چرا نباید اول صبح دندان های خود را مسواک بزنید!

بهترین زمان مسواک زدن

خیلی از ما عادت داریم به محض بلند شدن از رختخواب دندان های خود را مسواک بزنیم. اگرچه رعایت بهداشت دهان و دندان برای داشتن لبخند زیبا مهم است. اما مسواک زدن بلافاصله پس از بیدار شدن کار چندان درستی نیست. برخی از متخصصان دهان و دندان معتقدند نوشیدن یک لیوان آب قبل از مسواک زدن برای سلامت دهان و دندان شما خیلی بهتر است و حتی ممکن است اثربخشی مسواک زدن را افزایش دهد. اگر می خواهید بدانید چرا نباید اول صبح مسواک بزنید و بهترین زمان مسواک زدن چه ساعتی از روز است به خواندن این مطلب ادامه دهید.

1. کمرنگ شدن تاثیر مسواک زدن

اگر به مسواک زدن درست قبل از نوشیدن قهوه صبحگاهی عادت دارید، بهتر است عادت خود را عوض کنید. هنگامی که چیزی را بلافاصله بعد از مسواک زدن می نوشید، فلوراید موجود در خمیر دندان آن را می شوید و اثر مسواک زدن را کمتر می کنید.

مطلب مرتبط: ۶ اشتباه رایج در مراقبت از دندان‌ها که شما را از لبخند هالیوودی دور نگه می دارد!

در واقع، دندانپزشکان توصیه می کنند که حداقل نیم ساعت بعد از مسواک زدن برای نوشیدن هر نوشیدنی صبر کنید. بهترین زمان مسواک زدن بعد از صبحانه است. اگر صبح وقت زیادی ندارید، پس ابتدا صبحانه بخورید، سپس مسواک بزنید.

2. ایجاد کرم خوردگی در دهان

هرچند نوشیدن آب در صبح برای سلامت بدن مهم است، اما انجام این کار بلافاصله پس از مسواک زدن از جذب فلوراید جلوگیری می کند. از آن جایی که فلوراید یکی از مؤثرترین مواد برای مبارزه با پوسیدگی دندان است. کمبود آن می ‌تواند مینای دندان شما را ضعیف کرده و سبب ایجاد کرم خوردگی و حتی بیماری‌های استخوانی شود.

لینک مرتبط: ۶ ماده غذایی مفید برای دندان ها که باید در برنامه غذایی تان بگنجانید!

بهترین زمان مسواک زدن

3. بروز حالت تهوع

هرچند مسواک زدن بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب باعث ایجاد احساس شادابی می شود. اما برای برخی از افراد مسواک زدن آن هم پس از بیدار شدن باعث حالت تهوع می شود. اگرچه مسواک زدن دو بار در روز برای سلامت دهان و دندان شما حیاتی است. اما اگر سبب ایجاد حالت تهوع در شما می شود، باید از آن صرف نظر کنید.

لینک مرتبط: جرم گیری دندان در خانه؛ بدون مراجعه به دندانپزشک جرم دندان ها را از بین ببرید!

خیلی از مادران باردار می گویند که تهوع صبحگاهی آن ها با مسواک زدن بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب بدتر می شود. برخی از دندان پزشکان بر این باوراند که استفاده از قطره زایلیتول یا حتی آب ساده به جای آن مفیدتر خواهد بود.

4. ضعیف شدن مینای دندان

احساس تهوع اغلب منجر به استفراغ می شود و استفراغ مکرر سبب آسیب جدی به مینای دندان ها می شود. از آن جایی که استفراغ حاوی اسید معده است، می تواند مینای دندان شما را از بین برده آن را ضعیف کند.

بیشتر بخوانید: شکل دندان های شما چه چیزی در مورد شخصیت تان می گوید؟

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۱۲ کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *