از اتاق‌های مخفی ابوالهول تا روح شیطانی نیاگارا؛ ۶ راز خواندنی مکان های معروف!

توسطفاطمه عزیزی

دی ۱۷, ۱۴۰۱ به روز رسانی : دی ۱۷, ۱۴۰۱ , , , ,
رازهای مکان های معروف

هنر واقعاً شگفت انگیز است. معماران و هنرمندان باهوشی که در پشت بناهای مشهور جهان قرار دارند، به غیر از خود مکان‌های دیدنی، شاهکارهای شگفت ‌انگیز بسیار خلق کرده‌ اند. بنابراین برای اینکه در مورد رازهای مکان های معروف بدانید بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سرگرمی خبرنامه همراه باشید.

رازهای مکان های معروف؛ اتاق های مخفی داخل مجسمه ابوالهول

ابوالهول چیزی بیشتر از یک بنای تاریخی بزرگ در وسط بیابان که تونل ها و دالان های یک اندازه را نیز در خود جای داده، نیست. این دالان ها داخل مجسمه و اتاقک ‌های یک اندازه را نیز در خود جای داده است که دقیقا در داخل بلوک و در سمت دست ها و پهلو های این مجسمه در چند متری زیر زمین قرار دارند.

برای شما: معرفی عجیب ترین جاهای جهان که کمتر کسی از آن خبر دارد!

خیابانی مخفی در زیر جاده چارینگ کراس

این چهارراه محبوب بر روی یک خیابان قدیمی به نام کوچک کامپتون ساخته شده است. بقایای خیابان را می‌ توان به ‌عنوان یک تونل شهری پوشیده از کوره‌ها و نرده‌ها در امتداد جاده شلوغی که قبلا مورد استفاده قرار داشت، مشاهده نمود.

رازهای مکان های معروف؛ کوچک ترین ایستگاه پلیس در میدان ترافالگار

میدان ترافالگار به‌ عنوان یکی از شلوغ ‌ترین نقاط لندن، باید مورد نظارت و حفاظت قرار بگیرد. برای همین یکی از معماران این مکان راه حلی ارائه نموده که باعث شگفت بازدید کنندگان می شود. او پیشنهاد ساخت یک ایستگاه پلیس کوچک در این منطقه را داده بود. با این که حالا دیگر از این ایستگاه هیچ استفاده ای نمی شود، اما همچنان سبب تعجب بازدید کننده گان می شود و توجه گردشگران را به خود جلب می کند.

بیشتر بخوانید: ۷ عجایب طبیعی جهان: از ژرف‌دره گرند تا ماه کمان آبشار ویکتوریا

دریچه مخفی مجسمه‌ لئوناردو داوینچی، رم ایتالیا

مجسمه لئوناردو داوینچی در فرودگاه شهر رم قرار دارد. ولی این سازه بیش از آن چیزی است که در نگاه اول توجه شما را جلب می کند. در حالی که از این مجسمه در سال ۱۹۶۰ پرده‌برداری شد، اما دریچه مخفی وسط این سازه در سال 2006 بعد از بازسازی آن کشف شد.

کارگران داخل مجسمه دو طومار در آن پیدا کردند. یکی از این طومار‌ها در مورد جزئیات تاریخ محوطه به زبان لاتین نوشته شده است و دیگری نام مهمانان در جشن افتتاح آن را در خود دارد. این ابتکار  آسن پیکوف است، هنرمندی که در رقابت برای طراحی این مجسمه برنده شده بود.

رازهای مکان های معروف؛ تونل های زیرزمینی زیر کولوسئوم رومی

کولوسئو عظیم ترین سازه تاریخی روم است. زمانی که مورخان و باستان شناسان سطح کولوسئوم را حفاری کردند، توانستند به اکتشافات قابل توجهی در زیر زمین دست پیدا کنند، از جمله شبکه ای از تونل های پیچیده به نام «هیپوژئوم».

برای شما: ۷ شگفت انگیزترین ساخته های بشر که کمتر شناخته‌شده هستند

غار ترسناک روح شیطانی در آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا یکی از جاذبه های گردشگری بزرگ است که بین مرز نیویورک و کانادا قرار گرفته است. در نزدیکی این آبشار پارک ایالتی دویلز هول قرار دارد که گردشگران برای دیدن زیبایی فوق العاده آبشار به آن جا می روند. اما در این پارک غاری وجود دارد که سرخ پوستان قبیله سنکا به آن “غار روح شیطانی” می گویند. آن ها معتقداند که در این غار روحی شیطانی گیر افتاده است. بر اساس افسانه ها، هر کس سنگی از این غار بدزدد یا هر کسی که وارد آن شود، در زندگی با بدشانسی رو به رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

۹ معروف ترین آتشفشان های جهان

۵ حقیقت شگفت انگیز در مورد بدن که نمی دانستید!

۹ واقعیت بسیار جالب درباره قطر که باقی جهان را حیرت زده می کند!

فهرست ۲۴ زیباترین مسیرهای پیاده روی در جهان

۹ باشکوه ترین کتابخانه جهان را بشناسید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *