جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.7
(7)

تقاضا برای مراجعه به روان درمانگر هر ساله در حال افزایش است. متاسفانه، هر فرد به اندازه کافی خوش شانس نیست که در خانواده ای شاد مانند شخصیت های یک کتاب به دنیا بیایید. گاهی اوقات در رفتار خانواده های سمی، مادران و پدران فرزندان خود را مورد انتقاد و تمسخر قرار می دهند، آن ها را نادیده می گیرند و یا آن ها را با سایر خواهران و برادران شان مقایسه می کنند.

1. اهمیت ندادن به خود

کودکانی که در یک محیط مسموم بزرگ شده اند، اغلب فراموش می کنند که مراقبت از خود چیست. زیرا منافع و رضایت والدین آن ها همیشه در اولویت بوده است. به همین دلیل است که با دیدن اقدامات ساده همکارانشان، مانند گرفتن مرخصی استعلاجی زمانی که احساس مریضی دارند، می تواند برای آن ها به عنوان یک چیز خارق العاده تلقی شود.

مطلب مرتبط: می خواهید بدانید فرد شادی هستید یا نه؟ به دنبال این ۶ نشانه باشید!

والدینی که بیش از حد محافظه کار هستند دوست دارند فرزندان شان را محدود کنند. آن ها به این واقعیت که فرزندان شان بزرگ شده اند، اهمیتی نمی دهند. علاوه بر این، این کنترل اغلب در پشت نقاب نگرانی پنهان می شود.

2. استفاده از عبارت “این به نفع خودت است”

یک پسر یا یک دختر مدام می شنود: “این به نفع خودت است!” و “من این کار را انجام می دهم زیرا تو را خیلی دوست دارم.” اما به گفته روان درمانگران، “ترجمه” این عبارات در واقع این است: “من آن قدر می ترسم کنترل تو را از دست بدهم که حاضرم از رفتارم ناراضی باشی.”

3. رقابت والدین با فرزندان در رفتار خانواده های سمی

عادت والدین سمی به رقابت با فرزندان، باعث بزرگ شدن فرزندانی خواهد شد که موفقیت های خود را بی اهمیت جلوه خواهند داد و حتی خود را کوچک و حقیر احساس خواهند کرد. به عنوان مثال، یک مادر می تواند با مقایسه قیافه فرزندان خود با ظاهر خودش، آن ها را تحریک و عصبانی کند.

در این مطلب: برای افزایش نظم و انضباط شخصی از این ۳ راهکار استفاده کنید!

4. راضی نگه داشتن والدین به قیمت زیرپا گذاشتن مرزهای شخصی خود

کودکانی که دائما به آن ها آموزش داده شده که به هر قیمتی والدین خود را راضی کنند یعنی در واقع حد و مرزهای شخصی خود را زیرپا گذاشته اند. علاوه بر این، آن ها اغلب والدین خود را “بهترین دوستان” خطاب می کنند. حتی مانند بچه های کوچک از آن ها مراقبت هم می کنند.

5. عذرخواهی برای اشتباه نکرده

افرادی که در دوران کودکی سختی کشیده اند اغلب از اعتماد به نفس پایین رنج می برند. آن ها خود را برای هر اتفاق و رویدادی، سرزنش می کنند. چنین فرزندانی حتی مجبور می شوند برای اشتباهات که دیگران مرتکب شده اند نیز عذرخواهی کنند. زیرا همه ی این ها از دوران کودکی سرچشمه می گیرد. آن ها در کودکی خود به طور مرتب برای هر مناسبتی یا هر پیش آمدی سرزنش شده اند.

6. کودکان در خانواده های سمی نمی دانند عشق چیست

اکثر فرزندان والدین سمی بدون این که بدانند عشق چیست بزرگ می شوند. به نظر چنین افراد، آن ها باید دائما خود را قربانی کنند و از خواسته های خود دست بکشند.

بچه‌هایی که قبلا برای هر ابتکاری مورد سرزنش قرار می ‌گرفتند، به بزرگسالانی تبدیل می‌ شوند که در این «دنیای ترسناک پر از مشکلات» احساس درماندگی می ‌کنند. در نهایت، به سختی می توانند استقلال پیدا کنند و از والدین خود جدا شوند.

لینک مرتبط: شکرگزاری کلید خوشبختی است؛ به ۵ دلیل!

7. اهمیت به نگرش والدین نسبت به خود

اغلب اوقات، برای کودکان نگرش والدین نسبت به بدن، سن و وزن شان نیز اهمیت دارد. به عبارت دیگر، اگر مادری خودش را به خاطر اضافه وزن سرزنش می کرد. فکر می کند تنها زمانی دیگران به او اهمیت می دهند که تناسب اندام داشته باشد. به طور ناخودآگاه به دخترش القا می کند که در صورتی فردی دوست داشتنی خواهد بود که ظاهری جذاب داشته باشد.

8. مقایسه فرزندان در رفتار خانواده های سمی

برخی از خانواده ها رقابتی واقعی بین فرزندان خود ایجاد می کنند تا آن ها را وادار به مبارزه برای کسب عشق والدین شان کنند. در همان زمان، یکی از بچه ها “محبوب و برنده” و دیگری “بازنده و شکست خورده” اعلام خواهد شد. پیروی از این روش منجر به شرایطی می شود که بچه ها در دوران بزرگسالی در ایجاد روابط دوستانه با یکدیگر شکست بخورند. “بازنده” همیشه تحقیر می شود و آن ها حتی نمی دانند که می توانند به سادگی از این بازی خارج شوند.

9. وابستگی بیش از حد به اطرافیان

کودکی که در خانواده ای مسموم بزرگ شده است، ممکن است از عزت نفس پایین رنج ببرد. همچنین به طور دردناکی به افراد دیگر وابسته شود، مثل والدین، همسر یا حتی فرزندان خود. در نهایت، آن ‌ها می ‌توانند به معنای واقعی کلمه به دیگران نیاز پیدا کنند و نتوانند زندگی خود را بدون این افراد در کنارشان تصور کنند. برای چنین افرادی جدایی یا حتی آرزوی یکی از اعضای خانواده برای رفتن به شهری دیگر و شروع زندگی مستقل به یک تراژدی غیرقابل تحمل تبدیل می شود. حتی گاهی اوقات یک خیانت به حساب می آید.

مطلب مرتبط: چگونه می توان در ۵ دقیقه یا کمتر شخص متقلب را تشخیص داد؟

10. سرزنش برای انجام کاری اشتباه

ممکن است یک بچه در حال بزرگ شدن برای کسب اعتماد والدین شان پشت سر هم و به طور ناخواسته اشتباه کنند. مسئله این است که در یک خانواده مسموم، هر مشکلی از جانب یک بچه، پایان دنیا به حساب می آید. زیرا به نظر والدین بچه های کامل این گونه رفتار نمی کنند. در نتیجه، آن کودک در بزرگسالی به سرزنش خود برای انجام هر عمل اشتباه ادامه می دهد.

یک بچه از یک خانواده سمی اغلب نقش نجات دهنده را به خود می گیرد. حتی اگر کسی از او کمک نخواهد، او همچنان به کمک به دیگران ادامه می دهد. زیرا آن ها از سنین پایین عادت کرده اند مسئولیت همه اتفاقات اطراف خود را بر عهده بگیرند.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان