوص وقتی کودکان یا حتی حیوانات خانگی می توانند به راحتی در معرض عفونت قرار بگیرند. شاید مانند یک عادت باشد، اما علم نیز ثابت کرده که نباید از کفش های بیرون در خانه استفاده کرد. آسیایی ها جایی برای نگه داشتن کفش های خود دارند.

3. در هند ماست را به صورت ساده یا با مرزه می خورند

بیشتر مردم جهان ماست شیرین را با طعم های مختلف میوه ای و قندی دوست دارند. در حالی که مصرف بیش از حد شکر اساسا یک عادت ناسالم تلقی می شود. به همین دلیل سعی کنید ماست ساده یا یونانی را همان طور ساده یا با مرزه میل کنید.

به عنوان مثال در هند و سایر کشورهای جنوب آسیا، ماست را به یک غذای جانبی خوش طعم به نام راییتا تبدیل می کنند. ماست را با کمی آب رقیق کرده و با نمک و سایر ادویه ها مخلوط می کنند. می‌ توانید خیار، گوجه‌فرنگی و پیاز ریز خرد شده به آن اضافه کنید و از مزه آن لذت ببرید.

4. عادات عجیب کشورهای دنیا، ایتالیایی ها به سن اهمیت نمی دهند

حتما در گردهمایی های زیادی شرکت کرده اید که اختلاف سنی و حتی جنسیتی برایشان مهم است. معمولا در اکثر محیط‌های رسمی میزهای مخصوص کودکان و فضای مخصوص آن ها وجود دارد. اما ایتالیایی‌ها تمایل دارند متفاوت از دیگران عمل کنند. در فرهنگ ایتالیایی، در گردهمایی ها و جشن ها به سن اهمیت نمی دهند و همه می توانند کنار یکدیگر وقت بگذرانند.

لینک مرتبط: ۷ قانون عجیب مدارس ژاپنی که مطمئنا شما را شگفت زده می کند!

5. خانه تکانی آسیایی ها برای استقبال از سال نو

مسلما وقتی همه چیز خیلی نامرتب می شود، همه کلافه می شویم و سعی می کنیم هرچه زودتر همه چیز را مرتب کنیم. اما در ژاپن، تمرینی به نام «اوسوجی» وجود دارد، خانه تکانی سالانه خانه برای استقبال از سال نو. آن ها همه ی نقاط خانه را تمیز می کنند، زیرا به این باورند اند که با این کار از سال نو استقبال می کنند.

باید گفت چنین رویه مشابهی در هند، در طول جشنواره دیوالی اتفاق می ‌افتد، جشنی که خانه‌ها را برای این جشن آماده می کنند. یا در ایران و افغانستان و دیگر کشورهای آسیایی.

6. آسیایی ها به چای کاغذ توالت از آب استفاده می کنند

جنگ بین استفاده از کاغذ و آب در مورد توالت همچنان ادامه دارد. اما کارشناسان می گویند که استفاده از آب و شیر آب در توالت برای سلامتی مفید است. شما شیر آب را در توالت اکثر آسیایی ها و جنوب اروپا مشاهده خواهید کرد. استفاده از آب در توالت می تواند به بهداشت بهتر نسبت به کاغذ کمک کند. هرچند همیشه می توانید بعد از آن از کاغذ برای جذب رطوبت استفاده کنید. به علاوه، کاغذ استفاده کمتر از کاغذ برای محیط زیست بهتر است.

مطلب مرتبط: سلفی باید بخشی از برنامه روزمره شما باشد؛ به ۵ دلیل!

7. عرب ها به ناهارهای سبک از عادات عجیب کشورهای دنیا

یک ناهار سنگین اغلب منجر به بی‌ حالی بعد از ناهار می ‌شود، که می ‌تواند برای تمرکز در محل کار آزار دهنده باشد. به خصوص اگر از قبل احساس کسالت داشته باشید. یک سبک زندگی پرمشغله همچنین می‌ تواند به معنای خوردن ناهاری مانند فست فود باشد که به اضافه وزن و به خطر انداختن سلامتی تان منجر شود.

مردم خاورمیانه اغلب ناهاری سرشار از پروتئین با گوشت دودی، نخود و لوبیا است که در کنار نان های سبوس دار و همچنین سالاد آن را نوش جان می کنند. در حالی که با توجه به دمای بالا در خاورمیانه، یک ناهار سبک خیلی به سرحال ماندن کمک می کند. از طرفی قهوه بعد از ناهار هر سلول مغزی در حال چرت زدن را بیدار می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان