جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

ویتامین برای پوست: 4 ویتامین مهم که به سلامت پوست کمک می کنند!

ویتامین برای پوست
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

مراقبت از پوست باید بخشی ضروری از برنامه مراقبتی شما باشد زیرا پوست بزرگترین اندام بدن شماست. اولین کاری که اکثر متخصصان سلامت به شما در انجام آن تاکید می کنند، حفظ سلامت پوست از قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر ماوراء بنفش است. اگر زمان زیادی را زیر نور خورشید می گذرانید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. با این حال خورشید چندان هم بد نیست. تنها 10 تا 15 دقیقه قرار گرفتن در برابر نور خورشید به تولید ویتامین D در سراسر پوست کمک می کند. ویتامین D به همراه ویتامین های C، E و K، 4 ویتامین برای پوست است که سبب تقویت سلامت آن می شود.

دریافت ویتامین های کافی می تواند پوست شما را سالم و جوان نگه دارد. همچنین سبب کاهش تیرگی، چین و چروک پوست و خشکی بیش از حد آن می شود.

ویتامین های ضروری پوست به شکل مکمل در دسترس هستند، اما در محصولات مراقبت از پوست نیز یافت می شوند. در مورد این چهار ویتامین ضروری و چگونگی کمک به شما در دستیابی به سلامت پوست بیشتر بدانید.

برای شما: این ۸ روغن گیاهی، برای سفت کردن پوست معجزه می کنند!

  1. ویتامین دی (D)

ویتامین D برای پوست

ویتامین D اغلب زمانی ساخته می شود که نور خورشید توسط پوست جذب شود. وقتی این اتفاق می افتد، کلسترول به ویتامین D تبدیل می شود. سپس ویتامین D توسط کبد و کلیه‌ها جذب شده و برای کمک به ایجاد سلول‌های سالم به سراسر بدن منتقل می‌شود. این فرایند شامل پوست نیز می شود، جایی که ویتامین D نقش مهمی در رنگ پوست دارد. حتی ممکن است به درمان پسوریازیس نیز کمک کند.

کلسیتریول یک نسخه مصنوعی از نوعی ویتامین D است که انسان به طور طبیعی تولید می کند. کرم موضعی کلسیتریول نیز در درمان افراد مبتلا به پسوریازیس موثر است. استفاده از این کرم میزان التهاب و تحریک پوست را در افراد مبتلا به پسوریازیس کاهش می دهد و دارای عوارض جانبی کمی می شود.

موسسه Linus Pauling در دانشگاه ایالتی اورگان دریافت روزانه 600 واحد بین المللی ویتامین D در روز را توصیه می کند. اگر باردار هستید یا بالای 70 سال سن دارید به مقدار بیشتری از این ویتامین نیاز دارید.

شما می توانید مصرف ویتامین D خود را با موارد زیر افزایش دهید:

  • قرار گرفتن 10 دقیقه در روز در معرض نور خورشید (ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر سابقه سرطان پوست دارید)
  • خوردن غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه، آب پرتقال و ماست
  • خوردن غذاهایی که به طور طبیعی ویتامین D دارند، مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن

برای شما: ارتباط سطح ویتامین D بدن مادر در دوران بارداری با ضریب هوشی کودکان

  1. ویتامین برای پوست: ویتامین سی

ویتامین C در سطوح بالایی در اپیدرم (لایه بیرونی پوست) و همچنین درم (لایه داخلی پوست) یافت می شود. خواص ضد سرطان (آنتی اکسیدان) و نقش آن در تولید کلاژن به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند. به همین دلیل است که ویتامین C یکی از مواد اصلی موجود در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست ضد پیری است.

مصرف خوراکی ویتامین C سبب افزایش اثربخشی ضد آفتاب‌ها می شود که برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید استفاده می کنید. این فرایند با کاهش آسیب سلولی و کمک به روند بهبود زخم های بدن انجام می شود. ویتامین C همچنین به دلیل نقش حیاتی آن در سنتز کلاژن طبیعی بدن می تواند به دفع علائم پیری کمک کند. همچنین این ویتامین به درمان پوست آسیب دیده کمک می کند و می تواند چین چروک پوست را کاهش دهد. مصرف کافی ویتامین C نیز می تواند به ترمیم و جلوگیری از خشکی پوست نیز کمک کند.

برای جذب ویتامین C:

  • بیشتر از غذاهای مرکباتی مانند پرتقال استفاده کنید.
  • از سایر منابع گیاهی ویتامین C مانند توت فرنگی، کلم بروکلی و اسفناج را مصرف کنید.
  • آب پرتقال بنوشید
  • مکمل ها را طبق توصیه پزشک مصرف کنید.
  • به دنبال درمان های ضد پیری پوست با ویتامین C برای درمان خشکی، قرمزی، چین و چروک و لکه های پیری باشید.

بیشتر بخوانید: ۴ عادت غذایی که ممکن است منجر به خشکی پوست شود!

  1. ویتامین E

ویتامین E برای پوست

ویتامین E نیز مانند ویتامین C یک آنتی اکسیدان است. عملکرد اصلی آن در مراقبت از پوست محافظت در برابر آسیب های خورشید است. با استفاده از ویتامین E روی پوست می توانید نور مضر UV خورشید را دفع کنید. همچنین باعث کاهش لکه های تیره و چین و چروک روی صورت می شود.

به طور معمول، بدن ویتامین E را از طریق سبوم تولید می کند، ماده ای روغنی که از منافذ پوست ساطع می شود. در صورت تولید کافی این ویتامین، سبوم به حفظ حالت پوست کمک می کند و از خشکی آن جلوگیری می کند. اگر پوست خشکی دارید، ویتامین E بهترین گزینه برای مقابله با کمبود سبوم است. ویتامین E همچنین به درمان التهاب پوست کمک می کند.

در حالی که ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست موجود است، اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اثرات آن را به حداقل می رساند. در رژیم غذایی خود دریافت ویتامین E را فراموش نکنید. بیشتر بزرگسالان به حدود 15 میلی گرم ویتامین E در روز نیاز دارند. برای دریافت این ویتامین:

  • خوردن آجیل و دانه ها مانند بادام، فندق و تخمه آفتابگردان
  • مصرف مولتی ویتامین یا مکمل ویتامین E جداگانه
  • استفاده از محصولات موضعی حاوی ویتامین E و C (که می تواند در محافظت از نور، موثرتر از محصولاتی باشد که فقط یکی از این دو را دارند)

برای شما: فواید کپسول ویتامین E + عوارض جانبی آن

  1. ویتامین برای پوست: ویتامین K

ویتامین K برای کمک به فرآیند لخته شدن خون در بدن ضروری است. که به بدن کمک می کند تا زخم ها، کبودی ها و نواحی تحت تاثیر جراحی را التیام بخشد. همچنین عملکردهای اساسی ویتامین K به برخی بیماری های پوستی نیز کمک می کند، مانند:

  • رگ های عنکبوتی
  • زخم ها
  • تیرگی پوست
  • حلقه های سیاه زیر چشم ها

ویتامین K را می توان در انواع کرم های موضعی مختلف برای پوست یافت. این کرم ها به درمان بیماری های پوستی کمک می کنند. پزشکان اغلب از کرم های حاوی ویتامین K برای بیمارانی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند استفاده می کنند تا به کاهش تورم و کبودی کمک کنند. این ویتامین تاثیر زیادی بر بهبود پوست آسیب دیده دارد.

بیشتر بخوانید: متخصصین پوست از چه راهکارهایی برای سلامت پوست شان استفاده می‌کنند

بزرگسالان بین 90 تا 120 میکروگرم ویتامین K در روز نیاز دارند. می توانید با خوردن غذاهای زیر میزان مصرف این ویتامین را افزایش دهید:

  • کلم پیچ
  • اسفناج
  • کاهو
  • کلم
  • لوبیا سبز
دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان