جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
4.3
(3)

زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که با پیری مبارزه می کند. التهاب را کاهش می دهد و آسیب اکسیداتیو را متوقف می کند. برای بهره مندی از این مزایا راه های زیادی وجود دارد. مثلا بهره مندی از فواید ماسک صورت زنجبیل بهترین روش استفاده از آن است. شما با استفاده از این ماسک ها و درست کردن آن ها در خانه می توانید با پیری زودرس مبارزه کنید و پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

زنجبیل به خاطر طعم و مزیت های دارویی اش معروف است. همیشه در آشپزخانه ها وجود دارد. استفاده از آن به سرعت به یک درمان محبوب برای مقابله با مشکلات پوستی مانند پیری، آکنه و جوش تبدیل شده است. در این مطلب بهترین ماسک های صورت زنجبیل خانگی به شما معرفی خواهد شد. از آسانی آماده کردن و استفاده از این ماسک ها به طرز شگفت انگیزی شگفت زده خواهید شد.

فواید ماسک صورت زنجبیل چیست؟

می توانید از این ماسک برای روشن شدن پوست، جلوگیری از آکنه و جوش، کاهش التهاب جلوگیری کنید.

1. کاهش التهاب

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و می تواند ادم را درمان کند. هنگامی که به صورت موضعی به عنوان روغن زنجبیل یا ماسک صورت استفاده می شود، باعث از بین بردن ورم می شود. این ماده میکروب ها را از بین می برد.

لینک مرتبط: مراقبت از پوست: ۶ بهترین انواع ماسک صورت برای انواع پوست

2. روشن شدن پوست

مطالعات نشان می دهد که جینجرول، یک ماده فعال در زنجبیل، دارای خواص ضد ملانوژنی است که به روشن شدن لکه ها، روشن شدن پوست. همچنین به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.

فواید ماسک صورت زنجبیل

3. جلوگیری از آکنه و جوش

زنجبیل باعث درمان آکنه صورت می شود. با این حال، به مطالعات بیشتری برای اثبات اثربخشی آن نیاز است.

4. جلوگیری از پیری زودرس

در مطالعات روی موش ها، ترکیبی از عصاره زنجبیل و زردچوبه سبب افزایش تولید کلاژن می شود. مطالعه دیگری نشان داد که اسانس استخراج شده از زنجبیل می تواند چین و چروک پوست را به حداقل برساند و از پیری در موش جلوگیری کند. از این رو، استفاده از ماسک صورت زنجبیل باعث به تاخیر انداختن علائم پیری می شود.

توجه: همیشه قبل از استفاده از زنجبیل روی پوست خود یک تست پچ انجام دهید.

در این مطلب: ۸ ماسک صورت خانگی متشکل از دو ماده که پوستی بی عیب و نقص برای تان فراهم می کند

1. فواید ماسک صورت زنجبیل، عسل، لیمو و شیر

این ماسک صورت ترکیبی از خواص زنجبیل، عسل، لیمو و شیر است. لیمو اثر قابض بر روی پوست دارد و می تواند به روشن شدن لکه های پیری و جای آکنه کمک کند. همچنین شیر کم چرب با کمک به بهبود زخم، اثرات مفیدی بر روی پوست دارد.

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل

یک قاشق چایخوری عسل ارگانیک

1 قاشق چایخوری آب لیموی

یک قاشق غذاخوری شیر کم چرب

دستورالعمل:

همه مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند تا کامل خشک شود. صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس با یک مرطوب کننده پوست خود را مرطوب کنید.

2. فواید ماسک صورت زنجبیل، عسل و زردچوبه

عسل و زردچوبه

عسل دارای خواص نرم کنندگی و مرطوب کنندگی است که پوست شما را مرطوب و انعطاف پذیر نگه می دارد. همچنین از تشکیل چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین پوست شما را جوان نگه می دارد. زردچوبه می تواند به روشن شدن پوست و کاهش هایپرپیگمانتاسیون کمک کند.

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری زردچوبه

4 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل

این مطلب: ۴ ماسک فوق العاده موثر و ساده برای برای زیبا شدن پوست صورت!

دستورالعمل:

همه مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری یکدست به دست آید. خمیر را به صورت خود بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس پوست خود را بشویید، خشک کنید و در آخر از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

3. ماسک صورت زنجبیل و روغن زیتون

این ماسک به راحتی تهیه می شود و به از بین بردن لکه ها تیره پوست کمک می کند. همچنین روغن زیتون به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.

مواد لازم:

2-3 قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده

2-3 قاشق چایخوری روغن زیتون

دستورالعمل:

مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. سپس خمیر را با انگشتان خود به صورت خود بمالید.

بگذارید 15-20 دقیقه روی پوست بماند. در آخر صورت را با آب خنک بشویید. همچنین شما می توانید 2 تا 3 قاشق چایخوری آب لیمو و پودر برگ نعناع را به این دستور اضافه کنید و درمان آکنه را تسریع بخشید. این ترکیب سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند.

مطلب مرتبط: فواید نعناع برای پوست؛ مزیت فوق العاده و دستورالعمل تهیه ماسک صورت

4. ماسک زنجبیل و خاک رس برای جوش های سر سیاه

ماسک خاک رس

جوش ‌های سرسیاه به دلیل مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می‌شوند و اگر از بین نروند، می‌توانند منجر به آکنه شوند. خاک رس ناخالصی ها و سبوم اضافی را از منافذ بیرون می کشد. بابونه پوست را تسکین می دهد و چای سبز نیز به کاهش سبوم، جوش های سرسیاه و آکنه کمک می کند.

مواد لازم:

½ قاشق غذاخوری خاک رس سفید

½ قاشق غذاخوری چای سبز

1 قاشق غذاخوری جوشانده بابونه

½ قاشق غذاخوری ریشه زنجبیل

دستورالعمل:

تمام مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و 30 تا 35 دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. از این ماسک می توانید هفته ای 2 تا 3 بار استفاده کنید.

5. ماسک صورت زنجبیل و جو

ماسک

این ماسک حاوی پوست پرتقال، آب پرتقال، جو دوسر و زنجبیل است. پرتقال به جلوگیری از آسیب پوستی ناشی از اشعه ماوراء بنفش، کاهش روند پیری و کاهش تخریب کلاژن کمک می کند. جو بر تسکین خارش، بثورات و پوست خشک و پوسته پوسته نیز تاثیر دارد.

مطلب مرتبط: ۸ ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت که تاثیر عالی دارند

مواد لازم:

4/3 فنجان جو پودر شده

4 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری زنجبیل له شده

½ پوست پرتقال

3 قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه

1-2 قاشق غذاخوری آب

دستورالعمل:

بقیه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری خامه ای و نیمه غلیظ به دست آید. این خمیر را با استفاده از انگشتان خود به صورت خود بمالید. سپس 5-10 دقیقه به پوست خود استراحت دهید تا مواد کاملا جذب پوست شما شود. در آخر صورت خود را با آب خنک بشویید.

لینک مرتبط: رفع تیرگی صورت؛ ۷ ماسک سفیدکننده پوست که اثربخشی عالی دارند

امیدواریم با توجه به سلامت پوست خود، از این ماسک ها استفاده کنید. با این حال با وجود فواید زنجبیل روی پوست، ممکن است برخی از عوارض جانبی نیز وجود داشته باشد.

آیا ماسک صورت زنجبیل عوارضی دارد؟

زنجبیل عطری قوی و تند دارد که می تواند باعث تحریک پوست شود. بنابراین، زنجبیل را هرگز نباید به صورت خام روی پوست بمالید زیرا سبب احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش روی پوست خواهید کرد. اگر پوست حساسی دارید از ماسک صورت زنجبیل استفاده نکنید زیرا زنجبیل باعث تشدید بروز جوش و قرمزی صورت می شود.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان