جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.8
(4)

کشورهای خاورمیانه اغلب توجه دیگر مردم جهان را به خود جلب می کنند، چه به خاطر مناظر و چه به دلیل فرهنگ منحصر به فردشان که با شیوه زندگی در غرب متفاوت است. این کشورها آداب و رسوم فوق‌العاده و قوانین خاص خود را دارند. قطر، کشور کوچکی در همسایگی عربستان سعودی، یک نمونه کامل از این کشورها است. اگر قصد سفر به آن جا را دارید، باید از عادات و فرهنگ آنها آگاه باشید. ما این واقعیت های فرهنگ قطر را اینجا و در این نوشتار به شما معرفی می کنیم.

مطلب جذاب: ۷ عجایب طبیعی جهان: از ژرف‌دره گرند تا ماه کمان آبشار ویکتوریا

1. لمس نوک بینی برای احوالپرسی از واقعیت های فرهنگ قطر

در بیشتر مناطق و کشورهای جهان مردها فقط با دست دادن به یکدیگر سلام می کنند. اما قطری ها فراتر از آن عمل می کنند. در این کشور معمولا مردان هنگام احوالپرسی به نشانه احترام متقابل نوک بینی یکدیگر را لمس می کنند. این یعنی آن دو با هم برابر هستند و هیچ برتری نسبت به هم ندارند. بنابراین، اگر با یک قطری ملاقات کردید، منتظر بمانید تا آن شخص به جای دست دادن بینی شما را لمس کند.

پیشنهاد می شود بخوانید: سلفی باید بخشی از برنامه روزمره شما باشد؛ به ۵ دلیل!

2. امروز چه احساسی دارید؟

این جمله می تواند راه خوبی برای شروع گفتگو با یک قطری باشد. در حالی که برخی از ما می خواهیم سریع و مستقیما سر اصل مطلب برویم. در قطر، قبل از شروع هر نوع صحبتی – چه در یک مصاحبه شغلی یا یک جلسه کاری – کار مودبانه یعنی صحبت در مورد سلامتی طرف مقابل.
نیازی نیست از تمام جزئیات احساس آن لحظه خود حرف بزنید، اما می توانید پاسخ خوبی به آن سوال بدهید. سپس شما نیز از او همین سوال را بپرسید. این مکالمه اولیه ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد اما راه خوبی برای شروع معاشرت با یک قطری است.

مطلب جذاب: واقعیت های جالب؛ ۱۴ حقیقت عجیب که مغزتان سوت می کشد

3. هنگام عکاسی مراقب باشید از واقعیت های فرهنگ قطر

امروزه، ما عادت کرده ایم که مردم را در حال عکس گرفتن و فیلم برداری از همه چیز در ملاء عام ببینیم. در حالی که در قطر، افراد اگر بخواهند از چیزی عکس بگیرند، ابتدا باید اجازه بگیرند. فرقی نمی کند یک مکان مذهبی باشد، مراکز خرید، قسمتی از فرودگاه، تاسیسات نظامی، سایت های ساختمانی باشد. یا مناطق صنعتی و اماکن دولتی، قبل از عکاسی حتما اجازه بگیرید. عکس گرفتن در مکان های عمومی تخلف محسوب می شود و اگر به قانون احترام نمی گذارید باید منتظر عواقب آن نیز باشید.

4. از نشان دادن کف کفش خودداری کنید

کوچکترین جزئیات در کشورهای خاورمیانه مهم است و می تواند معنایی داشته باشید. یکی دیگر از واقعیت‌های فرهنگی قطر که ارزش دانستن دارد، نشان دادن کف کفش است. قطری ها نشان دادن کف کفش را حرکی ناپسند می دانند. برای آن ها کفش ها جزئی از پا به حساب می آید، یکی از کثیف ترین قسمت های بدن. بنابراین، برای قطری ها این کار یک بی احترامی محسوب می شود.

اینجا بخوانید: تاریخچه بستنی، یکی از قدیمی‌‌ترین دسرهای جهان!

5. زوج ها در اتاق های جداگانه می خوابند

اگر با دوست خود به قطر سفر می کنید، آداب و رسوم اجتماعی وجود دارد که باید به آن ها احترام بگذارید. تا همین سال های آخر، گروه دوستان دختر و پسر مجرد نمی توانستند هتل رزرو کنند. با این حال، این قانون اکنون برای خارجی ها انعطاف پذیرتر شده است، اما همچنان در مورد قطری ها اعمال می شود.

6. واقعیت های فرهنگ قطر، سختگیری زیاد در مورد شیوه لباس پوشیدن خود دارند

در کشورهای غربی، مردم لباس هایی کاملا ساده و معمولی می پوشند که نیازی به نگرانی در مورد خاص بودن آن ندارند. از سوی دیگر، قطری‌ها از آزادی یکسانی برخوردار نیستند، زیرا کشورشان مقرراتی دارد که باید ساکنان و بازدیدکنندگان در این کشور آن ها را رعایت کنند. آن ها باید لباس مناسب به قوانین قطر را بپوشند، حتی اگر دمای هوا بالاتر از حد معمول باشد.
در غرب، مردم معمولا در مکان‌های عمومی شلوار کوتاه یا دامن کوتاه می ‌پوشند، در حالی که در قطر، پوشش محافظه ‌کارانه ‌تر معمول است. علاوه بر کت و شلوار سنتی، مردان می توانند در مکان های عمومی شلوار یا پیراهن بپوشند. زنان هنگام بیرون رفتن در خیابان باید کت و شلوارهایی بپوشند که شانه، بازو و زانوهای آن ها را بپوشاند. با این حال، اگر آن ها در هتل ها یا باشگاه های خصوصی مشغول به کار هستند از این قاعده مستثنی می شوند.

در این مطلب: جذاب ترین زنان نظامی در ارتش ۱۰ کشور جهان

7. برای غذا خوردن قوانین خاصی دارند

در قطر، غذا خوردن دو فرد با یکدیگر و از یک بشقاب رفتار پسندیده ای محسوب می شود که شکلی از تعامل را به رخ می کشد. یکی دیگر از نکات خوشامد گویی قطری ها این است. که میزبان با دستان خود غذا را در بشقاب شما بگذارد. علاوه بر این، غذا معمولا با دست خورده می شود، اگرچه ممکن است از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت باشد. اما بهتر است دقت کنید که از کدام دست استفاده می کنید زیرا فقط دست راست باید برای غذا خوردن استفاده شود. آن دست چپ را غیر بهداشتی می دانند.

8. چای ادویه دار نوشیدنی مورد علاقه قطری هاست

مردم قطر عاشق نوشیدن چای هستند. همان طور که بعضی ها عاشق نوشیدن قهوه هستند، آن ها هم دوست دارند در طول روز چای بنوشند. افراد این کشور یک نوشیدنی به نام کاراک دارند که توسط مهاجران هندی و پاکستانی در دهه 1950 به قطر رسید. در نسخه سنتی قطری آن، یعنی مخلوط چای، شیر، آب، شکر و هل اما می ‌تواند شامل دارچین، میخک یا زنجبیل نیز باشد. این چای سنتی قطر مزه فوق العاده ای دارد.
این نوشیدنی ثابت می کند که فرهنگ یک کشور می تواند در طول زمان تغییر کند. اگرچه این نوشیدنی اصالتا برای قطر نیست، اما ساکنان آن از اولین باری که امتحانش کرده اند، عاشق آن شدند، به طوری که دیوانه وار دوستش دارند. ادویه های آن علاوه بر خوش طعم بودن، خیلی ارزان و قابل دسترس هستند. از طرفی می تواند برای سلامتی مفید باشد. به همین دلیل است که مردم این کشور چه در خانه و زمانی که بیرون هستند، کاراک می نوشند.

پیشنهاد می شود بخوانید: ۹ معروف ترین آتشفشان های جهان

9. با این وجود، قهوه هنوز یک نوشیدنی معمولی است

عربستان به عنوان تولید کننده بزرگ قهوه شناخته می شود. همچنین در فرهنگ قطر قهوه بخشی از فولکلور ملی آن ها به حساب می آید. برای شروع، نمادی از مهمان نوازی است. به عنوان نشانه ای از استقبال از مهمانان و همچنین در سنتی ترین مهمانی ها و جلسات سرو می شود. آن ها قهوه را در فنجان فلزی کوچک بدون دسته سرو می کنند که پرکردن آن تا لبه فنجان، یک توهین محسوب می شود. به همین دلیل حداکثر 3 چهارم فنجان با قهوه پر می شود. هرچند می توانید بیشتر از یک فنجان قهوه بنوشید. اما نوشیدن بیش از سه فنجان قهوه در قطر معمول نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان