حفظ سلامتی در زمستان؛ این 7 نکته را دنبال کنید و سالم بمانید!

توسطفاطمه عزیزی

دی ۱۹, ۱۴۰۱ به روز رسانی : دی ۲۲, ۱۴۰۱ , ,
حفظ سلامتی در زمستان

صرف نظر از این که به دنبال گرما و آفتاب در روزهای سرد زمستان هستید اما حفظ عادات غذایی سالم و 30 دقیقه ورزش بدنی در این فصل خیلی مهم است. در این مطلب از مطالب سبک زندگی خبرنامه می توانید با 7 نکته مهم برای حفظ سلامتی بدن در زمستان آشنا شوید.

مطلب مرتبط: خواص میوه ها و سبزیجات را بر اساس رنگ شان بشناسید!

1. از سبزیجات و میوه های فصل زمستان مصرف کنید

پرتقال، گریپ فروت و کیوی از جمله میوه های خوشمزه فصل زمستان هستند. اگر قبلا به این نکته توجه نکرده اید، حالا که می دانید باید انواع میوه ها و سبزیجات فصل زمستان را به لیست رژیم غذایی خود اضافه کنید. سعی کنید میوه را در وعده غذایی صبحگاهی خود مصرف کنید. همچنین باید سبزیجات این فصل را به وعده‌های غذایی اصلی خود اضافه کنید. سبزیجات فصل زمستان مانند کلم بروکلی، هویج و گل کلم برای سلامت بدن و تقویت ایمنی بدن شما فوق العاده هستند.

لینک مرتبط: ۱۵ ماده غذایی که سبب افزایش طبیعی تعداد پلاکت ها در خون می شوند!

2. برای حفظ سلامتی در زمستان چای بنوشید

مردم چین باستان عاشق نوشیدن چای هستند. در سال های اخیر نیز خواص بینظیر آن کانون توجه خیلی از افراد قرار گرفته است. ترکیبات دارویی چای سیاه و سبز مانند فلاونوئید و خاصیت آنتی اکسیدانی آن ها بر سلامت بدن تاثیر دارند. بر اساس مطالعات، افرادی که به طور منظم چای مصرف می کنند، رگ های خونی قوی تری دارند و خطر ابتلا به بیماری قلبی در آن ها کمتر است. شما با نوشیدن چای در زمستان می توانید به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید و از بیماری های احتمالی فصلی جلوگیری کنید.

چای در زمستان

مطلب مرتبط: اگر هر روز ۴ فنجان چای سبز بنوشید چه اتفاقی می افتد؟

3. ورزش کنید

یک رشته ورزشی انتخاب کنید تا تناسب اندام خود را در این فصل حفظ کنید. در طول زمستان، فعالیت مختلف و لذت بخش زیادی مانند مانند یوگا، بولینگ، رقص، فوتبال و غیره وجود دارد که می توانید در آن ها شرکت کنید. اگر شناگر فوق العاده ای نیستید، حرکات ایروبیک در قسمت کم عمق استخر می تواند بهترین گزینه باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید: کاهش وزن با ورزش: ۶ نکته ساده که اثرگذاری تمرینات ورزشی را بیشتر کنید

4. برای حفظ سلامتی در زمستان کمتر بنشینید

منفعل نباشید، همیشه حتی در خانه سعی کنید فعالیت جسمانی داشته باشید. وقتی در حال دیدن برنامه مورد علاقه خود هستید، کمی اطراف اتاق قدم بزنید، حرکات کششی انجام دهید. سعی کنید نظافت خانه را با سرعت بیشتری انجام دهید. رقص کنید یا ورزش سبکی در خانه داشته باشید. از ورزش کردن در گرمای خانه لذت ببرید.

مطلب مرتبط: اهمیت درست نشستن بر روی صندلی اداری

5. به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنید

وضعیت آب و هوایی را دنبال کنید و اگر هوا برای بیرون رفتن خوب است، برای خرید به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنید. حتی اگر خریدی ندارید پیاده روی کنید، دوچرخه سواری کنید. به جای آسانسور یا پله برقی از پله ها استفاده کنید. بهترین کار فعال نگهداشتن اعضای بدن در زمستان است و چه چیزی بهتر از ورزش. فرقی نمی کند به دنبال باشگاه باشید یا از موقعیت های ساده ای مثل پیاده روی و خرید استفاده کنید. شما با انجام چنین فعالیت هایی به حفظ سلامتی خود در زمستان کمک خواهید کرد.

حفظ سلامتی بدن در زمستان

لینک مرتبط: کاهش وزن با دوچرخه سواری: ۱۰ نکته خواندنی برای ورزش صبحگاهی

6. حتما ساعاتی را بیرون از خانه سپری کنید

اگر به دنبال حفظ سلامتی در زمستان هستید، برای ساعاتی بیرون از خانه بروید. حتما متوجه شده اید که در هوای گرم داخل خانه شما را وسوسه می کند تا پا بیرون نگذارید، اما باید خود را مجبور به بیرون رفتن کنید. باید خودتان را مجبور کنید که ساعاتی را در هوای تازه بگذرانید. خیلی از افراد به دلیل ماندن در خانه دچار کمبود ویتامین D می شوند که برای سلامت شان مضر است.

مطلب مرتبط: فهرست ۲۴ زیباترین مسیرهای پیاده روی در جهان

7. برای حفظ سلامتی در زمستان بدن خود را هیدارته نگهدارید

حتما در مطالب مختلف به شما توصیه شده که در فصل تابستان بدن خود را هیدراته نگهدارید. اما انجام این کار در زمستان نیز به همان اندازه ضروری است. پوشیدن چندین لایه لباس هنگام ورزش در هوای سرد باعث تعریق شما می شود. برای جبران آن باید مایعات بیشتری مصرف کنید. به جای نوشیدن قهوه و چای بیشتر آب بنوشید، زیرا این نوشیدنی ها باعث کم آبی بدن شما می شوند.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *