حرف زدن در مورد شائعات برای سلامتی مفید است؛ به 4 دلیل!

توسطپناه امینی

دی ۱۹, ۱۴۰۱ به روز رسانی : دی ۲۲, ۱۴۰۱ , , ,
شایعه پراکنی

دنزل واشنگتن، یکی از بازیگران معروف هالیوود در سخنرانی گفت: “ذهن های کوچک در مورد بقیه حرف می زنند، ذهن های متوسط در مورد رویدادها و ذهن های بزرگ در مورد ایده ها.” اما در واقع مسئله این است که تعداد کمی از ما درباره ایده ها بحث می کنیم. در حالی که تا می توانیم در مورد روابط خود با دیگران صحبت می کنیم. شایعه پراکنی کاری که در تعامل با دوستان، خانواده و افراد نزدیک خود انجام می‌دهیم. با کمال تعجب، این نوع ارتباط بخش اساسی و مهم از گفتگوی ما با دیگران را تشکیل می دهد.

لینک مرتبط: چگونه می توان در ۵ دقیقه یا کمتر شخص متقلب را تشخیص داد؟

1. شایعه پراکنی بخش مهمی از تکامل زبان است

شایعات می تواند یکی از دلایل اصلی تکامل زبان باشد. زبان، فی نفسه، به ما کمک می ‌کند تا ارتباط خوبی با حقایق و مهارت‌ها داشته باشیم. در واقع شایعات به ما این امکان را می ‌دهد بدانیم به چه کسی می ‌توان اعتماد کرد. به ما در ایجاد روابط کمک کرده و انواع تعاملات را تسهیل می‌ کند. برای دانستن همه این اطلاعات، شایعات نقش مهمی دارد.

در این مطلب: چگونه از سوءاستفاده همکاران در محل کار جلوگیری کنیم؟

2. شایعات سبب ایجاد پیوندهای اجتماعی می شود

شایعات بخشی ضروری از ارتباطات بود که به اجداد ما برای زنده ماندن کمک کرد. محققان می گویند که شایعه سازی لزوما منفی نیست، اما می تواند مثبت یا خنثی باشد. آن ها از شایعات به عنوان راهی برای برقراری ارتباط و پیوند استفاده می کردند، درست مانند ما! شایعات عمدتا در مورد افراد دیگر صحبت می کند و اطلاعات اجتماعی را منتقل می کند، که به نوبه خود راهی برای ایجاد ارتباط است.

شایعه پراکنی

مطلب مرتبط: چطور آرامش خود را در محیط کار پراسترس حفظ کنیم؟ (۶ نکته موثر)

3. شایعات به یاد گیری فرهنگی کمک می کند

شایعات تجارب آموزشی ارائه می ‌کند و نمونه هایی در اختیار مردم قرار می دهد. مبنی بر آنچه از نظر اجتماعی برای آنها قابل قبول یا غیر قابل قبول است و می ‌تواند به عنوان ابزاری برای سنجش میزان اخلاقی بودن یک عمل در جامعه استفاده شود.

اگر مثلا در یک محفل اجتماعی مشخص شود که فردی دائما در حال فریب دیگران است، بقیه افراد جامعه شروع به اظهار نظر منفی در مورد آن فرد می کنند. چنین عملی می تواند به عنوان راهی برای هشدار دادن به دیگران در مورد عواقب فریب استفاده شود.

اینجا بخوانید: ۷ روش برای برقراری ارتباط بهتر با کسی که دوستش ندارید

4. شایعه پراکنی می تواند به کنترل استرس کمک کند

بر اساس مطالعه انجام شده در این مورد معلوم شده است. که تمایزات روانشناختی بین مشارکت غیرفعال و فعال در شایعات وجود دارد. بر اساس این مطالعه وقتی شرکت کنندگان در مورد رفتار ضد اخلاقی یا وضعیت ناعادلانه شخص دیگری شنیدند، با افزایش ضربان قلب رو به رو شدند. اما زمانی که می توانستند به طور فعال در شایعه پراکنی در مورد فردی یا موقعیتی دیگر شرکت کنند، راحت بودند و ضربان قلب شان کاهش می یافت. نتیجه گیری این مطالعه نشان می دهد که صحبت کردن در مورد شایعات در موقعیت های استرس زا می تواند به آرامش بدن کمک کند.

امیدواریم از این مطلب از سری مطالب مهارت های ارتباطی بهره ببرید

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *