جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.9
(127)

قوانین عجیب مدارس ژاپنی: ژاپن کشور شگفت انگیزی است که هرگز دست از حیرت زده کردن خارجی ها دست بر نمی دارد. حتی یک سال تحصیلی در این سرزمین از اکتبر نه بلکه از آوریل شروع می شود و تا مارس ادامه دارد. اما این تنها جنبه جالب سیستم آموزشی ژاپن نیست. بلکه خیلی موضوعات دیگر نیز هست که احتمالا در مورد آن ها نمی دانید. برای دانستن قوانین عجیب مدارس ژاپن به خواندن ادامه دهید.

1. قوانین عجیب مدارس ژاپنی؛ پوشیدن کیف های مشابه و یک رنگ

بچه های کلاس اول تا ششم در ژاپن در مدرسه ابتدایی درس می خوانند. کلاس ها هر سال عوض می شوند و جای معلمان نیز عوض می شوند تا دانش آموزان فرصتی برای ملاقات با افراد جدید داشته باشند. در این 6 سال، بچه های مدرسه کیف های مدرسه ای مشابهی را می پوشند که به آن “راندوسیرو” می گویند. همچنین در محافظه ‌کارانه ‌ترین مدارس نیز دختران راندوروس قرمز می پوشند. در حالی که از پسران راندوروس سیاه دارند. اما این قانون رنگ در همه جا یکسان نیست. مردم محلی می گویند خیلی از دانش آموزان کلاس اولی کلاه زرد می پوشند تا دیگران از دور متوجه آن ها شوند.

برای شما: ۹ واقعیت بسیار جالب درباره قطر که باقی جهان را حیرت زده می کند!

2. نظافت مدرسه به عهده دانش آموزان است

در برخی از مدارس ژاپن دانش آموزان وظیفه نظافت مدرسه را بر عهده دارند. پس از پایان کلاس ها، دانش آموزان هر کلاس، کلاس های درسی خود را تمیز می کند. بعضی بچه ها نیز توالت ها و زمین های بازی را تمیز می کنند. هنگام ورود به مدرسه، بچه‌ها کفش‌های خیابانی‌ شان را در کمد می‌ گذارند و اواباکی می ‌پوشند – دمپایی‌های سفید مخصوصی که همه بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت ‌شان می‌ پوشند. اگر والدین به مدرسه می ‌آیند، باید کفش‌های خیابانی خود را در بیاورند و کفش‌های خانگی بپوشند، حتی اگر هوای بیرون گرم و خشک باشد.

دختران ژاپنی در مدرسه

3. قوانین عجیب مدارس ژاپنی؛ پوشیدن اجباری یونیفرم در دوران راهنمایی

بعد از کلاس ششم، دانش آموزان وارد دوران راهنمایی می شوند که 3 سال طول می کشد. در این مرحله است که اکثر بچه های ژاپنی شروع به پوشیدن لباس فرم اجباری می کنند. برخی از دانش ‌آموزان ژاپنی حتی در زمستان نمی ‌توانند جوراب شلواری بپوشند. برخی مدارس دختران به آن ها تنها اجازه پوشیدن جوراب ساق بلند تا زانو می دهد. یک دختر مدرسه ای از این قانون ناعادلانه به مدیریت مدرسه شکایت کرده بود. اما تنها پاسخی که شنید این بود “نظر تو محترم است اما تو به زودی فارغ التحصیل می شوی و تنها کاری که باید انجام دهی این است که مدتی دیگر با این قانون کنار بیایی.” مدارس ژاپن الزامات سختگیرانه ای برای ظاهر دانش آموزان دارند. اکثر مدارس پسران را از تراشیدن شقیقه منع می کنند. فقط معلمان هستند که می توانند این مدل مو را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: از اتاق‌های مخفی ابوالهول تا روح شیطانی نیاگارا؛ ۶ راز خواندنی مکان های معروف!

4. آرایش در مدارس ژاپن ممنوع است

خیلی از مدارس، دختران را از آرایش کردن منع می کنند. برخی مدارس در هر کلاس یک بطری آب میسلار دارند. اگر معلمان دختری را با آرایش ببینند، او را وادار می کنند صورت خود را پاک کند. تقریبا نیمی از مدارس ژاپن از دختران می خواهند موهای مشکی صاف داشته باشند. اگر موهای او این استانداردها را نداشته باشد، باید ثابت کند که موهایش را رنگ یا فر نکرده است. برای این کار، او باید یک “گواهی واقعی مو” را که توسط والدینش امضا شده است و همچنین عکس های دوران کودکی خود را نشان دهد. دبیرستان از کلاس دهم تا دوازدهم ادامه دارد. برای رفتن به کلاس 10، دانش آموزان مدرسه باید در آزمون پذیرش شرکت کنند.

5. قوانین عجیب مدارس ژاپنی؛ آموزش یک ساله اقتصاد خانه

برنامه درسی یک دانش آموز دبیرستانی معمولی شامل موضوعات ضروری و اختیاری است. اما بخش مهم آن شامل یک دوره یک ساله اقتصاد خانه است که دانش آموزان را برای زندگی خانوادگی آماده می کند. دانش آموزان مدرسه آشپزی را یاد می گیرند، پس انداز را می آموزند و در مورد اهمیت خانواده بحث می کنند. موضوعات اختیاری گاهی شامل ماهیگیری و کشاورزی است.

برای شما: واقعیت های جالب؛ ۱۴ حقیقت عجیب که مغزتان سوت می کشد

علاوه بر کلاس های مورد نیاز، تقریبا نیمی از دانش آموزان دبیرستانی دوره های مقدماتی را برای آمادگی برای امتحانات ثبت نام دانشگاه می گذرانند. بیشتر مدارس هر ماه یک جلسه صبحگاهی برگزار می کند که مدیر سخنران اصلی آن است. قبلا دانش ‌آموزان به صورت ایستاده به سخنرانی‌های مدیر گوش می ‌دادند، اما اکنون این کار را در حالتی خاص روی زمین نشسته انجام می ‌دهند.

دختر ژاپنی

6. یادداشت برداری موضوعات

برخی از معلمان ژاپنی نه تنها دانش موضوعی را ارزیابی می کنند. بلکه نحوه یادداشت برداری دانش آموزان را نیز بررسی می کنند. قسمت سخت کار این است که دانش آموزان باید اطلاعات را همانطور که معلمشان ارائه می کند، کلمه به کلمه یادداشت کنند. معمولا معلمان منتظر کسانی نمی مانند که نمی توانند سریع اطلاعات را یادداشت کنند.

حتی گاهی دانش آموز به خاطر پاک کردن یک اشتباه ادامه موضوع را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین رازهای پنهان شده جانی دپ که کمتر در مورد آن شنیده اید

7. استفاده از پاک کن ممنوع است

شاید برای ما خریدن یک پاک کن از یک مغازه لوازم التحریر اشکالی نداشته باشد. اما در یک مدرسه ژاپنی استفاده از پاک کن ممنوع است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 127

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان