جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3
(33)

حسادت نکردن به کسانی که موهای بلند و زیبا دارند سخت است. چنین موهایی چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره خواهد کرد! متاسفانه موهای وز، نامنظم و کدر در بین زنان در سراسر جهان بسیار معمول است. با این حال، اکثر زنان نمی دانند که این مشکل را می‌توان برطرف کرد. موهای شما نیز می‌تواند با دنبال کردن یک روتین صحیح مراقبت از مو ابریشمی، نرم و بلند باشد. در این مطلب راز داشتن موهای بلند و ابریشمی را خواهید دید، 6 ماده‌ای که روی موها معجزه می‌کنند! با ما همراه باشید.

لینک مرتبط: ۴ روغن که برای موهای خشک و کدر معجزه می‌کنند!

1. آلوئه ورا

مواد لازم:

برگ آلوئه ورا

2 قاشق غذاخوری آب

بطری اسپری

دستورالعمل:

یک برگ آلوئه ورا را برش دهید، دو قاشق غذاخوری ژل از داخل بردارید و به دو قاشق آب اضافه کنید. سپس مخلوط را داخل بطری اسپری بریزید و خوب تکان دهید. پس از شستن و خشک شدن موها محلول را روی آنها اسپری کنید و بگذارید بماند. از این روش 3 تا 4 بار در هفته استفاده کنید.

مطلب مرتبط: نحوه شستن درست موها؛ ترفند های مفید و مهم برای نگهداری از موهای شما

آلوئه ورا منبع فراوانی از آنزیم های پروتئولیتیک است که سلول های آسیب دیده موجود در پوست سر را ترمیم می کند. این ترکیب فولیکول های مو را بهبود بخشیده و رشد آن را تقویت می کند. رطوبت موجود در این ماده به آبرسانی موها و حفظ حالت طبیعی مو در طول روز کمک می کند. از طرفی مو را نرم کرده و برای از بین بردن موخوره موثر است.

2. ماساژ روغن داغ با روغن نارگیل/روغن زیتون

مواد لازم:

2-3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل/روغن زیتون

دستورالعمل:

2 تا 3 قاشق غذاخوری (بسته به طول موهایتان) از روغن زیتون یا نارگیل را درون کاسه ای برای چند ثانیه کوتاه حرارت دهید تا گرم شود. روغن گرم را روی پوست سر ماساژ دهید و سپس روی تارهای مو بکشید. حدود 15 دقیقه پوست سرتان را ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه دیگر بماند. در طول این 30 دقیقه موهای خود را با حوله داغ بپوشانید.

پیشنهاد می شود بخوانید: مراقبت از مو در زمستان: ۱۲ نکته مهم که باید رعایت کنید!

در نهايت موها را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید و روی آن نرم کننده بزنید. از این روش 2 بار در هفته استفاده کنید.

داشتن موهای بلند

3. کشک برای داستن موهای بلند و ابریشمی

مواد لازم:

کشک 1 فنجان

2 قاشق غذاخوری پودر آملا

دستورالعمل:

این دو ماده را با هم ترکیب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. سپس مخلوط را روی پوست سر و موهای خود بمالید. هنگامی که موها کاملا آغشته به مواد شد، 30 دقیقه صبر کنید. در آخر موها را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید و نرم کننده بزنید. این روش را 1 تا 2 بار در هفته استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ریزش مو در نوجوانی؛ دلایل بروز این مشکل و راهکارهای رفع آن

کشک حاوی ویتامین های B5 و D است که برای سلامت مو ضروري دارند. این ترکیب به تقویت ساقه موهای شما از داخل کمک کرده و در عین حال با مشکلاتی مانند شوره سر نیز مبارزه می کند. آملا موجود در این ماسک به تقویت ویتامین C پوست سر کمک می کند و رشد مو را بهبود می‌دهد.

4. تخم مرغ برای افزایش رشد مو

مواد لازم:

1 عدد تخم مرغ کامل

و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری عسل

کلاه یا حوله

دستورالعمل:

مواد را با همزن بزنید تا کاملا ترکیب شوند. سپس مخلوط را روی پوست سر ماساژ دهید و 30 دقیقه صبر کنید. در این مدت یا با حوله یا کلاه موها را بپوشانید. در آخر با آب خنک و شامپوی ملایم بدون سولفات موها را بشویید و از نرم کننده استفاده کنید. برای تاثیر بیشتر این ترکیب 1 تا 2 بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

پیشنهاد می شود بیشتر بخوانید: مدت زمان نگهداری تخم مرغ آپ پز چقدر است؟

تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است که به تغذیه و درخشندگی موهای شما کمک می کند. در عین حال بافت موها را بهبود می بخشد و برای ترمیم موهای آسیب دیده موثر است. با تخم مرغ می توانید موهای درخشانی داشته باشید. استفاده منظم از این ماسک مو تقویت و رشد سریع موها را به دنبال شواهد داشت.

راز داشتن موهای بلند و ابریشمی

5. دانه شنبلیله

مواد لازم:

¼ فنجان دانه شنبلیله

دستورالعمل:

دانه شنبلیله برای رشد مو معجزه می‌کند. این دانه‌های قدرتمند را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. صبح بعد آنها را در مخلوط کن بریزید و مقداری از آب را نیز اضافه کنید تا مخلوطی یکدست به دست بیاید. این خمیر را روی پوست سر و موها بمالید. بگذارید خمیر شنبلیله حدود 30 دقیقه روی موهایتان بماند. در آخر نیز موها را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

لینک مرتبط: فواید برگ شنبلیله؛ ۱۵ مزیت فوق العاده شنبلیله + عوارض جانبی آن

دانه های شنبلیله سرشار از پروتئین، آهن، ویتامین C، پتاسیم و لسیتین هستند. این مواد مغذی ضروری مو برای جلوگیری از ریزش مو، شوره سر، آسیب دیدگی و سفیدی مو موثر هستند. همچنین به ضخیم شدن و استحکام ریشه مو کمک می کنند.

6. آب پیاز راز داشتن موهای بلند و ابریشمی

مواد لازم:

آب یک پیاز بزرگ

3-4 قطره اسانس اسطوخودوس

دستورالعمل:

مواد را با هم مخلوط کنید. سپس این محلول را روی پوست سر بمالید و به آرامی با نوک انگشتان ماساژ دهید. اجازه دهید آب پیاز حدود 10-15 دقیقه روی پوست سر بماند. در آخر موها را با یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید. از این روش 2 بار در هفته استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۱۲ فایده آب پیاز را برای مو، پوست و سلامتی بدن شما

آب پیاز به مهار ریزش مو، تقویت رشد مو و همچنین رشد مجدد مو کمک می کند. زیرا مقدار گوگرد موجود در آن تاثیر خوبی بر تقویت گردش خون دارد و به تغذیه بهتر مو کمک می کند. این ماده همچنین منبعی غنی از مواد مغذی مانند بیوتین، منگنز، فلاونوئیدها، ویتامین C، فسفر، اسید فولیک و مس است که همگی برای بازیابی سلامت و درخشندگی موها مفید هستند.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 33

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان